GP Αζερμπαϊτζάν 2018: Δράμα και Hamilton

Σχετικά άρθρα

Αγώνας

Δράμα και τύχη χρειάστηκε σήμερα ο Lewis Hamilton για να φτάσει στην πρώτη του φετινή νίκη. Ο αγώνας στο Μπακού ήταν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά επεισοδιακός, με τις δύο Red Bulls να βγαίνουν εκτός αγώνα, όπως και ο Valtteri Bottas στους τελευταίους γύρους μετά από κλατάρισμα.

Έτσι, ο Hamilton πήρε την πρώτη του φετινή νίκη και την 63η της καριέρα του, περνώντας την ίδια ώρα στην πρωτοπορία της βαθμολογίας. Στη δεύτερη θέση ο Kimi Raikkonen, που βρέθηκε στις τελευταίες θέσεις στην αρχή του αγώνα, με τον Sergio Perez να εκμεταλλεύεται το χάος και να ανεβαίνει για 8η φορά στο βάθρο.

Ο Sebastian Vettel τερμάτισε στην τέταρτη θέση, κάνοντας λάθος στο τέλος, με αποτέλεσμα να βγει εκτός πίστας στην πρώτη στροφή. Στην πέμπτη θέση ο Carlos Sainz, μπροστά από τους Charles Leclerc, Fernando Alonso, Lance Stroll, Stoffel Vandoorne και τον Brendon Hartley που ολοκληρώνει τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Ας δούμε τι συνέβη στους 51 γύρους του αγώνα:

Εκκίνηση

Ο ουρανός είχε μερικά σύννεφα, με τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 17°C στην ατμόσφαιρα και τους 27°C στην άσφαλτο, όμως το πρόβλημα ήταν ο άνεμος. Οι Grosjean και Hartley είχαν τα μαλακά. Raikkonen, Gasly, Perez, Hulkenberg, Ocon και Sainz ήταν με τα ultrasoft, και όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί φορούσαν την πολύ μαλακή γόμα για το πρώτο stint του αγώνα.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Vettel έφυγε καλά και κράτησε την πρώτη θέση, μπροστά από τους Hamilton, Bottas, Ricciardo και Verstappen, ωστόσο στην 3η στροφή είχαμε επαφή μεταξύ Raikkonen και Ocon, με αποτέλεσμα ο Γάλλος να καταλήξει στις μπαριέρες. Εκτός και ο Sirotkin, επομένως το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα.

Γύροι 1-10

Κλατάρισμα για τον Alonso, στα δεξιά ελαστικά του, με αποτέλεσμα ο Ισπανός να μπει για αλλαγή. Μέσα και ο Raikkonen, για να αλλάξει εμπρός αεροτομή και να βάλει τη μαλακή γόμα. Η 10άδα πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ήταν: Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Verstappen, Sainz, Stroll, Hulkenberg, Gasly και Leclerc. Ο Raikkonen είχε πέσει στην 12η θέση, ενώ ο Alonso ήταν 17ος, αλλά με ζημιά στην MCL33 του.

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε στο τέλος του 5ου γύρου και ο Vettel κρατήθηκε άνετα μπροστά. Ο Hamilton έμεινε μπροστά από τον Bottas, όμως πιο πίσω ο Verstappen προσπέρασε τον Ricciardo για την τέταρτη θέση. Ο Sainz ήταν ο επόμενος που πέρασε τον Ricciardo, ενώ στη συνέχεια βρέθηκε και στην 4η θέση, μετά από λάθος του Verstappen.

Ο Ολλανδός δεν άργησε να πάρει πίσω τη θέση του, όσο ο Hulkenberg είχε περάσει τον Gasly για να ανέβει στην 7η θέση. Ο Vettel μπροστά πετούσε και άνοιγε τη διαφορά, όντας ο ταχύτερος οδηγός του αγώνα. Ο Hamilton προσπαθούσε να μείνει κοντά του, όμως είχε παράπονο από την πρόσφυση της W09. Ο Bottas ήταν σημαντικά πιο αργός από τον Hamilton, με τον Βρετανό να γράφει το ταχύτερο πέρασμα στον 8ο γύρο.

Ο Sainz πέρασε ξανά τον Verstappen για την 4η θέση, ενώ ο Ricciardo είχε χάσει την 6η θέση από τον Hulkenberg, με τις δύο Renault να έχουν εξαιρετικό ρυθμό. Το επόμενο θύμα του ήταν ο Verstappen, έτσι βρέθηκε στην 5η θέση, πίσω από τον team-mate του, την ώρα που ο Hamilton έγραφε και πάλι τον ταχύτερο γύρο, αλλά ο Vettel ήταν ο ίδιο γρήγορος.

Γύροι 11-20

Νέος ταχύτερος γύρος από τον Hamilton, αυτή τη φορά παίρνοντας 3 δέκατα από τον Vettel, ενώ αμέσως μετά ο Hulkenberg έχασε τον έλεγχο της R.S.18, με αποτέλεσμα να χτυπήσει στον τοίχο και να εγκαταλείψει τον αγώνα, για να γίνει ο τρίτος που βγαίνει εκτός αγώνα. Ο Ricciardo συνέχιζε να πιέζει τον Verstappen, αλλά ο Ολλανδός κρατούσε με νύχια και με δόντια την 5η θέση, έχοντας μάλιστα επαφή.

