Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Ford Fiesta Active στη Νότια Γαλλία

Σχετικά άρθρα

Με την ζήτηση των SUV στην Ευρώπη να συνεχίζει να αυξάνεται και τον όγκο των πωλήσεων να αναμένεται να ανέλθει στο 34% της αγοράς το 2020, όποια εταιρία δεν προσφέρει τουλάχιστον μια ολοκληρωμένη γκάμα από crossover/SUV μοντέλα, απλά δεν υπάρχει στον χάρτη.

H Ford το 2017 πούλησε 230.600 SUV, μια αύξηση της τάξης του, χάρη στα EcoSport, Kuga και Edge, πλησιάζοντας περίπου στο 1 στα 5 κάθε νέου οχήματος της που πωλείται στην Ευρώπη να είναι SUV. Αντίστοιχα, το μερίδιο αγοράς των SUV στην Ευρώπη αυξήθηκε από 25,2% το 2016 στο 29,3% το 2017, όταν το 2007 τα SUVs αντιπροσώπευαν μόλις το 8,5% του μεριδίου αγοράς.

Οικογένεια Ford Active

Όπως γνωρίζεις, η Ford έχει ανακοινώσει ότι λανσάρει μια νέα σειρά crossover μοντέλων, που την ονομάζει Active, συνδυάζοντας SUV εμφάνιση, χωρίς να θυσιάζονται τα δυναμικά χαρακτηριστικά για τα οποία διακρίνονται τα μοντέλα της Ford. Τα μοντέλα Ford Active χαρακτηρίζονται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (άρα και θέση οδήγησης), από τις μπάρες οροφής και από τα πρόσθετες προστατευτικές επενδύσεις του αμαξώματος.

Ακόμα, οι επιλογές εξατομίκευσης περιλαμβάνουν νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου, νέα χρώματα και νέες διακοσμητικές επενδύσεις στο εσωτερικά. H Ford έχει ήδη παρουσιάσει τα Ka+ Active, Fiesta Active, και Focus Active, και για χάρη του δεύτερου ταξιδέψαμε στη Νότια Γαλλία, και στα περίχωρα της Νίκαιας για την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο.

Το αυτοκίνητο

Μετά τις “αρχικές” εκδόσεις Business και Titanium πέρσι το καλοκαίρι, το λανσάρισμα του ST-Line και Vignale στην αρχή του χρόνου, το Fiesta Active είναι το πρώτο μοντέλο από την Active οικογένεια που λανσάρεται εμπορικά, και βρίσκεται ήδη εδώ και λίγες ημέρες σε όλες τις εκθέσεις Ford στην Ελλάδα.

Χαρακτηρίζεται ως μια σκληροτράχηλη ερμηνεία του κομψού εξωτερικού σχεδιασμού του Fiesta και συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός SUV, με τη δυναμική συμπεριφορά των υπόλοιπων εκδόσεων Fiesta. Διακρίνεται από τις σκούρες πλαστικές προστατευτικές επενδύσεις στο χείλος του μπροστινού προφυλακτήρα, στα τόξα των τροχών, στις ποδιές και χαμηλά στο πίσω μέρος. Ακόμα, υπάρχει μια σκούρα μάσκα με νέες γρίλιες, ενώ τα εμπρός φώτα ομίχλης είναι πλέον τοποθετημένα μέσα σε κοιλότητες του προφυλακτήρα σχήματος C.

Ο ανασχεδιασμένος πίσω προφυλακτήρας προσφέρει μια πιο επιβλητική εμφάνιση, υποστηριζόμενη από τα LED πίσω φώτα, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών είναι μοναδικές για το Fiesta Active και “ντύνονται” με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4, διαστάσεων 205/45, ενώ είναι διαθέσιμες σε δύο χρώματα (Rough Metal ή Absolute Black).

Ακόμα, στη συγκεκριμένη έκδοση προστίθενται ζωντανά χρώματα, όπως το χρυσαφί (Lux Yellow), το βυσσινί (Ruby Red) και το μπλε (Blue Wave), που μπορούν να συνδυαστούν με μαύρο ή κόκκινο χρώμα για την οροφή (ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος), ώστε να δημιουργηθεί όμορφη διχρωμία.

