[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_2014_Toyota_Aygo_26

Κακά τα ψέματα 9 χρόνια στην αγορά ήταν πάρα πολλά για το Aygo, άσχετα αν η ιαπωνική εταιρία το υπέβαλε σε δυο ελαφριάς μορφής facelift.

Παρ’όλα αυτά το μικρότερο μοντέλο πόλης που έχει κατασκευάσει ποτέ η Toyota έκανε ιδιαίτερη επιτυχία τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικά είναι τα νούμερα, αφού από το 2005 πούλησε λίγο λιγότερα από 800.000 αυτοκίνητα, ενώ στην εγχώρια αγορά μέχρι και την τελευταία στιγμή πουλούσε σαν ζεστό ψωμί. Οι 506 ταξινομήσεις από την αρχή του έτους, αλλά και 916 μέσα στο 2013 αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Επίσης, για τους λάτρεις των αριθμών, να αναφέρω ότι το μερίδιο αγοράς του Aygo ήταν 8,3 % με περίπου 10 ανταγωνιστές, ενώ το 2013 έχοντας απέναντί του τις διπλάσιες επιλογές, το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε στο 12 %.

Test_Drive_2014_Toyota_Aygo_46

Μπορεί με την πρώτη γενιά του Aygo, η Toyota να προσπάθησε να δείξει το νεανικό στοιχείο στο αυτοκίνητο, στην δεύτερη γενιά αυτό απογειώνεται. Για να το καταφέρει αυτό ακολουθεί την τάση της εποχής, που δεν είναι άλλη από το customization και personalization, εν ολίγοις την εξατομίκευση, τόσο του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού διάκοσμου. Τη συγκεκριμένη επιλογή η Toyota την ονομάζει “Build Your Own Aygo” (φτιάξε το δικό σου Aygo) και θα ακολουθήσει στα μέσα του Ιουλίου, όταν και θα ανανεωθεί πλήρως το site της Toyota και ειδικός configurator ώστε να μπορείς να…χάσεις χρόνο φτιάχνοντας ένα όπως θα σου αρέσει.

Με την αποστολή της ελληνικής αντιπροσωπείας, βρεθήκαμε στην Ολλανδία για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το καινούριο μοντέλο που το είχαμε ήδη δει από κοντά στην περασμένη έκθεση της Γενεύης. Συνολικά έχοντας το Aygo με το αυτόματο κιβώτιο διανύσαμε πάνω από 300 χλμ., κινούμενοι από το Άμστερνταμ, την Ουτρέχτη, το Ρότερνταμ και πάλι πίσω.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Νεανικό και σύγχρονο
  • Οικονομία καυσίμου
  • Κοφτερό τιμόνι
  • Customization/Personalization
  • Ηχομόνωση

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Ήχος κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Περιορισμένοι πίσω χώροι

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_2014_Toyota_Aygo_35

Ας δούμε λίγο το αυτοκίνητο εν τάχει. Το Aygo είναι καινούργιο, σύγχρονο, νεανικό ενώ προβάλλει αρκετά δυναμικά στοιχεία που δεν μας είχε συνηθίσει η Toyota. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου, όπως και το πρώτο Aygo, μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα και κινητήρια σύνολα με τα Citroen C1 και το Peugeot 107, με ελάχιστες διαφορές να υπάρχουν σε κάποια περιφερειακά, ενώ η παραγωγή τους συνεχίζεται να γίνεται στο εργοστάσιο, στο Κόλιν της Τσεχίας.

Κύριο χαρακτηριστικό είναι το μεγάλο Χ στη μάσκα, που ακολούθως χρησιμοποιείται και σε διάφορες άλλες παραμέτρους στο αυτοκίνητο. Αυτό, όμως, που καταλαβαίνεις άμεσα είναι ότι πλέον οι διαφορές τους στο σχεδιασμό είναι πιο σαφής, προσδίδοντας στο κάθε μοντέλο και τον ανάλογο χαρακτήρα.

