Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Toyota Aygo facelift στην Κοπεγχάγη

Σχετικά άρθρα

Έχουν περάσει ακριβώς τέσσερα χρόνια από την στιγμή που ταξιδέψαμε στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, για να πάρουμε τη πρώτη γεύση της δεύτερης γενιάς του δημοφιλούς mini μοντέλου της ιαπωνικής εταιρίας. Fast forward στο σήμερα, καλεσμένοι από την Toyota Ελλάς βρεθήκαμε στην Κοπεγχάγη για να οδηγήσουμε την ανανεωμένη έκδοση του Aygo.

Το 2005, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το Aygo, δεν ήταν μόνο το πρώτο μοντέλο της Toyota στο A-segment, αλλά σηματοδότησε την συνεργασία της εταιρίας με τον Όμιλο PSA και την κατασκευή αυτοκινήτων προορισμένα αποκλειστικά για την Ευρωπαϊκή αγορά, με την συναρμολόγηση τους να γίνεται στο νέο εργοστάσιο TPCA, στην πόλη Kolin, της Τσεχίας.

Τόσο με την πρώτη γενιά του Aygo, όσο κυρίως με την τρέχουσα, η Toyota κατάφερε να προσελκύσει νέους πελάτες, τόσο στην μάρκα όσο και σε ηλικία, εξαιτίας του funky σχεδιασμού του, των έντονων χρωμάτων αλλά και της καλής οδηγικής του συμπεριφοράς. Μόνο το 2017, το Aygo πούλησε περίπου 85.000 αυτοκίνητα, όντας από τα πρώτα της κατηγορίας του, με μερίδιο αγορά που έφτασε το 6,6%. Και με το facelift το μικρό αστικό μοντέλο ανανεώνεται στα σημεία, έτσι ώστε να το κρατήσει φρέσκο για το υπόλοιπο του κύκλου ζωής του.

Το αυτοκίνητο

Η ανανεωμένη έκδοση του Aygo παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο και έκανε το ντεμπούτο της στην περασμένη έκθεση της Γενεύης. Σχεδιαστικά, το Aygo facelift διατηρεί την χαρακτηριστικά “Χ” μάσκα, αλλά πλέον έχει μετατραπεί από ένα δισδιάστατο γραφικό σε ένα πιο ισχυρό, τρισδιάστατο αρχιτεκτονικό στοιχείο. Αυτό είναι διαθέσιμο σε μαύρο, γυαλιστερό μαύρο και ασημί χρώμα, που σε συνδυασμό με τα χρώματα του αμαξώματος μπορούν να δημιουργηθούν όμορφες και ζωντανές διχρωμίες. Ακόμα, υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα, που ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας, ενισχύοντας περαιτέρω την εντυπωσιακή εμφάνιση του Aygo.

Στο προφίλ, το τρισδιάστατο εμπρός μέρος συνδυάζεται με τα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος που δημιουργούν μια οπτική σύνδεση του εμπρός και πίσω, δίνοντας την εντύπωση της κίνησης προς τα εμπρός. Τέλος, πίσω συναντάμε νέα LED φώτα που δίνουν στο Aygo μια εξελιγμένη εμφάνιση και κάνουν το μοντέλο άμεσα αναγνωρίσιμο. H ανανέωση στην εμφάνιση συμπληρώνεται με δύο νέα χρώματα αμαξώματος, το ματζέντα και το μπλε, καθώς και με την ανανέωση των σχεδίων των ζαντών, διαμέτρου 15 ιντσών.

Από θέμα διαστάσεων δεν αλλάζει κάτι, με το μεταξόνιο του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 2.340 χλστ. Το μήκος του ανέρχεται στα 3.465 χλστ., το ύψος φτάνει τα 1.460 χλστ., ενώ το πλάτος τα 1.615 χλστ.

Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, δεν υπάρχουν αισθητές αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν και στο εσωτερικό συναντάμε αναβαθμισμένα γραφικά στον πίνακα οργάνων, που διαθέτουν μια τρισδιάστατη οπτική και ένα νέο χρώμα φωτισμού. Ακόμα, η Toyota έχει βελτιώσει και την ηχομόνωση της καμπίνας, με προσθήκη νέων απορροφητικών υλικών στο ταμπλό, στις εμπρός κολόνες, στις πόρτες και στο πίσω μέρος.

