Ανανέωση: Το υπουργείο Οικονομικών ξεκαθαρίζει πως δεν υπάρχει κανένα σχέδιο αλλαγής στα τέλη κυκλοφορίας

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης, τα τέλη κυκλοφορίας του 2019 ενδεχομένως να είναι αναλογικά με την αξία του οχήματος και τις εκπομπές ρύπων.

Οπως είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στον ΑΝΤ1:

Η εισήγηση του υπουργείου Μεταφορών είναι η αναλογικοποίηση με την αξία του αυτοκινήτου και βεβαίως να λαμβάνονται υπόψη και τα περιβαλλοντικά κριτήρια.

Όσον αφορά στα ανασφάλιστα οχήματα ο υφυπουργός Μεταφορών είπε ότι πάνω από 436.000 ιδιοκτήτες οχημάτων θα λάβουν σήμερα μέσω Taxisnet τα πρόστιμα. Ωστόσο ο κ. Μαυραγάνης έκανε λόγο για μείωση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων μέσα σε ένα χρόνο επισημαίνοντας πως:

Πέρυσι τέτοια εποχή ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων ανέρχονταν σε 1,2 εκατ. οχήματα. Τώρα ο αριθμός τους έχει μειωθεί κατά 800.000 οχήματα.

  • ποια αξια ;;; την σημερινη του αξια ή την αξια σαν καινουριο

  • madbull

    κάθε χρόνο τέτοιο καιρό τα ίδια … και στο τέλος … ξανά με το παλιό σύστημα γιατί δεν προλάβαμε …

  • Κυριακος

    Ο μόνος δίκαιος τρόπος υπολογισμού. Πολύ καλό αν γίνει

    • apostolos32

      Δηλαδή για εξήγησε μου, γιατί είναι δίκαιο αυτό; Πιάνει πιο πολύ χώρο το ακριβότερο αυτοκίνητο; ; Εάν δεν κατάλαβες καλά μιλάμε για τέλη κυκλοφορίας και όχι για πολυτελείας ή ότι άλλη π@παρια έχουν σκεφτεί να μας φορτώσουν Έτσι και αλλιώς το ακριβότερο αυτοκίνητο έχει πληρώσει επιπλέον ΦΠΑ, τέλη ταξινόμησης κλπ

    • Κυριακος

      Γιατί όπως κ να το ονομάσουν είναι φόρος κ αυτός. Κ για να είναι δίκαιος ένας φόρος πρέπει κατά την άποψή μου να είναι αναλογικός. Γιατί με το μέγεθος του οχήματος πρέπει να μετριέται; αν είναι έτσι να τον πούνε τέλος μεγέθους. Δεν θεωρώ σωστό να υπολογίζεται μόνο βάση της τιμής αλλά σε συνδυασμό με τους ρύπους το θεωρώ σωστό. Εξάλλου το βάρος η ιπποδύναμη κτλ επιβαρύνουν εκτός ορισμένων εξαιρέσεων τους ρύπους. Επίσης αν γίνει έτσι θεωρώ σωστό να καταργηθεί ο πολυτελείας

    • jim_1

      Φίλε μου διαφωνώ με την αξία του οχήματος είναι τελείως άσχετο σαν τέλη κυκλοφορίας είναι το τέλος για να χρησιμοποιήσεις τους δημόσιους δρόμους το λεγόμενο οδικό δίκτυο..Θα μπορούσαν να συνδυάσουν το βάρος του οχήματος και τα χιλιόμετρα που διανύει συν του ρύπους και αυτό δια τρία έτσι είναι το αναλογικό και δίκαιο όπως γίνεται σε κάποια κράτη..Αλλά εδώ είπαμε Ελλάδα είναι ότι θέλουμε βαφτίζουμε τι αρκεί να μαζεύεται το χρήμα..