Ο Vettel «πέταξε» στον 12ο γύρο, με αποτέλεσμα να κερδίσει 1,1 δευτερόλεπτο από τον Hamilton, δείχνοντας την ταχύτητά του. Ο Hamilton έκανε προσωπικό ταχύτερο στον επόμενο γύρο, αλλά και πάλι δεν κατέβηκε το 1:47 όπως ο Vettel. Εν τω μεταξύ, ο Raikkonen είχε φτάσει στην 8η θέση, καθώς προσπέρασε και τον Stroll.

Νέο ταχύτερο πέρασμα από τον Vettel στον 15ο γύρο, που πήρε 1,1 δευτερόλεπτο από τον Hamilton, με τη διαφορά τους να είναι 4,5 δευτερόλεπτα. Μέσα ο Sainz στον 16ο γύρο, για να βάλει τη μαλακή γόμα και να πέσει στην 13η θέση, πίσω από τις δύο McLarens. Ο Raikkonen είχε απαλλαχτεί από το εμπόδιο του Leclerc, παίρνοντας έτσι την έκτη θέση.

Ταχύτερο πέρασμα από τον Hamilton στον 18ο γύρο, που ήταν 276 χιλιοστά ταχύτερος από τον Vettel, ωστόσο ο Γερμανός είχε ακόμα περισσότερη ταχύτητα, γράφοντας 1:46.4, με μοβ στα δύο πρώτα κομμάτι, αλλά ο Hamilton κατάφερε και πάλι να πάρει τον ταχύτερο γύρο, με 1:46.3, και στον 20ο γύρο με 1:46.1, ρίχνοντας τη διαφορά στα 3,8 δευτερόλεπτα, αλλά χωρίς αυτό να ανησυχεί τον Vettel.

Γύροι 21-30

Οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Ericsson, λόγω του περιστατικού με τον Magnussen, όσο μπροστά ο Hamilton είχε ένα μεγάλο μπλοκάρισμα στα φρένα για την πρώτη στροφή, χάνοντας έτσι πολύ χρόνο, με τη διαφορά του να ανεβαίνει στα 8 δευτερόλεπτα. Τα ελαστικά του είχαν τελειώσει και μπήκε για αλλαγή στο τέλος του 22ου γύρου. Μαλακή γόμα σε 2,8 δευτερόλεπτα, βγαίνοντας στην τρίτη θέση, πίσω από τον Bottas.

Ο Vettel δεν είχε λόγο να μην συνεχίσει με τα πολύ μαλακά, την ώρα που ο Sainz περνούσε τον Alonso για την 11η θέση, δείχνοντας πόσο καλύτερο ρυθμό είχε η Renault. Ο Bottas ανέβαζε τον ρυθμό του, γράφοντας προσωπικά ταχύτερα περάσματα, ενώ πιο πίσω ο ρυθμός του Hamilton δεν ήταν ιδιαίτερα καλός με φρέσκια μαλακή γόμα, αφού δυσκολευόταν να φέρει τα ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία.

Ποινή πέντε δευτερολέπτων στον Perez, τη στιγμή που ο Vettel έχανε λίγο χρόνο, καθώς ντούμπλαρε αργότερους συνδυασμούς, ενώ πιο πίσω ο Leclerc περνούσε τον Alonso για την 10η θέση. Ο Ricciardo επιτέθηκε στον Verstappen και προσπέρασε για λίγο στην αρχή του 27ου γύρου, όμως ο Ολλανδός χώθηκε στην εσωτερική της Στροφής 2, κρατώντας την 4η θέση.

Ο Verstappen ανέβασε στη συνέχεια τον ρυθμό του, βγάζοντας εκτός ζώνης DRS τον Ricciardo, όσο ο Bottas σημείωσε το ταχύτερο πέρασμα στον 29ο γύρο, με 1:45.8, όντας τρία δέκατα ταχύτερος από τον Hamilton. Μέσα ο Vettel στο τέλος του 29ο γύρου, και βγήκε στην 2η θέση, πίσω από τον Bottas, που ήταν 11 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Seb.

Γύροι 31-40

Βλέποντας ότι ο Bottas θα μπορούσε να του πάρει τη 2η θέση, ο Hamilton ανέβασε τον ρυθμό του, γράφοντας 1:45.9 στον 32ο γύρο, όπως και ο team-mate του. Ο Bottas έγραψε 1:45.5 στον 33ο γύρο, με τον Hamilton να χάνει χρόνο από τα αργότερα μονοθέσια. Ωστόσο, στον 34ο γύρο, ο Hamilton κέρδισε 1,8 δευτερόλεπτα από τον Bottas, ενώ πιο πίσω ο Ricciardo περνούσε τον Verstappen για την 4η θέση, γράφοντας ταυτόχρονα τον ταχύτερο γύρο.

