Η Renault, μέσω και της επιτυχημένης της εμπλοκής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, ξεχωρίζει για τα ιδιαίτερα αποδοτικά κινητήρια σύνολά της, με τα οποία εφοδιάζει τόσο δικά της μοντέλα, όσο και άλλων κατασκευαστών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κινητήρας diesel 1.5 dCi, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε μια σειρά εκδόσεων, αποτελώντας έναν από τους πιο πετυχημένους κινητήρες πετρελαίου όλων των εποχών.

1Energy 1.3 TCe

Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης Energy 1.3 TCe που παρουσιάστηκε πρόσφατα από τη Renault, χρησιμοποιεί την υψηλή τεχνογνωσία των μηχανικών της εταιρείας, σε συνδυασμό με λύσεις προηγμένης τεχνολογίας, φιλοδοξώντας να θέσει νέα μέτρα σύγκρισης, όχι μόνο στον τομέα της απόδοσης, αλλά παράλληλα της οικονομίας καυσίμου, της αξιοπιστίας και της οδηγικής απόλαυσης.

2Βασικά χαρακτηριστικά

Η βασική αρχιτεκτονική των τεσσάρων κυλίνδρων σε συνδυασμό με τη χωρητικότητα των 1,3 λίτρων προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (χαμηλή στάθμη θορύβου, απουσία κραδασμών, κτλ.) και παράλληλα σημαντικά μεγαλύτερα αποθέματα ροπής σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα. Η λίστα με μερικά από τα βασικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα περιλαμβάνει:

  • Ειδική επένδυση (Mirror Bore) στα τοιχώματα των κυλίνδρων για μείωση των τριβών και βελτιστοποίηση της απαγωγής θερμότητας. Μέχρι σήμερα η συγκεκριμένη τεχνολογία ήταν διαθέσιμη σε κινητήρες πολύ υψηλής απόδοσης.
  • Αύξηση της πίεσης του συστήματος άμεσου ψεκασμού στα 250 bar με παράλληλη αύξηση της ακρίβειας διαχείρισης του καυσίμου ώστε η υψηλή απόδοση να συνδυάζεται με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις ελάχιστες δυνατές εκπομπές ρύπων.
  • Πρωτοποριακός σχεδιασμός του θαλάμου καύσης και εφαρμογή διπλού συστήματος μεταβλητού χρονισμού (VVT), έτσι ώστε ο κινητήρας να προσφέρει κορυφαία ελαστικότητα τόσο στις χαμηλές όσο και τις μεσαίες στροφές.
  • Βαλβίδα ανακούφισης του συστήματος υπερτροφοδότησης που ελέγχεται ηλεκτρονικά και ενεργοποιείται ηλεκτρικά έτσι ώστε να υπάρχει απόλυτη ακρίβεια στη λειτουργία της.
  • Κεφαλή κινητήρα σχήματος Δ για μικρότερες διαστάσεις και βάρος.

340.000 ώρες δοκιμών

Παράλληλα οι εξελιγμένες μέθοδοι παραγωγής που εφαρμόζει η Renault, αλλά και οι εντατικές δοκιμές του νέου κινητήρα που ξεπέρασαν τις 40.000 ώρες εξασφαλίζουν κορυφαία αξιοπιστία και χαμηλό κόστος συντήρησης. Ο νέος κινητήρας θα κατασκευάζεται σε μονάδες παραγωγής των Renault, Nissan και Daimler, ενώ θα είναι ένας πραγματικός παγκόσμιος κινητήρας αφού θα τοποθετείται σε μοντέλα που θα πωλούνται σε όλο τον κόσμο με εξαίρεση την Αυστραλία και την Β. Αμερική. Με βάση τα παραπάνω η πρόβλεψη για την ετήσια παραγωγή 1 εκατομμυρίου μονάδων του νέου κινητήρα δείχνει απόλυτα ρεαλιστική.

Ο νέος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος σε μία σειρά εκδόσεων με απόδοση από 115 έως και 160 ίππους. Θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο, καθώς και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, ενώ μετά τα Scenic / Grand Scenic και πρόσφατα τo Captur S-Edition αναμένεται να είναι διαθέσιμος και σε άλλα μοντέλα του Groupe Renault μέχρι τα τέλη του 2018.

  • thymios tsilimparis

    Ποιό αυτοκίνητο βλέπουμε καμουφλαρισμένο;
    Περιμένουμε κανένα νέο Dacia ; Σαν Sandero μου κάνει

  • Φωτόνιον

    Ο 1.5 dCi πράγματι, απ τα μοτέρ που έβγαλαν καλό όνομα στη Renault.
    Τώρα στην πράξη θα φανεί αν ο καινούργιος είναι διαμάντι ή καίει φλάντζες, γιατί στα spec sheets πολλά μοτέρ ακούγονται ωραία και μετά από 20-30.000 χιλιόμετρα αρχίζουν τα όργανα…

    • rous

      Λόγω του ότι θα χρησιμοποιηθεί από Nissan και Mercedes, θα είναι διαμάντι.
      Ο 1.5 dCi είναι τρομερο μοτέρ.

    • Φωτόνιον

      Έχει ήδη συμφωνηθεί η χρήση του από Merc? (Για Nissan δεν μου κάνει εντύπωση, αδερφάκια είναι). Πελατάκια τρελά της Renault η Merc… Πάντως και το group PSA είχε συμφωνήσει για χρήση του 1.6 THP με την BΜW/mini, αλλά στο εν λόγω μοτέρ (αρχικά) η φλάτζα πήγαινε σύννεφο… Απ την άλλη ο 1.5dCi είναι τέτοιος σκύλος που με κάνει να ελπίζω και σε ένα… “βενζινοκίνητο 1.5dci” από τη Renault. Οψόμεθα…

    • rous

      Ναι θα μπει στην νέα A class. Με αποδόσεις από 115 μέχρι 163 ίππους νομίζω.

  • Smartass

    Oπότε όταν σκάσουν μύτη τα υβριδικά της Merc θα ξέρουμε τι βενζινοκινητήρα φοράνε.