    • Κυριακος

      Καταλαβαινω το σκεπτικό σου. Απλά κατά την γνώμη μου πρέπει να υπάρχει αναλογικοτητα ως προς την φοροδοτικη ικανότητα του καθενός. Όπως με όλους τους φόρους. Όσο για τα χιλιόμετρα κάποιοι αναγκάζονται να διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα για να πάνε στην δουλειά τους και πληρώνουν βενζίνη (περιέχει φόρο). Ο όγκος και το βάρος δεν έχει λογική. Ένας που μένει στο χωριό δηλαδή χωρίς προβλήματα στάθμευσης κτλ, πού δημιουργεί πρόβλημα με ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο;; επίσης το βάρος δεν καταστρέφει τους δρόμους. Αν είχαμε όλοι σμαρτ θα είχαμε άριστο οδικό δίκτυο δηλαδή; τέλος πάντων σεβαστή η άποψη σου. Άλλοι θα πάρουν τις αποφάσεις ούτως ή άλλως όχι εμεις.:-)

    • jim_1

      Το βάρος φυσικά και καταστρέφει το οδικό δίκτυο ειδικά κατά τους θερινούς μήνες…Όπως τα χιλιόμετρα που διανύει ένα αυτοκίνητο η ένα φορτηγό..Π.χ. έχω 2 αμάξια και μια μηχανή το ένα το έχω μόνο για γούστα σε κλειστό γκαράζ και κάνω 3000 χλμ το χρόνο έχει μεγάλη αξία γιατί να δίνω ένα κάρο χρήματα από την στιγμή που χρησιμοποιώ ελάχιστα το οδικό δίκτυο και ένας που κάνει 30000 χλμ το χρόνο να μην δίνει ούτε τα μισά είναι λογικό μέτρο αυτό..?Δεν έχω πληρώσει τεράστια τέλη ταξινόμησης, φπα κτλ καθώς και φόρο πολυτελείας κάθε χρόνο…Εδώ μιλάμε για τέλη κυκλοφορίας όμως παιδιά λίγη λογική..

    • Anestis Genk

      Το ότι λέγονται τέλη κυκλοφορίας είναι αδιάφορο. Θα μπορούσε να λέγεται και επιπρόσθετη τιμωρία σε όποιον αγοράζει ξένα πράγματα.
      Η δικαιοσύνη για την δικαιοσύνη είναι κενού νοήματος, το θέμα είναι τι εξυπηρετεί κάθε νόμος. Το flat rate εξυπηρετεί τους έχοντες κατά κανόνα.
      Το βάρος κτλ θα είχε ίσως κάποιο νόημα αν γνωρίζαμε ακριβώς πόσο χαλάει ο δρόμος λόγω του βάρους/ισχύος και πόσων χλμ κάνει ο καθείς, το τελευταίο είναι δυσκολάκι δυστυχώς. Βέβαια οι δρόμοι χαλάνε κι απλά από τον καιρό και όχι μόνο από την χρήση.
      Εν προκειμένω έχουν πει θα μαζέψουν 1 δις από τα τέλη, και 5βρω να κόστιζε η συντήρηση των δρόμων. Οπότε καλύτερα να τα μαζέψουν από τους έχοντες αντί να δώσουν όλοι το ίδιο γιατί σε κάποιους πονάει πιο πολύ, έχοντας απλά τα ίδια κυβικά.

    • apostolos32

      Φόρος είναι, αλλά όχι και να τους δίνουμε και δίκιο σε ότι τσαμπουνανε. Το δίκιο θα ήταν να είχαν ένα συμβολικό ποσό και κατηγορίες σύμφωνα με τους ρύπους και το είδος του οχήματος π.χ μοτοσικλέτα, ΙΧ, φορτηγό. Έτσι αλλιώς έχουν φόρο στα καύσιμα ⛽, διόδια κλπ

  • ειμαι ο μονος που πιστευει οτι δεν θα γινει τιποτα στο τελος ??

    • SkidRAW

      Οχι :P

    • Anestis Genk

      Το’δες; Το’παιξες!

  • Banana Joe

    Ο σωστός τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας είναι βάσει τρέχουσας αξίας οχήματος, περιβαλλοντικής επιβάρυνσης & ιπποδύναμης. Όσο δεν υλοποιείται ένα σύστημα που να λαμβάνει ως παραμέτρους τα τρία παραπάνω για την εξαγωγή ενός ακριβοδίκαιου ποσού ως τέλος κυκλοφορίας, όλα τα άλλα είναι ημίμετρα. Ευχαριστώ :P

    • freedoom1013

      Το πρόβλημα είναι ποιος θα κρίνει ή πώς θα κρίνεται η τρέχουσα αξία του αυτοκινήτου; Από τις ασφαλιστικές πχ;

  • John Wilfred

    Δηλάδη είναι επιτυχία ότι μετά από ένα χρόνο συνεχίζουν να κυκλοφορούν 436.000 ανασφάλιστα;

