Ακόμα δεν ξεκίνησε το κείμενο, ετοιμάσου για ανώμαλη προσγείωση από τα σύννεφα: οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μας λένε την αλήθεια!

Ξεπερνώντας το πολιτισμικό σοκ, λαμβάνουμε ως δεδομένο πως οι εταιρίες δηλώνουν αυτά που το αγοραστικό κοινό και -κυρίως- οι νομοθέτες θέλουν να ακούν. Είτε πρόκειται για νούμερα κατανάλωσης, εκπομπές ρύπων ή στοιχεία ιπποδύναμης. Αυτό το τελευταίο, ωστόσο, κάποιες φορές μπορεί να μας κάνει ευτυχισμένους.

Κάποιες φορές το αφεντικό τρελαίνεται και μοιράζει άλογα, τα οποία δεν φαίνονται στα χαρτιά. Φορολογικοί, μαρκετινίστικοι και αγωνιστικοί παράγοντες ενώνονται για να απολαμβάνουμε εγώ κι εσύ (λέμε τώρα) επιπλέον χλιμίντρισμα σε κάθε πάτημα του δεξιού ποδιού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ολοκαίνουργια BMW M5, που υποτίθεται ότι αποδίδει 600 ίππους, αλλά στο δυναμόμετρο έβγαλε +25 στους τροχούς κιόλας (ήτοι κοντά στην 700αρα στον στρόφαλο).

Δεν ήταν η πρώτη, δεν θα είναι η τελευταία και η μέρα μας μόλις έγινε πιο όμορφη.

1Audi RS6 C6

Ότι οι Γερμανοί έχουν ένα ζήτημα με την αλήθεια, είναι κομματάκι γνωστό. Πόσω μάλλον όταν μεσολαβούν φορολογία και πρόστιμα.

Το ιδιότυπο φορολογικό τους σύστημα βαθμονομεί τα αυτοκίνητα βάσει ιπποδύναμης, οπότε χρόνια τώρα ξέρουμε πως οποιοδήποτε μοντέλο made in Germany αποδίδει το κατιτίς του παραπάνω. Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις “είπαν στην γριά να χ€σει”. Καλή ώρα το RS6 2ης γενιάς.

Στα χαρτιά ο V10 twintubo FSI των 5,2 λίτρων αποδίδει 580 ίππους και 65 κιλά ροπής. Καθόλου άσχημα. Για την ακρίβεια, όταν παρουσιάστηκε έκανε χαβαλέ στις αντίστοιχες Mercedes E63 AMG και BMW M5. Όταν σε κάποια συγκριτικά, όμως, βρέθηκε να “σβερκώνει” το όμορο R8, να πετυχαίνει 0-100 κοντά -ή και κάτω- από τα 4″ (4,6 η εργοστασιακή μέτρηση) και να ξεπερνάει τα 300 χλμ/ώρα χωρίς τον κόφτη το επιχείρημα της πάμπλουτης ροπής, του συστήματος quattro και της άψογης κλιμάκωσης του 6τάχυτου κιβωτίου άρχισε να χάνει την δυναμική του.

Ανεξάρτητες δυναμομετρήσεις το έφεραν στα 620-630 άλογα, ενώ με ένα “τσικ” στον εγκέφαλο ξεπερνάει τα 700. Σκέτη υγεία.

2BMW M5 F10

H BMW από τότε που έκανε το comeback στις τουρμπίνες, του έχει δώσει να καταλάβει. Η 335i Ε92, που ξεκίνησε το κίνημα του “σαλίγκαρου” στην Βαυαρία, αποδίδει κοντά στα 35 άλογα επιπλέον των δηλούμενων 306. Η M5, πάντως, πήγε σε άλλο επίπεδο τα “δώρα” και έδειξε τον δρόμο για την σημερινή γενιά.

Ο 4,4 twinturbo V8 έλεγε ότι βρίσκεται στα 556 άλογα. Τα δυναμόμετρα τον “έδωσαν στεγνά” στα 600. Η επετειακή Jahre Edition “έπιασε” αυτό το νούμερο στους τύπους, τα ράουλα την έδειξαν στα 620.

3Chevrolet Corvette L88

Οι αγωνιστικοί κανονισμοί αποτελούν -μαζί με την κείμενη νομοθεσία- τον μεγαλύτερο οχτρό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ειδικά τα homologation specials μπορεί να αποδειχθούν σεβαστό παλούκι.