Το γυμνό μέταλλο και τα σκληρά πλαστικά εξακολουθούν να παίζουν το ρόλο τους στην αισθητική διαμόρφωση του εσωτερικού, με τους συνδυασμούς να αφήνονται στην επιλογή του ιδιοκτήτη.

Γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες υπάρχουν στο τιμόνι και στο περίβλημα της μεγάλης κεντρικά τοποθετημένης οθόνης 7 ιντσών “x-touch”, που φιλοξενεί το infotainment system και τη κάμερα οπισθοπορείας. Είναι ιδιαίτερα εύχρηστη και ευανάγνωστη, ενώ πλέον προσφέρει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, με τον hitech χαρακτήρα του να δελεάσει το νεανικό κοινό που απευθύνεται.

Ο πίνακας οργάνων μετακινείται μαζί με την κολόνα του τιμονιού, κάτι που διασφαλίζει την άριστη ανάγνωσή του. Το μεγάλο κεντρικά τοποθετημένο ταχύμετρο πλαισιώνεται δεξιά και αριστερά από το το στροφόμετρο και τα υπόλοιπες ενδείξεις που είναι κάθετα τοποθετημένες. Ακόμα, έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλη την κονσόλα σκληρά πλαστικά, τα οποία όμως θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα, καθώς ο ανταγωνισμός (Picanto) έχει ανεβάσει ψηλά τον πήχη.

Η θέση οδήγησης είναι σωστή, με τα καθίσματα να προσφέρουν άνεση, την απαραίτητη –για αυτοκίνητο πόλης- πλευρική στήριξη και σωστή ορατότητα. Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται και ως προς το ύψος, αλλά το τιμόνι όχι “μέσα-έξω”. Η αίσθηση της ευρυχωρίας για εσένα και τον συνοδηγό σου είναι υπαρκτή, με τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των δύο πίσω επιβατών να παραμένει περιορισμένος,. Από την άλλη ο “αέρας” για τα κεφάλια είναι επαρκής, αν δεν είσαι πάνω από 1.80μ.

To κάλυμμα του χώρου αποσκευών παραμένει να είναι ένα μεγάλο γυάλινο κρύσταλλο, προσφέροντας έτσι άφθονη ορατότητα προς τα πίσω, αν και η κάμερα οπισθοπορείας διευκολύνει πάρα πολύ, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει τα 168 λίτρα.

Κινητήρας

Μπορεί ο κινητήρας να έχει παραμείνει ο ίδιος, οι βελτιώσεις που υιοθετεί σε όλα τα μέρη του τον καθιστούν να πληροί τις προδιαγραφές Euro 6.2, με τον Ιάπωνα κατασκευαστή να δηλώνει όμως πως η μέγιστη θερμική απόδοση του νέου κινητήρα αγγίζει το 37%.

Έτσι, κάτω από το καπό υπάρχει ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας VVT-i 1,0-λίτρου (998 κ.εκ.), που αποδίδει πλέον 72 ίππους (+3) στις 6.000 σ.α.λ. και 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Ο κινητήρας έχει υψηλότερη σχέση συμπίεσης (11.8:1 από 11.5:1), σύστημα EGR, ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή και σύστημα διπλού ψεκασμού καυσίμου.

Η κίνηση φυσικά μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων, ενώ προαιρετικά με επιπλέον €925 είναι διαθέσιμο και το αυτόματο κιβώτιο. Η κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 4,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκπέμπει 93 γρ/χλμ CO2. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 13,8 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ/ώρα.

Το Aygo προσφέρεται και σε Eco έκδοση, στην οποία η 4η και 5η σχέση του κιβωτίου έχουν πιο μακριά κλιμάκωση, ενώ διαθέτει και χαμηλής αντίστασης ελαστικά, σύστημα stop & start και μικρές αεροδυναμικές βελτιώσεις, που ρίχνουν τις εκπομπές ρύπων στα 86 γρ/χλμ., ενώ η κατανάλωση πέφτει στα 3,8 λίτρα/100 χλμ., με το ρεζερβουάρ να έχει χωρητικότητα 35 λίτρων, ανεξάρτητου έκδοσης.