    • Ο Μπαφοντίνας

      π@πάρια ανασφάλιστα,τα οχήματα του στρατού,της ΕΛ.ΑΣ και του Δημοσίου γενικότερα είναι αυτά που δήθεν ασφαλίζονται απο Περιφέρειες,Δήμους ή απο το Κράτος απευθείας,οι ιδιώτες είναι ελάχιστοι και κακώς δεν έχουν ήδη τιμωρηθεί αλλά πώς να γίνει αυτό αφού διεγραμένα οχήματα κατεστραμμένα φαίνονται κανονικά στον δρόμο!
      Μούφες,άμα θέλουν να πιάσουν ανασφάλιστους ας πάνε στους γυφτομαχαλάδες αλλά εκεί δεν μπορούν γιατί δεν υπάρχουν καν διπλώματα!!! είναι εποχές να χάνονται ψήφοι;

    • Mikoyan Gurevic

      Κάνεις λάθος… Σε Δήμο δούλευα με οκτάμηνα και σε πληροφορώ ότι όλα τα οχήματα ήταν ασφαλισμένα σε γνωστή Ασφαλιστική με κόστος ασφάλισης ετήσιο που άγγιζε τα 250.000 ευρώ.

  • Ο Μπαφοντίνας

    Αριστερές παπάτζες κλασικά και για άλλη μια φορά παίζουν με τον κόσμο.
    Ο στόλος των οχημάτων είναι γερασμένος (+10ετίας στην καλύτερη) πώς λοιπόν θα διατηρήσουν τα έσοδα απο τα τέλη σταθερά μιας και νέα αυτοκίνητα δεν αγοράζονται αλλά όπως λένε θα μειώσουν τα τέλη στα παλιά;
    ΜΠΟΥΡΔΕΣ

  • Dimitris

    καλή ιδέα, επειδη προφανώς η επιβάρυνση στο οδικό δίκτυο και στο περιβάλλον (εκεί που θεωρητικα πρέπει να πηγαίνουν τα εσοδα απο τα τελη κυκλοφορίας) ειναι πιο μεγάλη αν το αυτοκίνητο ειναι ακριβότερο…..
    Οι Ολλανδοί έχουν καλούτσικο σύστημα που πληρώνεις ανάλογα με το βάρος του οχήματος γιατί προκαλεί μεγαλυτερη φθορά στον δρόμο και η αξία παίζει ρόλο μόνο στην φορολόγηση σου.

  • sakis_the_fraud

    Ο Ελληνας στην κριση:

    Ειχε αμαξι 1800κεκ, ολα καλα
    αυξηθηκε η βενζινη με τους φορους το εκανε αεριο
    αυξηθηκαν τα τελη πηρε 1600
    αλλαξε το συστημα με τους ρυπους, πηρε πετρελαιο
    εριξαν το οριο απο τα 100 στα 90 γραμμαρια διοξειδιου του ανθρακα, πηρε υβριδικο
    τωρα θελουν να το κανουν με βάση την αξια….

  • sakis_the_fraud

    Ο Ελληνας στην κριση:

    Ειχε αμαξι 1800κεκ, ολα καλα
    αυξηθηκε η βενζινη με τους φορους το εκανε αεριο
    αυξηθηκαν τα τελη πηρε 1600
    αλλαξε το συστημα με τους ρυπους, πηρε πετρελαιο
    εριξαν το οριο απο τα 100 στα 90 γραμμαρια διοξειδιου του ανθρακα, πηρε υβριδικο
    τωρα θελουν να το κανουν με βάση την αξια….

    • Anestis Genk

      Ο,τι και να γίνει πρέπει να πάρουν 1 δις περίπου από τα τέλη.

    • JohnnyXP64

      πλάκα κάνεις ? ! που βρήκε λεφτά ο Έλλην της κρίσης να κανει αυτές τις αλλαγές?? πινακίδες κατέθεσε ο καημένος.

  • JohnnyXP64

    κάθε χρόνο τις ίδιες μπούρδες κοροϊδευουν τον κόσμο με ελπίδες. να μείνουν κυβέρνηση για λίγο ακόμα. … αχ ρε Έλληνα πόσο δούλεμα ακόμα θα φας?

  • Christos Dimou

    Κυβέρνηση της αριστεράς . Που μισεί την καριέρα και την επιτυχία. Εννοείται οτι θα σκαρφιστει ένα μέτρο για να ικανοποιήσει την μισαλοδοξια του Ελληνα που δεν θέλει απλά να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα αλλά να πεθάνει ο γείτονας για να του πάρει την κατσίκα .