Οι Αμερικανοί, υλοποιώντας στον απόλυτο βαθμό το δόγμα της απλότητας, έβαλαν τον αγωνιστικό 427 V8 στην Chevrolet Corvette. Ο 7λιτρος Big Block χρωμάτισε την πανέμορφη σιλουέτα με 435 άλογα. Κάποιοι αγωνιζόμενοι με Corvette, ωστόσο, δήλωσαν πως το πολιτικό αυτοκίνητο δεν είχε μεγάλες διαφορές στο “άνοιγμα” σε σχέση με το αγωνιστικό. Σημειωτέον, η Corvette Can-Am ήταν στα 700 άλογα…

Η αλήθεια βρέθηκε κάπου στη μέση, δηλαδή στους 550 ίππους. Προκειμένου να αποφύγουν τις απαραίτητες -χρονοβόρες και κοστοβόρες- μετατροπές, οι μηχανικοί της Chevrolet απλά “φίμωσαν” το αγωνιστικό μοτέρ και “ξέχασαν” να δηλώσουν περί τα 120 άτια.

4Dodge Challenger Hellcat/Demon

Kάτι ανάλογο, για διαφορετικούς λόγους, επανέλαβαν οι συνάδελφοί τους στην Dodge σχεδόν 50 χρόνια αργότερα.

Πριν ακόμα παρουσιαστεί η σειρά Hellcat το τμήμα SRT διατυμπάνιζε πως η δυναμική του κινητήρα βρισκόταν πολύ πιο πάνω από τα 707 άλογα. Σαν να μας έλεγαν δηλαδή:

  1. Όποιος το αγοράσει, το ρημάζει στην βελτίωση
  2. Έρχεται ακόμα ισχυρότερη έκδοση

Πράγματι τα Chalenger και Charger Hellcat απέδωσαν 700 ίππους, μόνο που ήταν στους τροχούς. Ο στρόφαλος έχει την χαρά να συναναστρέφεται με 750+ ίππους. Και μετά ήρθε το Demon.

Λες και οι 840 ίπποι μαζί με όλα τα παρανοϊκά νούμερα που το συνοδεύουν δεν είναι αρκετά, ο “American Demon” βασάνισε ένα άμοιρο δυναμόμετρο με 890 άλογα.

5Ferrari F40

Δεν υπήρχε περίπτωση το τελευταίο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε υπό την επίβλεψη του “Γέρου” να μην ήταν ένα από τα καλύτερα, πιο συγκλονιστικά και ταχύτερα τέκνα του Cavallino Rampante. Τόσο γρήγορο, μάλιστα, που σε κάποιες περιπτώσεις εξέθεσε ακόμα και την διάδοχο.

Όσα επικριτικά σχόλια κι αν δέχτηκε η F50, οι αριθμοί απλά δεν έβγαιναν για να δικαιολογήσουν τις ήττες της από την F40. 520 ίπποι για 1.300 κιλά η F50, 480 για 1.200 η F40. Το “μπαμ” των δύο τουρμπίνων στον V8 των 2.9 λίτρων έπαιζε τον ρόλο του, αλλά κι ο 5.2 V12 κατευθείαν από την Formula 1 δεν ήταν “κούφιος”.

Την απάντηση έδωσαν μεταγενέστερες μετρήσεις, που έδειξαν 530 ίππους για την πιο ποθητή Ferrari όλων των εποχών και αποκατέστησαν την τάξη για την πιο αδικημένη.

6Ford Mustang Mach 1 Cobra Jet και Boss 429

Είδαμε παραπάνω την πατέντα της Chevrolet με την Corvette για αγωνιστικούς λόγους. Η Ford έκανε κάτι παρόμοιο για ασφαλιστικούς.

Το 1969 παρουσίασε την Cobra Jet, με τον 7λιτρο V8 να δηλώνεται στα 335 άλογα. Όποιος οδηγούσε muscle cars ήξερε πως ήταν “μούσια”, προκειμένου να διατηρηθούν τα ασφάλιστρα χαμηλά. Στην πραγματικότητα η Cobra Jet απέδιδε περί τους 420 ίππους. Σεβαστή η διακύμανση των 90 ίππων, αλλά όχι κάτι συγκλονιστικό για την εποχή.

Εκεί που γέλασε ο κόσμος ήταν στο λανσάρισμα της Boss 429. Έχοντας κάτω από το καπό τον V8 που χρησιμοποιούσε η Ford στα πρωταθλήματα Τουρισμού, οι 335 δηλούμενοι ίπποι αποτέλεσαν το καλύτερο ανέκδοτο για το 1969. Καθότι δυναμόμετρα δεν υπήρχαν τότε, ό,τι δήλωνες ήσουν. Στην πραγματικότητα οι πίσω τροχοί δέχονταν γύρω στους 550 ίππους, με τους μηχανικούς της Ford να προσθέτουν απλά δυο σιλανσιέ στο αγωνιστικό μοτέρ και να το βγάζουν στον δρόμο.

