1Αγώνας

Δραματικό αποδείχθηκε τελικά το Κινεζικό Grand Prix! Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας τα άλλαξε όλα, και ο Daniel Ricciardo είναι ο μεγάλος νικητής, φτάνοντας στην πρώτη του φετινή νίκη και την έκτη της καριέρας του. Η Red Bull αντέδρασε αστραπιαία κι έβαλε φρέσκια μαλακή γόμα στους οδηγούς της, με αποτέλεσμα ο Ricciardo να έχει εκπληκτικό ρυθμό και να αναρριχηθεί μέχρι την πρώτη θέση.

Ο Valtteri Bottas είχε έναν πολύ καλό αγώνα, περνώντας αρχικά στην πρωτοπορία μέσα από τα pit stops, ωστόσο έχασε τη νίκη λόγω του Αυτοκινήτου Ασφαλείας και φυσικά του ταχύτατου Ricciardo. Στην τρίτη θέση ο Kimi Raikkonen, ο οποίος δεν κατάφερε να περάσει τον συμπατριώτη του στους τελευταίους γύρους. Ο Lewis Hamilton στην τέταρτη θέση, μπροστά από τους Max Verstappen, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Carlos Sainz και τον Kevin Magnussen, που παίρνει τον τελευταίο βαθμό της δεκάδας.

Ο Verstappen είδε τέταρτος την καρώ σημαία, όμως τιμωρήθηκε με ποινή 10 δευτερολέπτων, καθώς -σωστά- θεωρήθηκε υπεύθυνος για το περιστατικό με τον Vettel, το οποίο κόστισε βαθμούς και θέσεις στον 4άκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Ας δούμε τι συνέβη στους 56 γύρους του αγώνα:

2Εκκίνηση

Οι καιρικές συνθήκες ήταν σαφώς καλύτερες σήμερα, με τον ήλιο να ανεβάζει τη θερμοκρασία της ατμόσφαιρας στους 19°C και του οδοστρώματος στους 39°C. Οι δέκα πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν: Vettel, Raikkonen, Bottas, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Hulkenberg, Perez, Sainz και Grosjean. Οι δύο Red Bull, οι δύο Renault, ο Grosjean, ο Perez και ο Hartley είχαν τα ultrasofts, ο Gasly τη μέση γόμα και όλοι οι άλλοι τα μαλακά.

Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Vettel έφυγε καλά και έμεινε στην πρώτη θέση, όμως ο Bottas πέρασε τον Raikkonen και ανέβηκε δεύτερος. Στις πρώτες στροφές, ο Raikkonen έχασε τη θέση του από τον Verstappen, ενώ στη συνέχεια ο πέμπτος Hamilton προσπαθούσε να προσπεράσει και ο ίδιος τον «Iceman». Ricciardo, Hulkenberg, Sainz, Grosjean και Magnussen έκλειναν την δεκάδα.

3Γύροι 1-10

Ο Vettel άνοιξε τη διαφορά και απομάκρυνε τον Bottas ήδη από τη ζώνη του DRS. Ο Alonso είχε ανέβει στην 11η θέση, μπροστά από τους Stroll, Ocon, Perez, Sirotkin, Vandoorne, Leclerc, Hartley, Gasly και Ericsson. Ο Seb ήταν ξεκάθαρα ο ταχύτερος οδηγός, ανοίγοντας τη διαφορά του από τον Bottas, ο οποίος μείωσε κατά δύο δέκατα στον 4ο γύρο, όμως και πάλι απείχε 2,5 δευτερόλεπτα από τον Γερμανό.

Οι Vettel και Bottas ήταν με διαφορά οι ταχύτεροι οδηγοί στην πίστα, αφού κατέβαιναν το 1:39, κάτι που δεν μπορούσε να κάνει κανείς άλλος στα πρώτα περάσματα. Ο Ocon προσπέρασε τον Stroll και ανέβηκε στην 12η θέση, πίσω από τον Alonso, από τον οποίο ο Γάλλος είχε λίγο καλύτερο ρυθμό, ενώ λίγο πιο μπροστά, οι δύο Haas άλλαξαν τις θέσεις τους, με τον Magnussen να περνάει στην 9η θέση.

Ο Alonso είχε φτάσει τον Grosjean και τον πίεζε για να μπει στην δεκάδα, ενώ πίσω του ο Ocon έκλεινε όλο και περισσότερο τη διαφορά, όσο μπροστά οι δύο πρώτοι εξακολουθούσαν να είναι τα μοναδικά μονοθέσια που κινούνται σταθερά κάτω από το 1:39.

4Γύροι 11-20

Ο Hartley έγινε ο πρώτος οδηγός που μπήκε για αλλαγή, με τον Ocon να τον ακολουθεί αμέσως μετά, πέφτοντας στην 19η θέση. Μέσα και ο Sainz για να βάλει τη μέση γόμα και να βρεθεί στην 17η θέση. Οι Perez και Hulkenberg ακολούθησαν για αλλαγή, με τον Γερμανό να βάζει τη μέση γόμα και τον Μεξικανό τη μαλακή, για να περάσουν στη συνέχεια τις δύο Sauber και να βρεθούν στις θέσεις 18 και 13, αντίστοιχα.

Ο Hamilton έλεγε στην ενδοεπικοινωνία πως πίεζε απλώς για να μείνει κοντά στον Raikkonen, αφού δεν μπορούσε να πλησιάσει τον Φινλανδό. Την ίδια ώρα, ο team-mate του ήταν ξεκάθαρα πιο γρήγορος, όσο ο Verstappen μπήκε μαζί με τον Ricciardo για αλλαγή, στο τέλος του 17ου γύρου. Ο Ολλανδός βγήκε στην 5η θέση και ο Αυστραλός στην 7η, έχοντας ανάμεσά τους τον Magnussen, με τους δύο να έχουν πλέον τη μέση γόμα.

Μέσα και ο Hamilton στο τέλος του 18ου γύρου. Ο Βρετανός έβγαλε τη μαλακή γόμα κι έβαλε τη μέση, ενώ ο Bottas έκανε το ίδιο στον επόμενο γύρο. Πέμπτη θέση για τον οδηγό της Mercedes, οριακά μπροστά από τον Magnussen, τον οποίο προσπέρασε στη συνέχεια ο Ricciardo, για να ανέβει στην 6η θέση. Ο Bottas έπεσε στην 3η θέση, αφήνοντας τη Ferrari στο «1-2».

Η αλλαγή του Vettel ήρθε στον 20ο γύρο, για να βάλει φυσικά τη μέση γόμα, ωστόσο βγήκε πίσω από τον Bottas, στην τρίτη θέση, συνεπώς δούλεψε το undercut για τη Mercedes.

5Γύροι 21-30

Ο Raikkonen συνέχιζε δίχως αλλαγή, τη στιγμή που πιο πίσω ο Hamilton είχε καλύτερο ρυθμό από τον Verstappen στα πρώτα περάσματα, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι 2 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια, ο Ολλανδός έγινε πιο γρήγορος, όπως και ο Ricciardo, όσο μπροστά ο Kimi ήταν πολύ πιο αργός από τους πέντε οδηγούς πίσω του και η διαφορά του από τον Αυστραλό ήταν περίπου 20 δευτερόλεπτα.

Μέσα ο 7ος Magnussen στον 24ο γύρο, δίνοντας έτσι την 7η θέση στον Alonso. Ο Hulkenberg ήταν μία θέση πίσω από τον Ισπανό, ο Sainz ακολουθούσε στην 9η θέση και ο Magnussen έκλεινε τη δεκάδα λίγο πριν από το μέσον του αγώνα. Ο Bottas άκουγε ότι πρέπει να μείνει μπροστά από τον Vettel, ο οποίος κέρδισε λίγο σε κάποιους γύρους.