Τιμή

Η εμπορική του διάθεση στην χώρα μας να ξεκινάει από σήμερα, με το Aygo facelift να εφοδιάζεται με το αναβαθμισμένο πακέτο ασφαλείας Toyota Safety Sense και η βασική του τιμή στην έκδοση x-city ξεκινά τα €10.980. Ακολουθεί η x-play με €11.790, ενώ οι x-cite, x-clusiv, και x-trend κοστίζουν €12.660, €13.240 και €13.000 αντίστοιχα, αλλά περιλαμβάνουν €500 έκπτωση λόγω του τρέχοντος προωθητικού προγράμματος.

Στον δρόμο

Οι μηχανικοί της Toyota έχουν κάνει μικρές αλλαγές στη ρύθμιση της ανάρτησης και στο λογισμικό του συστήματος διεύθυνσης, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να έχει αμεσότερες αντιδράσεις και πιο ακριβή χειρισμό.

Η καλή αίσθηση του pre-facelift μοντέλου διατηρείται, με την μικρή βελτίωση της ηχομόνωσης να καθιστά την κίνηση στην πόλη ακόμα πιο stress-free και άνετη. Η φιλοσοφία της ανάρτησης δεν έχει αλλάξει. Έτσι διαθέτει γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Αναβαθμισμένο είναι όμως το set up της, με τις διαφορετικές ρυθμίσεις σε ελατήρια και αμορτισέρ να βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά, προσφέροντας ακόμα πιο ομαλή οδήγηση και καλό feedback από το δρόμο.

Η ακαμψία του πλαισία μεταφράζεται σε στιβαρό και γερό πάτημα, με το αντίκτυπο στο ηλεκτρικό τιμόνι να είναι επίσης θετικό, καθώς εκτός του ότι το σύστημα διεύθυνσης έχει γίνει πιο άμεσο, καταλαβαίνεις πιο εύκολα τι συμβαίνει στους εμπρός τροχούς. Οι όποιες ανωμαλίες αποσβένουν άκρως αποτελεσματικά, σε βαθμό που ξαφνιάζει, ενώ και η ηχομόνωση είναι σε καλύτερο επίπεδο με το παρελθόν. Ρόλο βέβαια παίζουν και τα ελαστικά με 60άρι προφίλ για τις 15άρες ζάντες του αυτοκινήτου δοκιμής, με 165άρι πέλμα.

Στον αυτοκινητόδρομο το νέο Aygo είναι σταθερό και άνετο και μόνο όταν ζορίσεις τον κινητήρα θα περάσουν ενοχλητικοί ήχοι στη καμπίνα, κάτι που όπως μας είχε ειπωθεί στην παρουσίαση έγινε για να προσφέρει στον οδηγό μια πιο έντονη αίσθηση οδήγησης. Με ταχύτητες μέχρι τα 140 χλμ/ώρα ταξιδεύεις άνετα, καθώς από εκεί και πάνω ίσως αρχίσει να είναι ευαίσθητο στους πλάγιους ανέμους. Ο κινητήρας δεν έχει την έκρηξη των turbo επιλογών του ανταγωνισμού, αλλά κινεί άνετα το αυτοκίνητο εξαιτίας του χαμηλού βάρους του αμαξώματος, τόσο εντός πόλης όσο και εκτός.

Συμπέρασμα

Σε γενικές γραμμές το Aygo δεν έχει αλλάξει, αλλά διατηρεί την έντονη παρουσία του, κατάλληλη για την ευρωπαική αγορά, ενώ ο fun χαρακτήρας του ενισχύεται από το customisation που προσφέρει η Toyota, εμπνευσμένο από την ιαπωνική κουλτούρα των manga, και πιο συγκεκριμένα του astroboy. Το Aygo είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο, με τη ποιότητα κύλισης να είναι καλή και να δένει αρμονικά με τα θέλω των πελατών της εταιρίας.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr