Η Porsche έχει παραμετροποιήσει μια 919 Hybrid και με αυτό κατάφερε να σημειώσει ρεκόρ ταχύτερου γύρο στο Spa-Francorchamps. Συγκεκριμένα ο Neel Jani οδηγώντας την Porsche 919 Hybrid Evo στα 7.004 χλμ της διαδρομής της πίστας, σημείωσε χρόνο 1:41.770, διαλύοντας το ρεκόρ ταχύτερου γύρου (1:42.553) που είχε πετύχει πέρυσι στην ίδια πίστα ο Lewis Hamilton. Μάλιστα ο χρόνος αυτός είναι κατά 12 δευτερόλεπτα γρηγορότερος από τον ταχύτερο χρόνο που είχε πετύχει πέρυσι η 919 Hybrid κατά τον 6ωρο αγώνα του Spa στο WEC.

Η Porsche ξεκίνησε το “World Tour – 919 Tribute Tour” μια παγκόσμια περιοδεία ώστε ο κόσμος να αποχαιρετίσει την 919 Hybrid LMP1. Παράλληλα θέλει να δείξει για το τι είναι ικανή να πετύχει η 919 Hybrid χωρίς αυτή να περιορίζεται από κανονισμούς κάποιας κατηγορίας.

Η 919 Hybrid Evo διαθέτει μεγαλύτερο μπροστά διαχύτη, μεγάλη πίσω αεροτομή, DRS μπροστά και πίσω αλλά και περισσότερη δύναμη, με τον Jani να πιάνει τα 359 χλμ/ώρα κατά την επίτευξη του ρεκόρ. Το αυτοκίνητο φορά έναν 2,0-λιτρο V4 κινητήρα απόδοσης κοντά στα 720 άλογα, 220 άλογα περισσότερα από τα 500 που παρήγαγε ο κινητήρας λόγω των περιορισμών της LMP1 κατηγορίας στο WEC. Βελτιώσεις έχει δεχτεί και το υβριδικό σύστημα, το οποίο αποδίδει 40 άλογα επιπλέον, φτάνοντας πλέον τα 440 άλογα. Η Porsche 919 Hybrid Evo ζυγίζει 39 κιλά λιγότερο, μόλις 849 κιλά.

Το αυτοκίνητο φορά ελαστικά της Michelin, με την Porsche να δηλώνει πως θα βρεθεί στο περιθώριο του 24ωρου αγώνα του Nurburgring, στο Goodwood Festival of Speed τον Ιούλιο, στο Brands Hatch τον Σεπτέμβριο αλλά και στη Laguna Seca τον Οκτώβριο. Άραγε θα προσπαθήσει να πετύχει ρεκόρ ταχύτερου γύρου και σε αυτές τις πίστες; Θα σπάσει άραγε το “άσπαστο” ρεκόρ του Stefan Bellof, ο οποίος το 1983 είχε πετύχει χρόνο 6:11.13 με μια Porsche 956;

  • gv

    ενταξει πιο πολλα αλογα και λιγοτεροι περιορισμοι αλλα και παλι τα κεφαλια της FIA και της liberty και ολοι οι υπεθυνοι της F1 πρεπει να ντρεπονται!

  • gronholm89

    Σφαλιάρα στην F1 ήταν αυτό!!

    • σφαλιαρα θα ηταν αν εκανε το ιδιο η mercedes….και δεν μπορουσε να σπασει τον χρονο!!!
      ο χρονος τιποτα παραπανω απο το αυτονοητο…οτι οι κανονισμοι ειναι για να περιοριζουν/διαφοροποιουν τις κατηγοριες !!!!

    • Scooby r22b

      Αυτό ακριβώς έχω την αίσθηση ότι εννοεί ο gronholm89, δηλαδή ξεβράκομα της διοργανώτριας αρχής F1 για τους περιορισμούς, όπου δεν αφήνουν τα μονοθέσια και τις ομάδες να βγάλουν τον γρηγορότερο και καλύτερο εαυτό τους.

    • Moby Dick

      Και φυσικά αυτό ισχύει ΚΑΙ για το WEC, αλλά και για τις υπόλοιπες κατηγορίες. Κατ’ εμέ οι κανονισμοί θα έπρεπε να αφορούν θέματα ασφαλείας και μόνο. Το να λές στις εταιρείες πως να φτιάξουν το μονοθέσιο, πόσα κυβικά να χρησιμοποιήσουν, πόσο βάρος, πόσα turbo ή αν θα βάλουν turbo, τι καύσιμο, τι γεωμετρίες, τι λάστιχα, τι… τα πάντα… απλά δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ λογικό. Να βάλεις μόνο κάποια απαράβατα πλαίσια σε θέματα ασφαλείας και τέλος.

