Ο απόλυτος κυρίαρχος στο Μονακό συνεχίζει να είναι ο Daniel Ricciardo! Ο Αυστραλός ήταν και πάλι ένα σκαλί πάνω από τους άλλους, παίρνοντας τα πάντα από την εξαιρετικά γρήγορη RB14, με αποτέλεσμα να βρεθεί για δεύτερη φορά στην καριέρα του στην pole position, όπως είχε κάνει στο Μόντε Κάρλο πριν από δύο χρόνια. Αντίθετα, ο Max Verstappen δεν πήρε ποτέ μέρος, λόγω μη έγκαιρης αλλαγής κιβωτίου.

Στη δεύτερη θέση ο Sebastian Vettel, που δεν ήταν ικανός να απειλήσει τον Ricciardo. Στην τρίτη θέση ο Lewis Hamilton, με τον Kimi Raikkonen να σημειώνει τον τέταρτο καλύτερο χρόνο, μπροστά από τους Valtteri Bottas, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Carlos Sainz, Sergio Perez και τον Pierre Gasly που κλείνει την πρώτη δεκάδα. Ας δούμε τι συνέβη στις κατατακτήριες:

1Q1

Ο καιρός ήταν πολύ καλός, με τον ουρανό να έχει λίγα σύννεφα και τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 26°C στον αέρα και τους 49°C στην άσφαλτο. Οι μηχανικοί του Verstappen συνέχιζαν να δουλεύουν πάνω στην RB14, έτσι υπήρχε η πιθανότητα να μην προλάβει να σημειώσει χρόνο ο Ολλανδός.

Τα μονοθέσια βγήκαν γρήγορα έξω με την hypersoft γόμα, προσπαθώντας αρχικά να βρουν χώρο ώστε να σημειώσουν καθαρό γύρο. Οι θέσεις άλλαζαν γρήγορα χέρια και ο Vettel ανέβηκε στην κορυφή με 1:13.1, αλλά ο χρόνος του Γερμανού μόνο αργός μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού η βελτίωση ήταν δεδομένη για όλους.

Ο Perez ήταν στη δεύτερη θέση αρχικά, με τον Hamilton στην τρίτη θέση, την ώρα που ο Ricciardo ερχόταν γρήγορα για να πάρει την πρωτιά με 1:12.7, ωστόσο δευτερόλεπτα αργότερα οι Sirotkin και Alonso κινήθηκαν ταχύτερα από τον Αυστραλό, κάτι που έδειχνε την γρήγορη βελτίωση των χρόνων.

1:12.6 και πρώτη θέση από τον Raikkonen, αλλά ο Ricciardo έδειχνε ότι ήταν εκεί, αφού κατέβασε κατά έξι δέκατα. Ο Hamilton βρήκε χρόνο στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι, έτσι ανέβηκε στη δεύτερη θέση, αλλά ο Vettel ήταν 45 χιλιοστά ταχύτερος από τον Βρετανό. Ο Raikkonen έγραψε μοβ στο πρώτο κομμάτι, αλλά η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, έτσι παρέμεινε στην τέταρτη θέση.

Τέσσερα λεπτά έμεναν και όλοι οι οδηγοί από την έκτη θέση και κάτω βγήκαν στην πίστα. Ο Bottas βρισκόταν στην επικίνδυνη ζώνη, συγκεκριμένα στην 15η θέση, έτσι ο Φινλανδός έπρεπε να βελτιώσει την επίδοσή του. Ο Vandoorne ανέβηκε στην πέμπτη θέση και ο Bottas στην τρίτη.

Το χρονόμετρο μηδενίστηκε και εκτός του Q2 έμειναν οι Hartley, Ericsson, Stroll, Magnussen και φυσικά ο Verstappen που δεν πήρε καθόλου μέρος.

2Q2

Στα πρώτα δευτερόλεπτα κιόλας τα περισσότερα μονοθέσια άφησαν τα pits, με τα Mercedes να φορούν την ultrasoft γόμα, εν αντιθέσει με τα Ferrari και Red Bull. Το ερώτημα είναι αν αυτά θα μπορούσαν να τους βάλουν στο Q3 για να ξεκινήσουν έτσι τον αγώνα. Ο Vettel ανέβηκε προσωρινά στην πρώτη θέση, με 1:11.5, αλλά ο Ricciardo ήταν ακόμα πιο γρήγορος, με 1:11.3, δείχνοντας ότι δύσκολα θα έχανε την μάχη της pole.