Η πλατφόρμα που πατάει είναι ίδια με πριν αλλά εξελιγμένη εκ νέου, ενώ κρατώντας το ίδιο μεταξόνιο 2.340 χλστ., το μήκος του αυξήθηκε κατά 25 χλστ. αγγίζοντας τα 3,455 μέτρα, κάτι που ωφελεί μόνο τον χώρο αποσκευών καθώς αυτός αυξήθηκε κατά 29 λίτρα, φτάνοντας τα 168 λίτρα. Από την άλλη το συνολικό του ύψος μειώθηκε κατά 5 χλστ. και πλέον ακουμπάει τα 1.460 χλστ. Αυτό δε σημαίνει ότι οι επιβάτες θα είναι λιγότερο άνετοι, τουναντίων με το σχεδιασμό της διπλής “φούσκας”, ο αέρας για τα κεφάλια των επιβατών αυξήθηκε, έστω και κατά 7 χλστ.

Όπως προείπα, στο μπροστινό μέρος κυριαρχεί το X που είδαμε και στο facelift του Yaris, εκτείνεται από άκρη σε άκρη και καταλήγει στα φανάρια, με τη βασική επιλογή να είναι σε μαύρο χρώμα, ενώ μπορείς να επιλέξεις άσπρο και κόκκινο. Συνεχίζοντας, υπάρχουν σε όλες τις εκδόσεις φώτα ημέρας LED, ενώ οι έντονες καμπύλες και ακμές στο πλάι και πίσω μέρους δίνουν έμφαση στον έντονο χαρακτήρα του. Τα πίσω κάθετα διάφανα φώτα θυμίζουν στο σχεδιασμό αυτά του Nissan Leaf, ενώ το κάλυμμα του χώρου αποσκευών παραμένει το μεγάλο γυάλινο κρύσταλλο, προσφέροντας όμως άφθονη ορατότητα προς τα πίσω.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_2014_Toyota_Aygo_44

Κάτω από το καπό υπάρχει ο ίδιος με τη προηγούμενη γενιά τρικύλινδρος κινητήρας 1-λίτρου, με τον Ιάπωνα κατασκευαστή να δηλώνει όμως πως η μέγιστη θερμική απόδοση του νέου κινητήρα αγγίζει το 37%, κάτι που μαζί με άλλα μέτρα, έχει ως αποτέλεσμα μειωμένη κατά 30% κατανάλωση καυσίμου συγκρινόμενος με το προηγούμενο μοντέλο. Έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Daihatsu, έχει σχέση συμπίεσης 11.5:1, νέου σχεδιασμού εισαγωγή και πιστόνια, ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή και είναι ελαφρύτερος από τον προηγούμενο ίδιας χωρητικότητας.

Διαθέτει σύστημα VVT-i και αποδίδει 69 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 95 Nm ροπή στις 4.300 σ.α.λ., με τα 85 Nm να είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ.. Η κίνηση φυσικά μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ προαιρετικά αντί των €925 είναι διαθέσιμο και το αυτόματο κιβώτιο με την κωδική ονομασία “x-shift”, που προσωπικά το συστήνω ανεπιφύλακτα, Όχι, ότι είναι εξαιρετικό αλλά αρκετά καλύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς και πραγματικά λύνει τα…πόδια στα διαρκή σταμάτα-ξεκίνα.

Το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι καταναλώνει κατά μέσο όρο 4,1 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα ενώ εκπέμπει μόλις 95 γρ/χλμ CO2 για το χειροκίνητο και 4,2 λίτρα/100 χλμ και 97 γρ/χλμ CO2 για το x-shift, κάτι που σημαίνει ότι δε πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, ειδικά το αυτόματα να είναι το πρώτο και μοναδικό στη κατηγορία του.

