Τον προηγούμενο μήνα η Ομοσπονδιακή Περιβαλλοντική Αρχή (Environmental Protection Agency, εφεξής EPA), ανακοίνωσε πως οι στόχοι για την κατανάλωση καυσίμου που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση, του Barack Obama, είναι μη εφαρμόσιμοι και αναστέλλονται.
Η προηγούμενη κυβέρνηση, των Δημοκρατικών, είχε θεσπίσει ως στόχο κατανάλωσης για τον στόλο μιας εταιρείας τα 50 μίλια ανά γαλόνι (5,6 λίτρα/100 χλμ) για το 2026. H κυβέρνηση του Donald Trump (Ρεπουμπλικάνοι) είχαν υποσχεθεί πως δεν θα αφήσουν τέτοιου είδους κανονισμούς να καταστρέψουν την αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία, που εδώ και χρόνια πλήττεται έχοντας δημιουργήσει ορδές απογοητευμένων ανέργων. Επιπλέον τα 5,6 λίτρα/100 χλμ είναι τα μισά σε σχέση με την σημερινή κατανάλωση, που είναι 25 μίλια ανά γαλόνι (11,3 λίτρα/100 χλμ), οπότε ο στόχος κρίνεται υπερβολικά αισιόδοξος και θεωρούν πιο ρεαλιστικό να θεσπιστεί ένας στόχος στα 37 μίλα ανά γαλόνι (7,6 λίτρα/100 χλμ).
Πέραν του ότι δεν έχει νόημα να θέτονται στόχοι απλησίαστοι, οι υπερβολικά φιλόδοξοι στόχοι οδηγούν σε μεγάλα κόστη εξέλιξης ή και τεχνάσματα. Το αποτέλεσμα είναι πως τα αυτοκίνητα γίνονται ακριβότερα και ο στόλος ανανεώνεται με αργότερους ρυθμούς, οπότε στην πράξη κυκλοφορούν πιο ρυπογόνα οχήματα. Τουλάχιστον αυτή είναι η γραμμή σκέψης της EPA, αλλά όστις φαίνεται δεν έπεισε τους επικριτές του Trump κι έτσι 17 πολιτείες, κυρίως προπύργια των Δημοκρατικών, ξεκίνησαν να μηνύουν την EPA γι’αυτήν της την αναθεώρηση, κατηγορώντας την για περιβαλλοντολογική μειοδοσία.
Οι κατασκευαστές με την σειρά τους φαίνεται να συμφωνούν με την γραμμή Trump αφού χαμηλότερες προδιαγραφές σημαίνει ευκολότερες πωλήσεις μεγάλων και άρα πιο κερδοφόρων οχημάτων.