    • Scooby r22b

      Έχω σταματήσει να βλέπω F1 εδώ και αρκετά χρόνια και η αιτία είναι αυτή.

      Προτιμώ να θυμάμαι θρυλικές μάχες ανόθευτης οδήγησης με Prost, Sena, Mansel, Jean Alezi, Schumacher, Hakinen, Montoya κ.τ.λ. παρά να βλέπω “οικολογική” οδήγηση με ροζ φόρμουλες.

    • Moby Dick

      Δεν είναι η οικολογική οδήγηση το πρόβλημα. Αν αφήσουν ελεύθερους τους κανονισμούς οι αγώνες θα αυτορυθμιστούν έτσι κι αλλιώς. Το υβριδικό θα κυριαρχίσει απ’ το μη υβριδικό έτσι κι αλλιώς, μέσα στον αγώνα, γιατί πολύ απλά το μη υβριδικό θα χάνει.

      Αλλά αν κάποιος θέλει να έχει 10.000 κυβικά και κάποιος άλλος 2.000, ποιο είναι το πρόβλημα; Αν κάποιος θέλει diesel και κάποιος άλλος βενζίνη ποιο ειναι το πρόβλημα; Αν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει turbo και κάποιος άλλος οχι, ποιο ειναι το πρόβλημα; Αν κάποιος θέλει να έχει μήκος το μονοθέσιό του 3,5 μέτρα και κάποιος άλλος 4, ποιο ειναι το πρόβλημα; Όλα αυτά και άλλα πολλά, δεν επηρεάζουν ούτε στο ελάχιστο την ασφάλεια.

      Οι κανονισμοί είναι το καρκίνωμα των αγώνων.

    • Anestis Genk

      Το μήκος και το πλάτος εμποδίζουν το προσπέρασμα, είναι φυσικά εμπόδια.

    • Scooby r22b

      Σωστό κι αυτό.

    • Moby Dick

      Ναι αλλά απαγορεύουν στις εταιρείες ακόμα και να το μειώσουν! Λένε τόσο θα είναι το μήκος. Δεν λένε μέχρι τόσο.

    • Anestis Genk

      Το πιο καλό θα ήταν να το κάνουν όπως το WWE, να είναι εννιαίο αλλά να το παίζουν και καλά πως ο καθένας αγωνίζεται με την δική του υπερδιαφορετική υπερτεχνολογία.

    • mixalhs7

      Αν ισχυαν ολα αυτα που περιγραφεις τοτε πρωταθλητης θα γινοταν αυτος που θα ξοδευε τα περισσοτερα χρηματα.

    • Moby Dick

      Διαφωνώ. Αυτό που λές εν πολλοίς συμβαίνει τώρα. Με μεγάλη ελευθερία στους κανονισμούς θα κέρδιζαν αυτοί που έχουν μεγαλύτερη φαντασία και μεγαλύτερη γνώση της μηχανολογίας, της αεροδυναμικής και της τεχνολογίας γενικότερα.

    • mixalhs7

      Αν για παρδειγμα κανουμε μια αναδρομη στην ιστορια του Group B θα δουμε πως η FIA επεβαλε ελαχιστους περιορισμους για τα μηχανικα μερη ενω το πλαφον των 200 οχηματων για την ομογκλασιον επεβληθει για να μην μπορουν οι ομαδες με τα περισοτερα χρηματα να παρουσιασουν ενα ακριβο και πολυ εξειδικευμενο αγωνιστικο εις βαρος των ομαδων με μικροτερο μπατζετ.
      Γενικα οι κανονες ειναι καλο να υπαρχουν.
      Οι κανονες που χειραγωγουν το αποτελεσμα ή εξυπηρετουν την πολιτικη αντζεντα της εκαστοτε διοργανωτριας αρχης ειναι κακοι!

    • Moby Dick

      Oι κανόνες θα έπρεπε να θέτουν ένα γενικό πλαίσιο για μένα, που να μην είναι καθόλου ασφυκτικό και επίσης να δίνουν μέγιστο βάρος στην ασφάλεια. Οχι να λένε στις εταιρείες πως να φτιάξουν τα αγωνιστικά στην λεπτομέρειά τους. Το να βάλεις ή οχι turbo γιατί θα πρέπει να είναι κανόνας στην F1? Αν κάποιος θέλει να βάλει ας βάλει. Θα έχει τα υπέρ του και τα κατά του και μέσα στον αγώνα θα γίνει αυτορύθμιση. Αν κερδίζει – αποδίδει καλύτερα το turbo, σιγά σιγά θα το βάλουν όλοι. Αν οχι, δεν θα το επιλέξουν. Γιατί όμως αυτό πρέπει να υποδειχθεί εκ των προτέρων απ’ την εκάστοτε αρχή; (ένα απλό παράδειγμα)

      Στο WEC η Porsche μπήκε το 14′ διότι οι νέοι κανονισμοί τότε ήταν χαλαρώτεροι. Και γενικά στο παρελθόν έχει αποδειχθεί οτι μεγαλουργεί όταν έχει ελευθερία, ώστε να δείξει τις innovative λύσεις που διαθέτει. Αν την βάλεις σε καλούπια και δεν μπορεί να εφαρμόσει τις τεχνολογίες που έχει, τι νόημα έχει;

    • mixalhs7

      Σωστα αυτα που λες αλλα εχουν γινει στο παρελθον. Οπως ελεγε ο μεγολος Νορμπερτ Σινγκερ τα μεγαλα βηματα (εξέλιξης των μοτορσπορτ) εχουν γινει (σσ τις δεκαετιες 60/70/80/). Τωρα γινονται μικρα βηματα που αν τα συνδιασεις ολα μαζι αποτελουν ενα μεγαλο βημα. (εννοώντας πως δεν φταινε οι κανονισμοι για τα μικρα βηματα)

    • Moby Dick

      Aς μην κρυβόμαστε πίσω απ’ το δάκτυλό μας! Τώρα δεν έχουμε κανονισμούς, σε μια βάση λογικής! Έχουμε ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, που προκύπτουν απ’ τις ανάγκες του μάρκετινγκ και απ’ την ανάγκη των κερδών!

      Τι μας δίδαξε αυτό που έγινε με την 919 EVO; Ότι οι κανονισμοί που υπάρχουν τώρα είναι ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ! Θα μπορούσε ΝΑΙ Ή ΟΧΙ να έχει χαλαρώτερους περιορισμούς η FIA ώστε τα μονοθέσια του WEC να έχουν την τεχνική ελευθερία του μονοθεσίου της ανάρτησης;;

      Η Porsche τους ξεμπρόστιασε με πάταγο με αυτό που έκανε. Θα δεις οτι θα ξεκινήσει μια μεγάλη συζήτηση με αφορμή αυτό που έγινε με την 919 EVO. Δεν το έκανε τυχαία η Porsche!

    • το ιδιο δεν ισχυει ομως ειτε για wrc ειτε για F1 ειτε για rallycross ειτε για formula E ?

    • mixalhs7

      Δεν το συμμερίζομαι απόλυτα αυτό. Στο WEC μέχρι τώρα σαν στοχος υπηρχε η κατανάλωση ενεργιας!

    • μα γιατι να πρεπει να ειναι ξεβρακωμα της F1…και οχι για αρχη ξεβρακωμα του WEC ????
      οι κανονισμοι μπαινουν ειτε για θεματα ασφαλειας….ειτε για να υπαρχει ανταγωνισμος…..

      θυμαμαι πριν καμια 20ρια χρονια που και στην F1 οι χρονοι σπαγανε τις παρασκευες η το σαββατο το πρωι…οταν παιζαν με διαφορες ρυθμισεις…..

    • Scooby r22b

      Αυτό είναι το προφανές, όμως δυστυχώς οι κανονισμοί πλέον μπαίνουν όχι μόνο για θέματα ασφαλείας, αλλά και οικολογίας και εκεί είναι λίγο που “χάνετε η μπάλα”

    • μονο για οικολογια δεν θα ελεγα οτι υπαρχουν….
      αμα αφησουν πιστευεις τα οικολογικα/υβριδικα μοτερ της F1 να στροφαρουν μεχρι εκει που αντεχουν…..αφησουν να εχουν οσο φτερο θελουν…και πεταξουν ολο το ερμα….δεν θα ριξουν για πλακα 5sec τους χρονους ???

    • Scooby r22b

      Ασφαλώς και μπορούν, πιστεύω ότι τα μοτέρ δεν τα αφήνουν να στροφάρουν όσο μπορούν, για να μην χάσουν τον “οικολογικό” τους (εδώ γελάμε) προσανατολισμό.
      Ίσως γιαυτο και τα 3 μοτέρ το χρόνο, τους αναγκάζει να στροφάρουν χαμηλότερα για να αντέξουν.

    • Moby Dick

      Οι κανονισμοί μπαίνουν για το μάρκετινγ και τα φράγκα. Δεν μπαίνουν για την οικολογία. Η ασφάλεια είναι ο μόνος λόγος που θα έπρεπε να αφορούν οι κανονισμοί.