7Μercedes SLK 200 Kompressor

Όπως είπαμε, όλα τα γερμανικά λίγο έως πολύ κάνουν “δωράκια”. Κάτι που κάποιοι ντόπιοι αγύρτες, επιχείρησαν να εκμεταλλευτούν προς όφελος της τσέπης τους.

Στα τέλη του 2008 η facelifted SLK 2ης γενιάς ήρθε στη χώρα μας. Ο κομπρεσοράτος 1.8 ανέβηκε στους 184 ίππους, συν 21 δηλαδή σε σχέση με πριν. Ορισμένοι dealers, εν αγνοία της κεντρικής αντιπροσωπείας, πούλησαν έναν ωραιότατο “παπά” σε αρκετούς που αγόρασαν την pre-facelift έκδοση.

Αφού έκλειναν οι παραγγελίες και ο πελάτης περίμενε το αυτοκίνητο να έρθει, ενημέρωναν πως υπάρχει “καπέλο” στη συμφωνηθείσα τιμή λόγω αυξημένης απόδοσης του κινητήρα. Ότι, δηλαδή, τα τελευταία pre-facelift μοντέλα έφεραν τις αναβαθμίσεις των επόμενων και ο κινητήρας απέδιδε 184 ίππους. Φυσικά και ήταν σωστό το νούμερο που υποστήριζαν, μόνο που η facelifted SLK είχε +20 ίππους στους “χάρτινους”. Ήτοι 200 άλογα.

Η επιβάρυνση κυμαινόταν -ανάλογα τον επίδοξο “αετονύχη”- από 600 μέχρι 1.000 ευρώ. Ευτυχώς οι περισσότεροι αγοραστές απάντησαν, ως γνήσιοι Έλληνες : “εγώ 163 πλήρωσα, ‘μπα να ‘χει και 300”.

8Mercedes SL55 AMG

Πάμε και στο οργανωμένο “έγκλημα”. Η SL55 AMG είναι από τα αγαπημένα μου αυτοκίνητα (όχι ότι σε νοιάζει) και μία από τις καλύτερες Mercedes που έχουν κυκλοφορήσει (σε νοιάζει, αν μπορείς να την αγοράσεις).

Από τις πρώτες AMG που δεν ήταν μόνο ήχος και καταιγιστικός ρυθμός στην ευθεία, όπως αποδεικνύουν ο Damon Hill (με μαλλί α λα Toto) και ο δύσμοιρος δημοσιογράφος δίπλα του

Για την ακρίβεια ήταν τόσο καλή, που αποτέλεσε την βάση για την SLR McLaren. Ο κομπρεσοράτος V8 κινητήρας της ειδικά, ο οποίος απέδιδε -πολύ βολικά- 476 ίππους. Βολικά διότι από τους 480 άλλαζε ο φορολογικός συντελεστής. Κατόπιν ελέγχου, όμως, (ενδεχομένως από “καρφωτή”) ο οχτακύλινδρος των 5.4 λίτρων μετρήθηκε από το γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών και βρέθηκε θετικός σε 517 ίππους.

Κατ’ αυτό τον τρόπο η Mercedes έγινε η πρώτη εταιρία που δέχτηκε πρόστιμο, επειδή “έκρυβε” άλογα.

9Porsche 959

Θα μπορούσε να είναι η Porsche στη θέση της, αλλά στο Τσουφενχάουζεν ξέρουν να αποφεύγουν τις κακοτοπιές.

Η 959 ξέρουμε πως είναι το πιο προηγμένο αυτοκίνητο που είδαν τα 80’s κι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα εφαρμοσμένης τεχνολογίας μπροστά από την εποχή. Στη φώτο βλέπεις τον Walter Rohrl να αξιοποιεί την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση και ανάρτηση, την ενεργητική τετραδιεύθυνση καθώς επίσης τους 450 ίππους του διτούρμπινου boxer των 2,9-λίτρων.