Η απόσταση από το έδαφος του Fiesta Active είναι αυξημένη κατά 18 χλστ., σε σχέση με το “απλό” Fiesta, ενώ το διαφορετικό offset των νέων ζαντών της συγκεκριμένης έκδοσης αυξάνουν τα μετατρόχια κατά 10 χλστ.. Έτσι, το μήκος του αυτοκινήτου ανέρχεται στα 4.068 χλστ., το πλάτος τα 1.756 χλστ., και το ύψος τα 1.498, με την απόσταση από το έδαφος να φτάνει πλέον τα 152 χλστ.

Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, όπως έχουμε δει κάθε μία από τις εκδόσεις του Fiesta, υιοθετεί τη δική της σχεδιαστική ταυτότητα που βασίζεται στον “καμβά” που της προσφέρει η βασική σχεδίαση.

Οι μόνες διαφορές του εσωτερικού του Fiesta Active εντοπίζονται στις επενδύσεις και στα ανθεκτικά υλικά, καθιστώντας το έτσι έτοιμο για προκλήσεις όπως λασπωμένες μπότες, πετσέτες παραλίας γεμάτες άμμο και βρεγμένοι επιβάτες. Σύμφωνα με την εταιρία, τα καλύμματα των καθισμάτων έχουν περάσει από 60.000 κύκλους δοκιμών για να αντέχουν στη φθορά, ενώ η αντοχή των χρωμάτων ελέγχεται μέσω ενός συστήματος “κακοκαιρίας” και αναλύονται με ένα φασματογράφο για να διασφαλίζεται ότι δεν θα ξεθωριάζουν μετά από εκτενή έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία. Ακόμα, τα δερμάτινα τιμόνια δοκιμάζονται για την αντοχή τους στην χρήση αντηλιακών κρεμών.

Υλικά υψηλής ποιότητας, ομαλές επιφάνειες και διαισθητική διάταξη χαρακτηρίζουν το εσωτερικό. Ένα δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων και σατινέ αλουμινένιες λεπτομέρειες αποπνέουν μία αίσθηση υψηλής ποιότητας. Διακοσμητικά στοιχεία που δημιουργούν αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος υπάρχουν στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό και στην πλευρά του συνοδηγού.

Τα σπορ καθίσματα του Fiesta Active διατίθενται με χρωματιστή ραφή που σχηματίζει οριζόντιες μπάρες μέχρι το κέντρο των πλατών και προσφέρουν οσφυϊκή στήριξη για τον οδηγό και ρύθμιση τεσσάρων κατευθύνσεων για οδηγό και συνοδηγό. Μία προαιρετική, ανοιγόμενη πανοραμική οροφή επιτρέπει στο φως του ήλιου να λούζει την καμπίνα για ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση ελευθερίας και ευρυχωρίας.

Κινητήρες

Το Fiesta Active είναι διαθέσιμο με τον 1.000άρη EcoBoost κινητληρα βενζίνης, που προσφέρεται σε εκδόσεις 100, 125 και 140 ίππων, με 170 Nm ροπής, και 180 για την δυνατότερη.

Ο κινητήρας πλέον προσφέρεται με σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου για μειωμένες εκπομπές ρύπως και χαμηλότερη κατανάλωση έως 6%, όντας ο πρώτος τρικύλινδρος κινητήρας στο κόσμο με λειτουργία απενεργοποίησης κυλίνδρου. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον κύλινδρο σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Από πλευράς πετρελαίου, το Fiesta Active είναι διαθέσιμο με τον νέο κινητήρα 1.5-λίτρων TDCi, απόδοσης 85 και 120 ίππων στις 3.750 και 3.600 σ.α.λ. αντίστοιχα, ενώ η ροπή ανέρχεται στα 215 και 270 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Είναι ο πρώτος diesel υψηλής ισχύος που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Fiesta και συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ανεξαρτήτου απόδοσης, με τις εκπομπές CO2 να είναι από 103 γρ/χλμ. για την ασθενέστερη απόδοση, και από 112 γρ/χλμ για την δυνατότερη.

To βάρος του αυτοκινήτου είναι αυξημένο κατά περίπου 40 με 60 κιλά, χάρη στην προσθήκη των πλαστικών προστατευτικών.

Τιμές

Η Ford Motor Ελλάς έχει ήδη ανακοινώσει τις τιμές πώλησης του Fiesta Active στην Ελλάδα, με το μοντέλο να ξεκινά από τις €17.244. Προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Active-1, Active-2 και Active-3), και στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνονται τεχνολογίες ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού όπως η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), η προειδοποίηση διατήρησης λωρίδας (LDW), το ρυθμιζόμενο σύστημα περιορισμού της ταχύτητας (ASLD), η υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα (HSA) και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC). Αναλυτικά όλες τις τιμές, τον εξοπλισμό και τα χρηματοδοτικά προγράμματα του Fiesta Active μπορείς να τα δεις εδώ.