Εν τω μεταξύ, ο Bottas είχε φτάσει τον Raikkonen και τον προσπέρασε χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στην αρχή του 27ου γύρου, καθυστερώντας, όμως, λίγο τον συμπατριώτη του, ο οποίος είχε πλέον κολλημένο πίσω του τον Vettel. Ο Γερμανός δεν κατάφερε να δοκιμάσει κάτι, την ώρα που ο Raikkonen έμπαινε για αλλαγή, βάζοντας φυσικά τη μέση γόμα, γυρνώντας στην 6η θέση, πίσω από τον Ricciardo.

Ο Vettel άνοιγε το DRS, όμως ο Bottas παρέμενε μπροστά, κερδίζοντας λίγο χρόνο στον 28ο γύρο. Τετ-α-κε από τον Leclerc στην αρχή του 29ου γύρου. Ο Μονεγάσκος βρέθηκε στην αμμοπαγίδα, αλλά κατάφερε να συνεχίσει, ωστόσο έπεσε στην τελευταία θέση, με όλα τα μονοθέσια να συνεχίζουν τον αγώνα. Ο Alonso μπήκε για τη δική του αλλαγή, επιλέγοντας τη μέση γόμα για να πάει μέχρι το τέλος.

6Γύροι 31-40

Κίτρινη σημαία μετά από επαφή των δύο Toro Rosso. Ο Gasly δοκίμασε να περάσει στην φουρκέτα και χτύπησε τον team-mate του, με αποτέλεσμα να έχουμε Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Verstappen και Ricciardo δεν έχασαν χρόνο, μπαίνοντας ξανά για αλλαγή, όπως και ο Hulkenberg. Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Raikkonen, Ricciardo, Magnussen, Hulkenberg, Grosjean και Alonso οι 10 πρώτοι πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Είχαμε ξανά αγώνα στον 34ο γύρο και ο Bottas έμεινε την πρωτοπορία, όμως πιο πίσω ο Alonso πέρασε τον Grosjean για την 9η θέση, ενώ και ο Hulkenberg ανέβηκε στην 7η θέση, μπροστά από τον Magnussen. Ο Bottas άνοιξε αμέσως τη διαφορά στα 1,8 δευτερόλεπτα, την ώρα που πίσω του οι αποστάσεις ήταν μικρότερες.

Ο Ricciardo πίεζε τον Raikkonen και τελικά τον προσπέρασε στην φουρκέτα της Στροφής 14, για να ανέβει στην 5η θέση. Ο Αυστραλός είχε πολύ καλό ρυθμό και πλησίαζε τον team-mate του, τον οποίο και προσπέρασε, αφού βγήκε λίγο εκτός στην προσπάθειά του να περάσει τον Hamilton στο δεύτερο κομμάτι.

Ο Ricciardo είχε πολύ καλύτερο ρυθμό από τον Hamilton και άκουγε από τη Red Bull πως μπορούσε και έπρεπε να περάσει τον Βρετανό. Αυτό, πράγματι, συνέβη στο τέλος του 40ου γύρο και πιο συγκεκριμένα στη Στροφή 14, φρενάροντας πραγματικά εκπληκτικά.

7Γύροι 41-50

Ο Vettel έγινε αμέσως ο επόμενος στόχος του Ricci και δεν άργησε να περάσει τον Γερμανό, ενώ λίγο πιο πριν ο Hamilton έχασε την 4η θέση από τον Verstappen στη Στροφή 7. Ο Verstappen δοκίμασε να περάσει τον Vettel στη Στροφή 14, με αποτέλεσμα να έχουμε επαφή! Ο Ολλανδός μπήκε στην εσωτερική και ακούμπησαν, έτσι ο Seb έπεσε στην 7η θέση και ο Verstappen στην 5η, με τον Hulkenberg να είναι ανάμεσά τους!

