Το Uno αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Fiat, αλλά και της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. H παραγωγή του ξεκίνησε το 1983, με το μοντέλο να παραμένει στην αγορά της Νοτίου Αμερικής έως και το 2013 και συνολικά πούλησε σχεδόν 9 εκατομμύρια οχήματα.
Όταν, πριν 35 χρόνια, η Fiat παρουσίασε το νέο supermini θέλησε να κάνει τα πάντα για να το προωθήσει σωστά. Και το διαφημιστικό του φυλλάδιο δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερη απόδειξη. Το ονόμαζε “La Voce della Uno” (Η Φωνή της Uno), με το μουσικό προσπέκτους (cartolina musicale) να είναι σίγουρα εντυπωσιακό, πρωτότυπο και διασκεδαστικό.
Εμφανισιακά, εκτός από τις δυο φωτογραφίες του Uno (5-θυρη και 3θυρη έκδοσή), το προσπέκτους δεν έδειχνε τι μπορεί να κρύβεται μέσα του. Και αυτό γιατί μόλις το άνοιγες έβρισκες ένα δίσκο βινυλίου από εύκαμπτο υλικό, ενώ υπήρχε και μια βελόνα.
Γυρνώντας χειροκίνητα τον δίσκο, αυτός έπαιζε και άκουγες μια γυναικεία φωνή, η οποία υποτίθεται ότι ήταν αυτή του Uno, εκθειάζοντας σου τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ σε προέτρεπε να το αγοράσεις. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στις διαφημίσεις. Το χαρτόνι πάνω στο οποίο βρίσκεται η βελόνα δημιουργούσε “ηχείο” και άκουγες αρκετά καθαρά -στα ιταλικά- ότι το αυτοκίνητο είναι άνετο, κομψό, οικονομικό και ζωηρό, ενώ αν το αγόραζες, θα έπαιρνες κι ένα καλό δώρο.
Σήμερα, το προσπέκτους μπορείς να το βρεις να πουλιέται από €15 έως και €100.