Τρίτη θέση από τον Raikkonen, με τον Hamilton να είναι οριακά στην 10η θέση, την ώρα που ο Bottas ήταν 14ος. Ο Raikkonen έκανε παράπονα για ελλειπή πρόσφυση στον εμπρός μέρος, όσο τα Mercedes έμπαιναν στα pits, όντας εκτός Q3 στα εφτά λεπτά από τη λήξη, μιας και ο Sainz είχε βγάλει τον Hamilton εκτός δεκάδας.

Σχεδόν όλα τα μονοθέσια στα pits, ώστε να βγουν στα επόμενα λεπτά και να βεβαιώσουν ή να διεκδικήσουν την είσοδό τους στο Q3. Όλοι στην πίστα από την τρίτη θέση και κάτω. Τα Mercedes βγήκαν με την hypersoft γόμα και κινήθηκαν πολύ γρήγορα: τρίτη θέση για τον Hamilton και πέμπτη για τον Bottas, κάτι που δείχνει ότι η W09 είναι το τρίτο ταχύτερο μονοθέσιο.

Ο Raikkonen σημείωσε μοβ στο πρώτο κομμάτι, πράσινο στο δεύτερο και το τρίτο, με αποτέλεσμα να περάσει στη δεύτερη θέση και να πλησιάσει τον Ricciardo στα 38 χιλιοστά. Ωστόσο, ο Αυστραλός ήταν έξω, όπως και ο Vettel, με τον πιλότο της Red Bull να κινείται ακόμα πιο γρήγορα, ανοίγοντας τη διαφορά από τον Raikkonen στο ένα δέκατο.

Η καρώ σημαία είχε πέσει και ο Hulkenberg δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3, για ένα δέκατο. Μαζί με τον Γερμανό, εκτός έμειναν οι Vandoorne, Sirotkin, Leclerc και Grosjean.

3Q3

Ο Sainz έγινε το πρώτο μονοθέσιο που πάτησε πίστα, όμως τον συνόδευσαν γρήγορα κι άλλοι οδηγοί, με τον Vettel να παραμένει στο γκαράζ του. Στα πρώτα γρήγορα περάσματα, ο Bottas έγραψε 1:11.5, όμως ο Hamilton ήρθε δευτερόλεπτα αργότερα για το 1:11.2, τη στιγμή που ο Vettel έβγαινε στην πίστα.

Ο Ricciardo ήταν πολύ πιο γρήγορος από τα Mercedes, όπως μαρτυρά και το 1:10.8, ο ταχύτερος χρόνος που έχουμε δει ποτέ στο Μονακό! Ο Αυστραλός έδειχνε να μην έχει αντίπαλο, μιας και ο Vettel ήταν τρίτος στον πρώτο του γρήγορο γύρο, με 1:11.2, όντας μόλις δύο χιλιοστά πιο αργός από τον Hamilton και 3 χιλιοστά ταχύτερος από τον Raikkonen, αλλά ο γύρος του δεν ήταν καθαρός.

Όλοι στα pits για να βάλουν φρέσκια γόμα και να δοκιμάσουν ακόμα ένα τουλάχιστον πέρασμα. Alonso και Gasly θέλησαν να εκμεταλλευτούν την άδεια πίστα και βγήκαν πιο νωρίς από τους άλλους. Στα δύο λεπτά από το τέλος, και τα δέκα μονοθέσια στην πίστα, όλοι φυσικά με την hypersoft γόμα.

Μοβ από τον Hamilton στο πρώτο κομμάτι, κάτι που δείχνει τη δύναμη της Mercedes εκεί. Ο Vettel έγραψε πράσινο σε όλο τα κομμάτια, αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν η δεύτερη θέση και το 1:11.0, όσο ο Hamilton βελτίωσε ελάχιστα τον χρόνο του, έτσι έμεινε στην τρίτη θέση.

Ο Ricciardo δεν βελτίωσε την επίδοσή του, αλλά αυτό δεν τον ανησυχούσε, αφού η pole position ήταν έτσι κι αλλιώς δική του. Ο Raikkonen στην τέταρτη θέση, λίγο πίσω από τον Hamilton, ενώ ο Bottas δεν μπόρεσε κάτι καλύτερο από την πέμπτη θέση, με τους Ocon, Alonso, Sainz, Perez και Gasly να ακολουθούν.

Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 16:10 ώρα Ελλάδας.

4Ο γύρος του Ricciardo

5Αποτελέσματα