Test_Drive_2014_Toyota_Aygo_49

Η μέση κατανάλωση στα πολύ πιεσμένα χιλιόμετρα που έγραψα στους ολλανδικούς δρόμους και πόλεις ήταν 5,5 λίτρα/100 χλμ, νούμερο που όταν το δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους είναι σίγουρο ότι θα μειωθεί, ενώ το 35άρι ρεζερβουάρ είναι αρκετό για μια αυτονομία της τάξης των 650 χλμ.

Τέλος, σημαντικός παράγοντας για την μειωμένη κατανάλωση είναι και η προσοχή που έχει δοθεί στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου αλλά και στο βάρος, με την μεν πρώτη να έχει καλύτερο συντελεστή, Cd ο,29, ενώ το βάρος είναι μόλις 840 κιλά (860 για το αυτόματο).

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_2014_Toyota_Aygo_58

Η Toyota σχεδίασε από λευκό χαρτί το εσωτερικό του νέου Aygo, με την τραπεζοειδή κονσόλα να είναι μοντέρνα αισθητικά και σύγχρονη εξοπλιστικά. Το γυμνό μέταλλο εξακολουθεί να παίζει το ρόλο του στην αισθητική διαμόρφωση του εσωτερικού, με τους συνδυασμούς να αφήνονται στην επιλογή του ιδιοκτήτη.

Με τις γυαλιστερές επιφάνειες αλλά και την μεγάλη κεντρικά τοποθετημένη οθόνη 7 ιντσών “x-touch” που φιλοξενεί το infotainment system και τη κάμερα οπισθοπορείας, ενώ μπορείς να συνδέσεις το κινητό και να πλοηγηθείς στο διαδίκτυο και σε διάφορα κοινωνικά δίκτυα. Η παραπάνω είναι ιδιαίτερα εύχρηστη και ευανάγνωστη και αποτελεί άλλη μια μοναδικότητα στη κατηγορία, ενώ κάνει το αυτοκίνητο πιο premium, ενώ ο hitech χαρακτήρας του θα προσελκύσει το νεανικό κοινό που απευθύνεται.

Ο πίνακας οργάνων δεν κρύβεται και μετακινείται μαζί με την κολόνα του τιμονιού, κάτι που θυμίζει Chevrolet Spark. Το μεγάλο κεντρικά τοποθετημένο ταχύμετρο πλαισιώνεται δεξιά και αριστερά από το το στροφόμετρο και τα υπόλοιπες ενδείξεις που είναι κάθετα τοποθετημένες. Ακόμα, έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλη την κονσόλα σκληρά πλαστικά, αλλά απέχουν πολύ από αυτά της προηγούμενης γενιάς, δείχνοντας πιο ποιοτικά.

Test_Drive_2014_Toyota_Aygo_67

Οι μηχανικοί της Toyota έδωσαν ιδιαίτερο βάρος και στη σωστή θέση οδήγησης, ώστε να προσφέρει άνεση και σωστή ορατότητα. Γι’αυτό τα εμπρός καθίσματα έχουν χαμηλώσει λίγο και έχουν βελτιωθεί σε πλευρική στήριξη, με το κάθισμα του οδηγού να ρυθμίζεται ως προς το ύψος.

Οι χώροι του παρόλο που το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο το μήκος της καμπίνας μεγάλωσε κατά 9 χλστ., αυξάνοντας λίγο τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, με τους οποίους να μην έχουν βασιλικές ανέσεις αλλά σίγουρα δεν θα δυσανασχετήσουν.

Test_Drive_2014_Toyota_Aygo_69

Από πλευράς εξοπλισμού, το νέο Aygo είναι αρκετά πλούσιο. Όλες οι εκδόσεις έχουν σαν στάνταρτ εξοπλισμό ABS, VSC/TRC, hill assist, 6 αερόσακους, έλεγχο πίεσης ελαστικών, air condition, LED φώτα ημέρας, ηχοσύστημα με σύνδεση USB και AUX. Αρχικά θα είναι διαθέσιμο σε 5 επίπεδα εξοπλισμού, τα entry level x-cool και x-city, και ακολούθως η x-play, x-play toych και x-play sport, ενώ θα προστεθεί μέσα στο 2015 η x-wave που θα διαθέτει ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Test_Drive_2014_Toyota_Aygo_04