Οδηγώντας

Κατά το διήμερο ταξίδι στη Νότια Γαλλία και τα περίχωρα της Νίκαιας, την μια ημέρα οδηγήσαμε το Fiesta Active και την δεύτερη το Fiesta ST, από περίπου 150 χλμ. έκαστο. Η χάραξη της διαδρομής για καθένα ήταν αρκετά κατάλληλη για την χρήση της κάθε έκδοσης, με την πρώτη να περιλαμβάνει -εκτός από κίνηση στην πόλη- όμορφο επαρχιακό δρόμο, ενώ το sport μοντέλο το οδηγήσαμε σε απαιτητική, σφιχτή διαδρομή -μέρος της οποίας ανήκει σε ειδική διαδρομή του Rally Monte Carlo.

Η αύξηση της απόστασης από το έδαφος στο Fiesta Active έρχεται από τα νέα ελατήρια και αμορτισέρ, με ελαφρά τροποποιημένη την γεωμετρία των εμπρός. Έτσι, εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson, με την κρεμαργιέρα και την κοίλη αντιστρεπτική δοκό να εδράζονται σε υποπλαίσιο. Η κυριότερη διαφορά, όμως, βρίσκεται στη τοποθέτηση υδραυλικού μηχανισμού επαναφοράς για εξομάλυνση των ανωμαλιών ή των αναπηδήσεων, όταν το όχημα περνά από ανώμαλα εδάφη.

Σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις για τα ελατήρια και τα αμορτισέρ που συνδυάζονται με νέο σετάρισμα συστήματος διεύθυνσης και του ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC) για βελτιωμένη άνεση και απόκριση σε ποικίλες επιφάνειες, κάνουν το αυτοκίνητο πιο άνετο το μοντέλο από τις “απλές” εκδόσεις του Fiesta. Στον πίσω άξονα, υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας με σαϊλεντμπλόκ διόρθωσης σύγκλισης,

Έτσι, ενώ οι κλίσεις θα γίνουν αισθητές, επουδενί δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, καθώς οι αναρτήσεις ελέγχουν άψογα τις κινήσεις και το βάρος του αμαξώματος, χωρίς ίχνος ασάφειας και πλεύσεων στις ψηλές ταχύτητες, παρότι το κέντρο βάρους είναι πιο ψηλό.

Το Fiesta Active σου προσφέρει αυτοπεποίθηση είτε σε ομαλή άσφαλτο, είτε σε χωμάτινες διαδρομές ή σε ολισθηρές συνθήκες, με τους μηχανικούς της Ford να έχουν κάνει τα μαγικά τους, καθώς το Active διατηρεί τον απολαυστικό χαρακτήρα του Fiesta.

Τέλος, τo Fiesta Active προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης, που μεταβάλουν την απόκριση του γκαζιού και την αίσθηση του τιμονιού:

  • Normal mode: Χρησιμοποιεί τις στάνταρ ρυθμίσεις για ESC και Traction Control για καθημερινή οδήγηση
  • Eco mode: Διαθέσιμο μόνο για το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του κινητήρα και του γκαζιού για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου
  • Slippery mode: Προσαρμόζει τις ρυθμίσεις των ESC και Traction Control για αυξημένη αυτοπεποίθηση σε επιφάνειες με μειωμένα επίπεδα πρόσφυσης όπως στο χιόνι και τον πάγο, μειώνοντας το σπινάρισμα των τροχών στην ευθεία όπως και σε επιτάχυνση από στάση. Το Slippery mode βοηθά επίσης τους οδηγούς να διατηρούν τον έλεγχο στις στροφές ή τις αλλαγές λωρίδων σε ολισθηρές συνθήκες, με μικρές ρυθμίσεις στο γκάζι και τα φρένα για την αποφυγή υπερβολικής υποστροφής ή υπερστροφής.

Συμπέρασμα

H πρώτη επαφή με το Fiesta Active μας άφησε κάτι παραπάνω από θετικές εντυπώσεις, καθώς η αύξηση του ύψους από το έδαφος δεν έχει αλλάξει τον γενικότερο οδηγικό χαρακτήρα του μοντέλου και με την κατηγορία να βρίθει επιλογών, η νέα προσθήκη στην οικογένεια του Fiesta το τοποθετεί σίγουρα ψηλά στην λίστα.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr