Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), ο ανεξάρτητος φορέας υποστήριξης της ασφάλειας των μεταφορών, χαιρέτισε θερμά τη δέσμη μέτρων που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να συμβάλουν στη μείωση των 25.000 θανάτων που σημειώνονται στους δρόμους της Ε.Ε ετησίως.

Με σημερινή ανακοίνωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε ένα νέο στόχο της Ε.Ε. να μειώσει κατά το ήμισυ τους θανάτους από τροχαία συμβάντα και, για πρώτη φορά, τους σοβαρούς τραυματισμούς κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2030.

Σημαντικό είναι επίσης ότι η Επιτροπή πρότεινε ένα πακέτο νέων προτύπων ασφάλειας των οχημάτων που θα μπορούσαν από μόνα τους να αποτρέψουν περισσότερους από 2.000 θανάτους ετησίως, έως το 2032, δέκα χρόνια δηλαδή από τη στιγμή που τα μέτρα τεθούν σε ισχύ.

1Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε:

Στο σύνολό τους, οdeathι σημερινές ανακοινώσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν το μεγαλύτερο βήμα προόδου στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη μετά τη χρήση της ζώνης ασφαλείας. Ο τραυματισμός σε τροχαίο συμβάν εξακολουθεί να είναι το νούμερο ένα δολοφόνος των νέων σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, επομένως αυτά τα βασικά μέτρα έχουν ήδη αργήσει.

Οι σημερινές ανακοινώσεις από μόνες τους δεν θα κάνουν τη διαφορά. Είναι απολύτως απαραίτητο τα Κράτη-Μέλη της Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να υποστηρίξουν τα σχέδια αυτά και να μην υποχωρήσουν στις πιέσεις που θα ασκήσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι ήδη προσπαθούν να αποδυναμώσουν τμήματα της πρότασης για την ασφάλεια των οχημάτων.

Η Ε.Ε. δημοσίευσε σήμερα τέσσερα μέτρα για την οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο της αποκαλούμενης τρίτης δέσμης μέτρων για την κινητικότητα, τα οποία περιλαμβάνουν τα εξής: μία γενική περιγραφή της στρατηγικής για την οδική ασφάλεια όσον αφορά τη δεκαετία έως το 2030, τα νέα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων, επικαιροποιημένους κανόνες για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών και τη στρατηγική για την αυτόνομη οδήγηση.

212 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού 

Συγκεκριμένα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που καθίστανται υποχρεωτικά από το 2021 είναι:

  • Σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (ΙΧ)
  • Σύστημα ανίχνευσης ποσότητας αλκοόλ στον οδηγό (ΙΧ, βαν, φορτηγά, λεοφορεία)
  • Σύστημα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού και νωθρότητάς του (ΙΧ, βαν, φορτηγά, λεοφορεία)
  • Σύστημα ανίχνευσης και πρόληψης απόσπασης προσοχής του οδηγού (ΙΧ, βαν, φορτηγά, λεωφορεία)
  • Καταγραφέας δεδομένων συμβάντων (ΙΧ, βαν)
  • Σύστημα αυτόματης εκπομπής σήματος έκτακτης ανάγκης
  • Αναβάθμιση των προδιαγραφών των εμπρόσθιων δοκιμών πρόσκρουσης πλήρους πλάτους οχήματος και βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας (ΙΧ, βαν)
  • Διεύρυνση της ζώνης πρόσκρουσης κεφαλιού για πεζούς και ποδηλάτες και εγκατάσταση κρυστάλλων ασφαλείας (ΙΧ, βαν)
  • Σύστημα υποστήριξης της ταχύτητας κίνησης του οχήματος (ΙΧ, βαν, φορτηγά, λεωφορεία)
  • Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας (ΙΧ, βαν)
  • Αναβάθμιση των προδιαγραφών προστασίας επιβατών σε πλευρική πρόσκρουση (ΙΧ, βαν)
  • Κάμερα οπισθοπορείας ή σύστημα ανίχνευσης (ΙΧ, βαν, φορτηγά, λεωφορεία)
  • στο μπανανισταν που ζουμε…τοτε που θα εχει ερθει και η αναπτυξη…..θα εχουμε αυξηση στα τροχαια…και ας παρουν οσα μετρα θελουν !!!!

    παντως δεν λεω καλα τα διαφορα συστηματα ασφαλειας……αλλα ας επενδυσουν και λιγο πανω στην παιδεια…….κοστιζει πιστευω ουτε το 1/10 απο ενα φτηνο συστημα…..και σιγουρα θα ειναι πιο αποτελεσματικο σαν μετρο !

  • Anestis Genk

    Γίνεται πολύ εύκολα με την μείωση των αυτοκινήτων, λίγοι φόροι παραπάνω δρόμος είναι.

  • Bon Viveur

    Γατάκια Ευρωπαίοι… Εμείς γουστάρουμε να πεθαίνουμε σαν άντρες… Ούτε καν ζώνες δεν θέλουμε και χρησιμοποιούμε κόλπα για να μη μας ενοχλούν τα χαζοσυστηματα σας… https://uploads.disquscdn.com/images/316204b553f95e8007e78a7847250290dca638383302845484179e18f94082e2.jpg