1FP1

Τον ρυθμό έδωσε ο Lewis Hamilton στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά του Κινεζικού Grand Prix. Ο Βρετανός έδειξε από νωρίς ότι είναι γρήγορος στο Shanghai International Circuit, γράφοντας τελικά την ταχύτερη επίδοση, ενώ ήταν ο μοναδικός οδηγός που κατέβηκε το 1:34, έστω και για μόλις ένα χιλιοστό.

Στη δεύτερη θέση ο Kimi Raikkonen, που μπήκε ανάμεσα στις δύο Mercedes. Έτσι, ο Valtteri Bottas ήταν ο τρίτος ταχύτερος, μπροστά από τους Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Carlos Sainz, Romain Grosjean και τον Nico Hulkenberg που είναι ο τελευταίος της πρώτης δεκάδας. Ας δούμε τα κυριότερα από το FP2:

Ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος, όσο τα θερμόμετρα έδειχναν τους 18°C στην ατμόσφαιρα και τους 19°C στην άσφαλτο, με τον αέρα να είναι αρκετά δυνατός. Ο Ericsson έγινε ο πρώτος που βγήκε, αλλά οι υπόλοιποι δεν άργησαν να τον ακολουθήσουν, για το παραδοσιακό installation lap, ώστε να ελέγξουν αν όλα τα συστήματα λειτουργούν εντάξει, με την R.S.18 του Hulkenberg να φέρνει επάνω της συσκευή μέτρησης των αεροδυναμικών πιέσεων.

Ο Stroll έγινε ο πρώτος που ολοκληρώνει γύρο, στα έξι λεπτά από το ξεκίνημα, με την επίδοσή του να είναι 1:42.6, φορώντας τα μαλακά ελαστικά. Μετά από μερικά προβλήματα στο Μπαχρέιν, ο Hamilton έλεγχε την ενδοεπικοινωνία, με τον μηχανικό του να απαντά «δυνατά και καθαρά», συνεπώς η θέση των μικροφώνων ήταν τώρα καλύτερη.

Στα 15 λεπτά από το ξεκίνημα, ο Alonso ολοκλήρωσε τον πρώτο του χρονομετρημένο γύρο, για να περάσει στην πρώτη θέση, με 1:38.7, πατώντας στα μαλακά ελαστικά, όμως και πάλι το γυρολόγιο μπορούσε να πέσει σημαντικά. Οι μηχανικοί του Hamilton άλλαζαν πίσω αεροτομή στην W09, επιλέγοντας αυτή με την μεγαλύτερη κάθετη δύναμη, την ώρα που έξω ο Raikkonen περνούσε στην πρώτη θέση, με 1:37.6, έχοντας τη μέση γόμα στην SF71H.

Ο Φινλανδός θέλησε να βελτιώσει, όμως έχασε το πίσω μέρος ακριβώς μετά τη Στροφή 11, καταστρέφοντας έτσι τον γύρο του. Τα πρώτα 20 λεπτά είχαν γίνει παρελθόν, συνεπώς όλο και περισσότεροι οδηγοί έβγαιναν για να ξεκινήσουν τα προγράμματά τους. Ο Verstappen είχε τη μέση γόμα και πέρασε μπροστά, με 1:37.5, αλλά ελάχιστα αργότερα ο Ricciardo κατέβασε κατά 13 χιλιοστά την επίδοση του Ολλανδού.

Ο Vettel ήρθε για το 1:36.9 δευτερόλεπτα αργότερα, όμως ο Bottas ήταν ακόμα ταχύτερος, με 1:36.5, πατώντας στα μαλακά ελαστικά, εν αντιθέσει με τον Raikkonen που είχε τη μέση γόμα και ήταν ένα δέκατο πιο αργός, στη δεύτερη θέση. Ο Hamilton πέρασε από την τελευταία θέση στην πρώτη, με τα ταχύτερα περάσματα σε όλα τα κομμάτια, για το 1:35.2, με τα μαλακά ελαστικά.