    • mixalhs7

      Οι κανονισμοι στην LMP1 μπηκαν για να υπαρχει ανταγωνισμος δηλ πως μπορει ενα πρωτοτυπο με συγκεκριμενη καταναλωση ενεργειας ανα γυρο να ειναι ταχυτερο και πιο ανθεκτικο απ τα υπολοιπα.
      Στη περιπτωση της 919 EVO καταργηθικαν κυριως οι περιορισμοι που η ιδια η ομαδα ειχε επιλεξει να εχει για να πετυχει αυτο το στοχο και εκανε εναν γρηγορο γυρο καταναλωνοντας περισσοτερη ενεργεια. Σε κανονικο αγωνα αναγκαστικα θα εκανε περισσοτερα πιτ στοπ αρα δεν θα νικουσε!

  • Christos

    FIA: Ρε Liberty μήπως να το πάμε σε V4 το πράμα;
    Liberty: Οχι ρε, θα μας γα****, με το ζόρι δέχονται τις μαλακίες μας με V6-DRS και Halo
    FIA: Αράξτε ρε, θα τους πούμε ότι είναι πιο γρήγορα και θα το χαψουν.
    Liberty: Λες ε;
    FIA: Ναι ρε. Και γαμώ τις ιδέες σε λεω.
    Liberty: Δίκιο έχετε. Κομπλέ αυτό θα κάνουμε

  • Akis-F1 FAN

    Εντυπωσιακό αλλά χωρίς περιορισμούς δε λέει πολλά. Φαντάζομαι τι θα έκανε ένα μονοθέσιο F1 χωρίς περιορισμούς.

    • mixalhs7

      …θα εσπαγε στο 10λεπτο..!! ;-))

    • Scooby r22b

      Δεν εννοούσε την περσινή McLaren-Honda ρε συ Μιχάλη. . . :-Ρ

    • Akis-F1 FAN

      Χαχαχα μπορεί, αλλά για ένα γύρο θα τρέλαινε τα χρονόμετρα.

    • mixalhs7

      Ειχα διαβασει πως αυτος ειναι ο λογος που δεν μπορει μονοθεσιο να σπασει το ρεκορ του Μπελοφ στο Ρινγκ.

    • ????

    • Akis-F1 FAN

      Ότι δε θα βγάλει το γύρο; Τα σημερινά μονοθέσια με μερικές μετατροπές στην ανάρτηση νομίζω άνετα το σπάνε.

    • oxi το σπανε….το διαλυουν για πλακα !!!

    • mixalhs7

      Σε ολόκληρη τη διαδρομή του Ρινγκ ενα μονοθέσιο δεν μπορεί να έχει την αεροδυναμική απόδοση που χρειάζεται λόγο της φύσεως της διαδρομής. (ανώμαλο οδόστρωμα).
      Επισης θυμάμαι πως η προσπάθεια του Νικ Χάιφιλντ να σπάσει το ρεκόρ του Μπελοφ δεν επετευχθει γιατί δεν άντεχε το σύστημα μετάδοσης που είχε η Sauber BMW τότε.

    • Akis-F1 FAN

      Σίγουρα θα χρειαστεί κάποιες μετατροπές για να τα βγάλει πέρα με το οδόστρωμα και μπορεί να χάσει λίγη απόδοση αλλά η διαφορά στην ταχύτητα είναι τόσο μεγάλη που και πάλι θα έκανε ρεκόρ. Αυτό που λες για τη bmw δεν το ήξερα, αλλά ένα φετινό μονοθέσιο πχ δε θα είχε τέτοιο θέμα γιατί, εξαιτίας των κανονισμών, είναι σχεδιασμένο να αντέχει 6-7 αγωνιστικά ΣΚ με το ίδιο μοτέρ/κιβώτιο.

  • Moby Dick

    Απλά το Bάισαχ τρολλάρει λίγο την ανθρωπότητα και κάνει μια επιδειξούλα για το τι είναι ικανό και για το που μπορεί να φτάσει η φυσική, χωρίς χαζούς περιορισμούς. Ραντεβού το 2019 στην FORMULA E, για νέες περιπέτειες.

  • Moby Dick

    Απλά το Bάισαχ τρολλάρει λίγο την ανθρωπότητα και κάνει μια επιδειξούλα για το τι είναι ικανό και για το που μπορεί να φτάσει η φυσική, χωρίς χαζούς περιορισμούς. Ραντεβού το 2019 στην FORMULA E, για νέες περιπέτειες.

    • Scooby r22b

      Στην Formula E έχει grid girls; ;

    • Moby Dick

      Έχει ναι, γιατί;

    • Scooby r22b

      Για να δω αν είναι πιο ενδιαφέρουσα απο την F1. :-D

    • Moby Dick

      Όπου τρέχουν τα ξεφτέρια απ’ το Βάισαχ είναι ενδιαφέρον φίλε.

  • χωρις περιορισμους και κανονες δεν θα υπηρχαν αγωνες …