Oι επιδόσεις, βέβαια, ήταν κομματάκι εξωπραγματικές για την ισχύ του κινητήρα (0-100 σε 3,7″, 317 χλμ/ώρα τελικής) και δεν άργησαν να δημιουργήσουν υποψίες. Ειδικά τη στιγμή που το ίδιο μοτέρ με λίγες μετατροπές, απέδιδε 600 ίππους σε αγωνιστική μορφή. Δεν αποδείχτηκε ποτέ, όμως η 959 φημολογείται ότι αποδίδει γύρω στους 510 ίππους.

Και, φυσικά, δεν μπορούμε παρά να κλείσουμε με…

10Όλα τα 90’s-00’s ιαπωνικά sports/super/luxury/ό,τι θες car των 280 ίππων (πλην Honda NSX και Mazda RX7)

Ένα από τα χειρότερα κρυμμένα μυστικά της αυτοκίνησης, δεν είναι άλλο από τα 280 άλογα των εξ Ανατολών ορμόμενων “καμικάζι”.

Σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η εγχώρια κοντράδικη σκηνή και ο ενθουσιασμός των νέων, οι ιαπωνικές αρχές θέσπισαν ως ανώτατο όριο ισχύος τα 280 άλογα και ταχύτητας τα 180 χλμ/ώρα. Στις υπόλοιπες χώρες ο περιοριστής ταχύτητας αφαιρείτο, όμως η δύναμη παραμένει 20 ίππους υπό των 300. Επειδή, όμως, τόσο οι νομοθέτες όσο και οι κατασκευαστές γνώριζαν πως με 280 άλογα ο αμερικανο-ευρωπαϊκός ανταγωνισμός θα φώναζε “που πα ρε Καραμήτρο”, έκαναν αμοιβαία τα στραβά μάτια.

Κατ’ αυτόν τον απλούστατο τρόπο, τα διάφορα Subaru Impreza STI και Mitsubishi Lancer Evo αποδίδουν κοντά στα 310 άλογα, τα Nissan Skyline R34 και 300ΖΧ γύρω στα 340 με 310 αντίστοιχα, το Impreza 22B επίσης 340 (αλλά δηλωνόταν 300, εντάξει) και πάει λέγοντας.

Η Toyota Supra ήταν η πρώτη που έσπασε την ομερτά και παραδέχτηκε την αλήθεια (330 ίπποι), ενώ τα Honda NSX (ελέω ατμοσφαιρικής φύσης) και Mazda RX-7 (ελέω να μην μείνει στα χέρια του οδηγού ο Wankel) κρατούσαν ολομόναχα το οχυρό των 280 ίππων.

  • charris

    …ελέω να μην μείνει στα χέρια του οδηγού ο Wankel…
    😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

    • Renesis1

      Τι να κάνουμε, μας βγήκε ολίγον τι καπριτσιόζος ο περιστροφικός, θέλει και μερικούς περιορισμούς που και που για το ευ ζην.. :)))

    • charris

      Δεν έχω προσωπική πείρα, πέρα από το να κάνω βόλτα με το παιδικό rx8 άλλα γι αυτό τους αγαπάμε κιόλας….
      Ας μην αναφερθώ στον ήχο πριόνι του 7αριου

    • Renesis1

      Δεν ξέρω πως το εννοείς, αλλά παιδικό δεν είναι σε καμία περίπτωση, δεδομένου οτι μιλάμε για ένα πισωκίνητο σπορ κουπέ, ιδανικό για υπερστροφικές βόλτες. Η έλλειψη turbo ναι μεν του στερεί χαμηλά, αλλά και πάλι παραμένει μια εξαιρετική κατασκευή.

      Συμφωνούμε πάντως οτι τα αγαπάμε, με όλες τις ιδιοτροπίες τους!

    • charris

      Ναι δε διαφωνώ….σε σύγκριση με το rx7 αναφερόμουν…..

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Σχεδόν όλα τα Turbo απεδιδαν παραπάνω.
    Η 959 είχε κιτ βελτιώσης από το ίδιο το εργοστάσιο στους 515 – 535 – 585ps.
    Επίσης κάποια Honda Accord – Prelude με 2λιτρους και 2.2 που ήρθαν στην Ευρώπη για φορολογικούς λόγους.
    Στην Αμερική εκτός από τον L88 της Corvette, η βελτιωμένη εκδοχή του ο αλουμινενιος ZL1 που μπήκε και στα Camaro και φυσικά ο “ελέφαντας” 426 Hemi.

  • jim_1

    Πάντως αν ψαχτεί το θέμα σίγουρα και ποιο ταπεινά αυτοκίνητα βγάζουν παραπάνω από τα εργοστασιακά νούμερα άσχετα αν είναι λίγα..