Τιμολογιακά, η x-cool έκδοση ξεκινά στην Ελλάδα από τις €10.190 και με το όφελος απόσυρσης πέφτει στα €9.440, η x-city που προστίθενται ηλεκτρικά παράθυρα -οι διακόπτες των οποίων βρίσκονται πλέον πάνω στο μπράτσο της πόρτας του οδηγού- και κλείδωμα ξεκινάει από τα €10.560 και με απόσυρση στα €9.780, ενώ η x-play κοστίζει €11.100 και πέφτει στα €10,310, με τις παραγγελίες να έχουν ήδη ξεκινήσει και οι παραδόσεις να ξεκινούν τέλος του μήνα ή αρχές του επόμενου. Αναλυτικά τις τιμές μπορείς να τις βρεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_2014_Toyota_Aygo_01

Για την ανάρτηση δε μπορούμε να περιμένουμε αλλαγές, έτσι παραμένει ίδια με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις που βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά, που σε συνδυασμό με τη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο αμάξωμα έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος. Αυτό έχει θετικό αντίκτυπο και στο τιμόνι, με το σύστημα διεύθυνσης να έχει γίνει κατά 15% πιο άμεσο.

Οι όποιες ανωμαλίες βρήκα στους δρόμους και κυρίως τα brick roads αποσβέστηκαν άκρως αποτελεσματικά, σε βαθμό που με ξάφνιασε πολύ θετικά. Ρόλο βέβαια παίζουν και τα ελαστικά με 60άρι προφίλ για τις 15άρες ζάντες του αυτοκινήτου δοκιμής, με 165άρι πέλμα. Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο, με τη ποιότητα κύλισης σε σύγριση με το προηγούμενο να απέχει παρασάγγας.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι αρκετά σταθερό μέχρι ταχύτητες 140 χλμ/ώρα, καθώς από εκεί και πάνω αρχίζει να είναι ευαίσθητο στους πλάγιους ανέμους. Ένα ακόμα στοιχείο που η Toyota έκανε άλματα προς τα εμπρός είναι η ηχομόνωση από το δρόμο και από τους αεροδυναμικούς θορύβους. Αυτό, όμως που επιτούτου δεν άλλαξε είναι ο ήχος που εισέρχεται στη καμπίνα, κάτι που όπως μας ειπώθηκε έγινε για να προσφέρει στον οδηγό μια πιο έντονη αίσθηση οδήγησης.

Οι 69 ίπποι επιταχύνουν εύκολα το αυτοκίνητο, με το γκάζι όσο ανεβαίνουν τα χλμ. να είναι αρκετά άμεσο, πάντα δεδομένου των χαρακτηριστικών της κατηγορίας. Οι αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου αλλάζουν ανάλογα με το πως πατάς το γκάζι. Όσο πιο ομαλά το διαχειρίζεσαι, τόσο πιο ήρεμες και χωρίς κομπιάσματα γίνονται. Η κλιμάκωση των πέντε σχέσεων είναι πιο κοντή κάτι που προσδίδουν καλές ρεπρίζ, αλλά στον ανοιχτό δρόμο μπορεί να κουράσει ο ήχος από τον κινητήρα, καθώς δουλεύει “ψηλά”.

Ο κύκλος στροφής μικρότερος από τα 9 μέτρα, και η κίνηση μέσα στο Ροντερνταμ ήταν παιχνιδάκι. Τέλος, τα φρένα του έχουν σπογγώδη αίσθηση, αλλά είναι αποτελεσματικά, με τον εμπρός άξονα να διαθέτει δίσκους διαμέτρου 240 χλμ., ενώ πίσω ταμπούρα 200 χλστ. Περισσότερα όταν το οδηγήσουμε στα πάτρια εδάφη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]