Εν τω μεταξύ, μπροστά ο Ricciardo περνούσε τον Bottas στη Στροφή 7, παρόλο που ο Φινλανδός προσπάθησε να του κλείσει την πόρτα. Ο Ricciardo πραγματικά πετούσε με τα ελαστικά αυτά και δεν είχε πρόβλημα να γράφει τα ταχύτερα περάσματα. Ποινή 10 δευτερολέπτων στον Verstappen για το περιστατικό με τον Vettel, όσο ο ίδιος προσπαθούσε να περάσει τον Hamilton για την τέταρτη θέση, προκειμένου να κερδίσει χρόνο και να χάσει όσο το δυνατόν λιγότερες θέσεις με την ποινή.

Ο Ricciardo μπροστά είχε ρίξει τον ρυθμό του, κάνοντας προφανώς και κάποια διαχείριση στα ελαστικά του. Ο Verstappen ήταν πολύ γρήγορος και κυνηγούσε πλέον τον Raikkonen, που με τη σειρά του πλησίαζε τον Bottas για τη 2η θέση.

8Γύροι 51-56

Ο πιλότος της Mercedes ανέβασε τον ρυθμό του, ώστε να παραμείνει μπροστά μέχρι το τέλος. Μέσα σε όλα αυτά, είχαμε και την πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα. Αυτή ήρθε από τον Hartley που πάρκαρε την STR13 στο γκαράζ της ιταλικής ομάδας. Ο Verstappen άνοιγε κι αυτός το DRS, όπως και ο Ricciardo, με τον Φινλανδό να τους καθυστερεί και τους δύο.

Σαν να μην έφτανε το δράμα του Vettel, ο Γερμανός είχε να αντιμετωπίσει και τις επιθέσεις του Alonso, αφού είχαν καταστραφεί τα ελαστικά του από το περιστατικό με τον Verstappen. Ο Ισπανός πέρασε τελικά στον 55ο γύρο, και πιο συγκεκριμένα στις πρώτες στροφές. Τα ελαστικά του Vettel είχαν τελειώσει και πίσω του βρισκόταν ο Sainz, όσο είχαμε μπει στον τελευταίο γύρο του αγώνα.

Τελικώς, καμία θέση δεν άλλαξε μέχρι το τέλος, έτσι ο Ricciardo έφτασε στην πρώτη του φετινή νίκη, με τους Bottas και Raikkonen να απαρτίζουν τις θέσεις του δίπλα στο βάθρο. Ο Verstappen τελικά έπεσε στην 5η θέση, πίσω από τον Hamilton, ενώ οι Hulkenberg, Alonso, Vettel, Sainz και Magnussen ακολούθησαν για τη δεκάδα.

9Επόμενο Grand Prix

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 27-29 Απριλίου, στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν.

10Τα highlights

11Το περιστατικό των Vettel και Verstappen

12Τα προσπεράσματα του Ricciardo

13Δηλώσεις των οδηγών

14Αποτελέσματα

15Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel Ferrari 54
2 Lewis Hamilton Mercedes 45
3 Valtteri Bottas Mercedes 40
4 Daniel Ricciardo Red Bull 37
5 Kimi Raikkonen Ferrari 30
6 Fernando Alonso McLaren 22
7 Nico Hulkenberg Renault 22
8 Max Verstappen Red Bull 18
9 Pierre Gasly Toro Rosso 12
10 Kevin Magnussen Haas 11
11 Stoffel Vandoorne McLaren 6
12 Carlos Sainz Renault 3
13 Marcus Ericsson Sauber 2
14 Esteban Ocon Force India 1
15 Sergio Perez Force India 0
16 Charles Leclerc Sauber 0
17 Brendon Hartley Toro Rosso 0
18 Lance Stroll Williams 0
19 Romain Grosjean Haas 0
20 Sergey Sirotkin Williams 0

16Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 85
2 Ferrari 84
3 Red Bull 55
4 McLaren 28
5 Renault 25
6 Toro Rosso 12
7 Haas 11
8 Sauber 2
9 Force India 1
10 Williams 0