    • vwgt

      Ακριβώς… Για το ταπεινό μου golf gt 170ps. Είχαν κυκλοφορήσει βίντεο στοYouTube από Αυστραλία που το έβγαζαν στα 195 plus. Και μάλιστα είχαν δοκιμάσει και δεύτερο αυτοκίνητο… Δυστυχώς δε μπορώ να το βρω πλέον το βίντεο αυτό. ..

  • 600greekgrosser

    Και για μένα η sl55 είναι πολύ ψηλά στην λίστα με τα αγαπημένα αυτοκίνητα με τις πρώτες να έχουν περίπου 520 άλογα εξαιτίας μεγαλύτερης πεταλούδας γκαζιού και άλλων λεπτομερειών που άλλαξαν αργότερα για να ταυτίζονται με την αναθεωρημένη δηλωμένη ισχύ των 500 άλογων, μέχρι το facelift που ξανανέβηκε στα 517.

    Πάντως όταν είχε βγει είχε κάνει πάταγο για το πως γίνεται ένα αυτόματο αυτοκίνητο δυο τόνων με κάθε γνωστή πολυτέλεια να νικάει σε συγκριτικά αυτοκίνητα πολλαπλάσιας αξίας στις πολύ υψηλές ταχύτητες με ίσως το πιο γνωστό ένα στο nardo του ams όπου κέρδιζε στα 0-300 murcielago vanquish gt2 kai 550 και στην τελική να βγαίνει δεύτερη εξαιτίας ενός προβλήματος στον κομπρεσορα στην δεύτερη προσπάθεια (η τελική υπολογιζόταν με δυο προσπάθειες και έβγαινε ο μ.ο.). Μάλιστα λένε ότι αυτό το άρθρο είχε εξοργίσει τον Gordon Murray που εκείνη την περίοδο ασχολούνταν με την εξέλιξη της slr

  • xtra

    ..στην SL55 AMG του βιντεο , σηκωνεται το συστημα προστασιας ανατροπης ?

    • 600greekgrosser

      Nαι, όταν χάσουν επαφή οι τροχοί από την άσφαλτο η γενικά το αυτοκίνητο νομίζει ότι θα τρακάρεις σηκώνει ακαριαία υδραυλικά το rollbar

    • xtra

      …φαντασου ποσο “ταπα” το πηγαινε !!!!

    • 600greekgrosser

      έτσι πρέπει, είναι ένδειξη ότι προσπαθείς αρκετά :p

  • Anestis Genk

    Βάλτε την φορολογία στην μπετζίνα(να πάει 2-3βρω) και δεν κρύβεται ούτε πόνυ.

    • Scooby r22b

      Στην Πολωνία δεν έχουν τέλη κυκλοφορίας, διότι τα περνάνε ως φόρο στα καύσιμα (κάτι παρόμοιο με αυτό που προτείνεις), έτσι όσα περισσότερα χλμ. κάνει κάποιος, η όσο μεγαλύτερη κατανάλωση έχει το όχημα του, τόσα περισσότερα τέλη κυκλοφορίας πληρώνει. ;-)

    • Radical88

      Πολυ σωστο αυτο

    • Radical88

      Πολυ σωστο αυτο

  • kaiδω ερχομαι και ρωταω…..ο κακος χαμος εχει γινει με το dieselgate..γιατι τα κρατη χαναν εσοδα λογω οτι επεφτε η φορολογια των οχηματων…..

    αυτο που το ηξερε και η κουτση μαρια που συμβαινει σχεδον λιγο πολυ σε ολα τα αυτοκινητα……….γιατι δεν το εχει ψαξει κανεις ????

  • η ιδιορρυθμία στο fd ήταν τα δύο τούρμπο σε σειρά. κατά τ’άλλα δε νομίζω να έχει ξαναφτιαχτεί τέτοιο αυτοκίνητο. θυμάμαι έκανε στην ελλάδα τότε 13 εκατομύρια;;;
    και έπαιρνες σασί με δεσίματα αγωνιάρικου, 50-50 ζύγισμα κυριολεκτικό και όχι χάρτινο, χαμηλό κέντρο βάρους λόγω ρόταρυ, σύστημα διεύθυνσης από τον παράδεισο της αυτοκίνησης και πάτημα γατίσιο, μία μπαλαρίνα με απόλυτο έλεγχο.
    εκτός θέματος συγχωρέστε με.

  • T/P

    Το μοτερ της F50 εχει 4.7 και οχι 5.3

  • T/P

    Το μοτερ της F50 εχει 4.7 και οχι 5.3