Νέο ταχύτερο πέρασμα από τον Hamilton στον 35ο γύρο, κερδίζοντας 7 δέκατα από τον Bottas, αλλά έχασε 1,2 δευτερόλεπτα στον επόμενο γύρο, με αποτέλεσμα η διαφορά τους να φτάσει στα 19 δευτερόλεπτα. 1:45.1 και ταχύτερο πέρασμα από τον Bottas στον 37ο γύρο, παίρνοντας σχεδόν 8 δέκατα από τον Hamilton.

Μέσα ο Ricciardo στο τέλος του γύρο, για να βάλει την ultrasoft, βγαίνοντας μπροστά από τον Raikkonen, στην 5η θέση. Το ίδιο έκανε και ο Verstappen στον επόμενο γύρο, ωστόσο βγήκε μπροστά από τον team-mate του. Ο Ricciardo άνοιξε το DRS και δοκίμασε να περάσει, αλλά ο Verstappen του έκλεισε την πόρτα, σε μια προσπάθεια να κρατήσει την εσωτερική, φρέναρε πιο νωρίς, με αποτέλεσμα να έχουμε σύγκρουση.

Εκτός αγώνα και οι δύο, με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να βγαίνει και όλους τους οδηγούς να μπαίνουν για να βάλουν την ultrasoft γόμα. Πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, η 10άδα ήταν: Bottas, Vettel, Hamilton, Raikkonen, Perez, Grosjean, Sainz, Leclerc, Stroll και Alonso.

Γύροι 41-51

Κι ενώ το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ήταν στην πίστα, ο Grosjean έχασε τον έλεγχο της VF-18 προσπαθώντας να ζεστάνει τα ελαστικά του, καταλήγοντας στον τοίχο από την 6η θέση στην οποία βρισκόταν. Έτσι, η 10άδα πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ήταν πλέον: Bottas, Vettel, Hamilton, Raikkonen, Perez, Sainz, Leclerc, Stroll, Alonso και Magnussen.

Είχαμε ξανά αγώνα στον 48ο γύρο, με τέσσερις γύρους να μένουν για το τέλος του αγώνα. Ο Vettel προσπάθησε να περάσει τον Bottas στην πρώτη στροφή, αλλά έχασε το φρενάρισμα, μπλόκαρε και έπεσε στην 4η θέση, πίσω από τον Raikkonen, ενώ λίγο αργότερα τον προσπέρασε και ο Perez. Το δράμα δεν είχε σταματήσει! Κλατάρισμα για τον Bottas, που προκλήθηκε από τα συντρίμμια που είχαν πέσει στην πίστα.

Έτσι, ο Hamilton πέρασε στην πρώτη θέση, μπροστά από τον Raikkonen και τον Perez, που πάλευε για να κρατηθεί μπροστά από τον Vettel. Είχαμε φτάσει στον τελευταίο γύρο και τίποτα δεν άλλαξε μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαία, με τον Hamilton να στέκεται τυχερός και να παίρνει την πρώτη του φετινή νίκη και τους Raikkonen και Perez να τον πλαισιώνουν στο βάθρο.

Επόμενο Grand Prix

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 11-13 Μαΐου, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας.

Τα highlights

Το περιστατικό των Ricciardo και Verstappen

Οι δηλώσεις των Ricciardo και Verstappen

Η εγκατάλειψη του Bottas

Οι δηλώσεις των οδηγών

Αποτελέσματα

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 70
2 Sebastian Vettel Ferrari 66
3 Kimi Raikkonen Ferrari 48
4 Valtteri Bottas Mercedes 40
5 Daniel Ricciardo Red Bull 37
6 Fernando Alonso McLaren 28
7 Nico Hulkenberg Renault 22
8 Max Verstappen Red Bull 18
9 Sergio Perez Force India 15
10 Carlos Sainz Renault 13
11 Pierre Gasly Toro Rosso 12
12 Kevin Magnussen Haas 11
13 Charles Leclerc Sauber 8
14 Stoffel Vandoorne McLaren 8
15 Lance Stroll Williams 4
16 Marcus Ericsson Sauber 2
17 Esteban Ocon Force India 1
18 Brendon Hartley Toro Rosso 1
19 Romain Grosjean Haas 0
20 Sergey Sirotkin Williams 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Ferrari 114
2 Mercedes 110
3 Red Bull 55
4 McLaren 36
5 Renault 35
6 Force India 16
7 Toro Rosso 13
8 Haas 11
9 Sauber 10
10 Williams 4

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Lewis Hamilton: Δεν έχω ξεκινήσει χειρότερα στη καριέρα μου στην F1

Έχουν διεξαχθεί ήδη τρία Grand Prix στη φετινή σεζόν και ο Lewis Hamilton είναι μόλις 10ος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος των οδηγών, έχοντας συγκεντρώσει...

O Horner αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο ο Carlos Sainz να πάει στη Red Bull

Ο Carlos Sainz είναι ο μόνος πιλότος που έχει καταφέρει να νικήσει την Red Bull πέρυσι και φέτος και ο Ισπανός δεν έχει εξασφαλίσει...
Autoblog.gr