Το Uno αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Fiat, αλλά και της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. H παραγωγή του ξεκίνησε το 1983, με το μοντέλο να παραμένει στην αγορά της Νοτίου Αμερικής έως και το 2013 και συνολικά πούλησε σχεδόν 9 εκατομμύρια οχήματα.

Όταν, πριν 35 χρόνια, η Fiat παρουσίασε το νέο supermini θέλησε να κάνει τα πάντα για να το προωθήσει σωστά. Και το διαφημιστικό του φυλλάδιο δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερη απόδειξη. Το ονόμαζε “La Voce della Uno” (Η Φωνή της Uno), με το μουσικό προσπέκτους (cartolina musicale) να είναι σίγουρα εντυπωσιακό, πρωτότυπο και διασκεδαστικό.

Εμφανισιακά, εκτός από τις δυο φωτογραφίες του Uno (5-θυρη και 3θυρη έκδοσή), το προσπέκτους δεν έδειχνε τι μπορεί να κρύβεται μέσα του. Και αυτό γιατί μόλις το άνοιγες έβρισκες ένα δίσκο βινυλίου από εύκαμπτο υλικό, ενώ υπήρχε και μια βελόνα.

Γυρνώντας χειροκίνητα τον δίσκο, αυτός έπαιζε και άκουγες μια γυναικεία φωνή, η οποία υποτίθεται ότι ήταν αυτή του Uno, εκθειάζοντας σου τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ σε προέτρεπε να το αγοράσεις. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στις διαφημίσεις. Το χαρτόνι πάνω στο οποίο βρίσκεται η βελόνα δημιουργούσε “ηχείο” και άκουγες αρκετά καθαρά -στα ιταλικά- ότι το αυτοκίνητο είναι άνετο, κομψό, οικονομικό και ζωηρό, ενώ αν το αγόραζες, θα έπαιρνες κι ένα καλό δώρο.

Σήμερα, το προσπέκτους μπορείς να το βρεις να πουλιέται από €15 έως και €100.

  • cfu

    ψαρωτικο

  • a_f_a

    φοβερό άρθρο ΑΒ, δε το ήξερα.
    όταν οι ιταλοί έδειχναν το δρόμο σε επιχειρηματικοτητα, ντιζαϊν και επικοινωνία, που ακόμα και ο στιβις ο ντομπς τους ερευνούσε (και επικοινώνησε) με κάποιους για το ντιζαϊν και επικοινωνία της αππλε.
    τελικά κέρδισε η γερμανική λογική.
    κρίμα για τους ιταλούς. κρίμα.

    • κερδισε η γερμανικη λογικη ??? η καπου το εχασαν οι ιταλοι ??

    • a_f_a

      οχι, αν και είχε συζητήσει με ιταλούς, στο τέλος συνεργάστηκε με γερμανό, τον hartmut esslinger ο οποίος καθόρισε τη σχεδιαστική λογικη της αππλε

  • SAMURAI-66

    Οσο ζεις μαθαινεις και ομολογω οτι δεν γνωριζα το εξαιρετικα ευστροφο και πρωτοπορο μυαλο των ιταλων τοσες δεκαετιες πισω για την εντελως διαφορετικη και απολυτα πετυχημενη μεχρι και της μερες μας ρεκλαμα του οχηματος τους….πολυ μπροστα οι τυποι!

  • Scooby r22b

    😲Ομολογώ οτι έμεινα λαλάκας.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Δεν το ήξερα καθόλου κοίτα να δεις τι κάνανε! Έχει φάση είναι πρωτότυπο έμεινα άφωνος.

  • Smartass

    Eγώ εκτιμώ την Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.
    Όμως ανακάλυψα μια πολύ μεγάλη μ@λ@κι@ από μέρος της Fiat.
    Ένας φιλαράκος είχε έναν τσίγκο του 1993/899cc. Μου παραπονιόταν για απώλεια λαδιού. Το αυτοκίνητο το πρόσεχει και το συντηρεί. Βάλαμε στην μηχανή Gunk σταματάει τις διαρροές. Φτωχά αποτελέσματα. Δοκιμάσαμε το Wynn’s Engine Oil Stop Leak τα ίδια. Του άλλαξα φλάντζα κάρτερ και κάπως μειώθηκε η απώλεια.
    Ψάχνοντας ανακάλυψα ότι ο κινητήρας του τσίγκου των 899cc είναι ο υποκυβισμένος 903cc που φόραγαν τα FIAT-SEAT 127, FIAT UNO, Autobianchi κτλ.
    Ήθελα να μάθω πόσο λάδι+φίλτρο παίρνει ο κινητήρας (903cc).
    Στο βιβλίο Hyanes δίνει λάδια+φίλτρο 3.42litre.
    Στο εργοστασιακό βιβλίο του Cinquecento δίνει λάδια+φίλτρο 3.75litre.
    Στο εργοστασιακό βιβλίο του Seicento δίνει λάδια+φίλτρο 3.8litre.
    Πλέον του βάζουμε 3.4litre έχει μία κατανάλωση της γύρω στα 150ml στα 200km.
    Βέβαια άμα φάει ζόρι αυξάνεται η κατανάλωση. Τα χιλιομετρα που έχει 150.000.
    https://uploads.disquscdn.com/images/7ccad5684d2d6d58935b48db2023c330127e5d3ee6d4a7cf9e7bd713a2a52e74.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/cb6b4afde7f7fb1cf5dc1f642bffc60758049f43a0291c397faacc37ea4aa4ec.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/0d68ccbec2398125696c6b80764b02d6823c543b977deed2bbe4996c2b475eb4.jpg

  • xtra

    Ακομα και το uno εχει βγαλει δισκο!

  • mixalhs7

    troll mode on : ευτυχώς που το έκαναν χειροκίνητο το πικάπ και οχι ηλεκτρονικό :P