Η Porsche 917 θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα αγωνιστικά αυτοκίνητα του 20ου αιώνα, μιας και έχει καταφέρει να κερδίσει δεκάδες πρωταθλήματα, ανάμεσά τους το Le Mans, το Can Am αλλά και το World Sportscar.
Έχουν περάσει σχεδόν 50 χρόνια από τότε που η Porsche πρωτοπαρουσίασε την αγωνιστική 917 στην έκθεση της Γενεύης το 1969. Το αυτοκίνητο ήτανε το πρώτο που εξοπλιζόταν με τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές που επέβαλε η FIA. Αρχικά η 917 εφοδιαζόταν με έναν αερόψυκτο V12 κινητήρα 4,5 λίτρων απόδοσης 520 ίππων -πρακτικά ήταν δύο εξακύλινδροι boxer κινητήρα της 911 που ενώθηκαν στον στρόφαλο- και έκανε την επίσημη πρώτη της εμφάνιση σε πίστα, τον Αύγουστο του 1969 και πήρε το πρωτάθλημα του 1970.
Με τις αλλαγές της FIA που απαιτούσαν κινητήρα μικρότερο από 5,0- λίτρων το 1971, η Porsche έστειλε την 917 να αγωνιστεί στην Αμερική στο CanAm Challenge Cup. Εκεί κέρδισε το πρωτάθλημα του 1972 με την έκδοση 917/10 που απέδιδε 1000 άλογα. Αργότερα η Porsche εφοδίασε την 917 με κινητήρες 4,9 και 5,0-λίτρων, με την ιπποδύναμή τους να ξεπερνά τα 1.100 άλογα, ενώ κατασκεύασε και ένα μοντέλο απόδοσης 1400 ίππων.
Η ανάπτυξη της ξεκίνησε το 1968 με την Porsche να θέτει ως στόχο να κερδίσει τον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans. Το αυτοκίνητο κέρδισε τον αγώνα το 1971 κάνοντας μάλιστα και ρεκόρ, καλύπτοντας 5.335,16 χλμ, ρεκόρ που κράτησε για περίπου 40 χρόνια.
Παρότι η Porsche ποτέ δεν κατασκεύασε μια 917 που θα μπορούσε να κυκλοφορεί νόμιμα σε δημόσιους δρόμους, μια περίεργη διαμάχη έκανε εφικτή αυτή την παράνοια. Το 1974 ο Count Rossi μέλος της εταιρείας Martini & Rossi, που σπονσοράριζε πολλά αγωνιστικά αυτοκίνητα της Porsche, αγόρασε μια 917 που χρησιμοποιήθηκε από την εταιρεία. Με μικρές τροποποιήσεις όπως η προσθήκη σιγαστήρων, κατά κάποιον τρόπο κατάφερε να πείσει το τμήμα μηχανοκίνητων οχημάτων της Αλαμπάμα να επιτρέψει στο αυτοκίνητο να μπορεί να κινηθεί νόμιμα στο δρόμο. Με την απόφαση αυτή στα χέρια του, ο Rossi κατάφερε να κάνει την 917 να μπορεί να κινηθεί νόμιμα και στους δημόσιους δρόμους της Ευρώπης.
Έτσι ο Claudio Roddaro, ένας ερασιτέχνης οδηγός και μόνιμος κάτοικος του Μονακό, θέλησε να κάνει και αυτός την 917 του νόμιμη για χρήση σε δημόσιους δρόμους. Παρότι έκανε τις ίδιες αλλαγές με τον Rossi, χρειάστηκαν τελικά 2 μήνες έντονων διαμαρτυριών ώστε να πάρει όλα τα απαιτούμενα έγγραφα.
Το αυτοκίνητο φορά τον ατμοσφαιρικό V12 4,9-λίτρων κινητήρα απόδοσης περίπου 600 ίππων. Ζυγίζει μόλις 600 κιλά και οι κάτοικοι του Μονακό κάποιες μέρες είναι πολλοί τυχεροί βλέποντας και ακούγοντας το να κινείται στους δρόμους.