Ο Vettel βρέθηκε στη δεύτερη θέση, όμως ήταν 1,1 δευτερόλεπτα πιο αργός, με τη μέση πάντα γόμα. Ο Hamilton σημείωσε μοβ στο πρώτο και το τρίτο κομμάτι, ρίχνοντας την επίδοσή του κάτω από το 1:35 και πιο συγκεκριμένα στο 1:34.9. Ο Bottas έπαιρνε τη δεύτερη θέση, όμως ήταν 739 χιλιοστά πιο αργός από τον team-mate του, παρόλο που φορούσα τα ίδια ελαστικά.

Το πρώτο μισάωρο είχε παρέλθει και οι Vettel και Raikkonen ήταν τα μοναδικά μονοθέσια που βρισκόταν στα pits. Ο Bottas βελτίωσε σε 1:35.1, με τον Ricciardo να βρίσκεται στην τρίτη θέση, όντας μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Φινλανδό, αλλά η διαφορά είναι πως φορούσε τη μέση και όχι τη μαλακή γόμα. Ο Hamilton επέστρεψε στα pits, μιας και πλησιάζαμε στο 40λεπτο και οι οδηγοί ήταν υποχρεωμένοι μέχρι εκείνη τη στιγμή να επιστρέψουν ένα σετ ελαστικών, έτσι η πίστα άδειασε εντελώς.

Ο Alonso έγινε ο πρώτος που βγήκε, όσο είχαμε περάσει στο δεύτερο μισό της περιόδου. Ο Ισπανός φορούσε την ultrasoft, ανεβαίνοντας στην 5η θέση, όμως ήταν σχεδόν 1,1 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Hamilton. Στη συνέχεια, ο Hulkenberg του πήρε τη θέση, αφού ήταν 2,5 δέκατα ταχύτερος. Ο Sainz ανέβηκε στην τρίτη θέση, τη στιγμή που τα Mercedes ξεκινούσαν νέους γρήγορους γύρους. 1:34.6 και πρώτη θέση από τον Bottas, όμως ο Hamilton απάντησε με 1:33.9, και οι δύο με τα μαλακά.

Ο Ricciardo είχε την ultrasoft και μπήκε ανάμεσα στα «Ασημί Βέλη», ωστόσο απείχε μισό δευτερόλεπτο από την κορυφή, βγαίνοντας εκτός στην τελευταία στροφή. Όχι καλό τρίτο κομμάτι και για τον Bottas, που βελτίωσε στα πρώτα δύο κομμάτια, όσο εμείς ακούγαμε τον Vandoorne να λέει πως είδε μερικές ψιχάλες, ακριβώς στα 30 λεπτά για το τέλος.

Η τελευταία στροφή συνέχιζε να δυσκολεύει τους οδηγούς, όπως δείχνει και η έξοδος του Verstappen, ο οποίος έχασε το πίσω μέρος, πάτησε στην αμμοπαγίδα, αλλά ευτυχώς δεν χτύπησε στα προστατευτικά. Εν τω μεταξύ, ο Magnussen είχε βρεθεί στην 5η θέση, πίσω από τον Vettel, δείχνοντας ότι η VF-18 μπορεί να είναι ανταγωνιστική σε μία ακόμα πίστα. Ο Bottas βελτίωσε σε 1:34.4, όμως και παρέμενε σημαντικά πιο αργός από τον team-mate του, όπως δήλωναν και τα 458 χιλιοστά.

Μπήκαμε στο τελευταίο 20λεπτο και ελάχιστα μονοθέσια βρισκόταν στην πίστα. Η δράση αυξήθηκε στο τελευταίο τέταρτο, όσο εμείς βλέπαμε τον Vandoorne να πατά στην αμμοπαγίδα της Στροφής 10, εκεί που νωρίτερα ο Hamilton είχε ένα τετ-α-κε. Ο Raikkonen περνούσε στη δεύτερη θέση, όμως τον χώριζαν 359 χιλιοστά από τον Hamilton, ο οποίος βγήκε για τα τελευταία χιλιόμετρα.

Στα τελευταία λεπτά, οι οδηγοί συνέχιζαν να κάνουν γύρους, όμως δεν παρατηρούσαμε κάποια βελτίωση των χρόνων, έτσι διατηρήθηκαν οι θέσεις μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαίας.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 09:00 ώρα Ελλάδας.

2Αποτελέσματα

3Τα highlights