Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Ford Focus στη Νίκαια

Σχετικά άρθρα

Ακριβώς 20 χρόνια μετά την κατάργηση του ονόματος Escort και την παρουσίαση της πρώτης γενιάς το Focus, η Ford παρουσίασε την νέα -τέταρτη- γενιά του μοντέλου. Αυτές τις δύο δεκαετίες η Μπλε Οβάλ έχει καταφέρει να πουλήσει 16 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, εκ των οποίων τα σχεδόν 7 εκατομμύρια έχουν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη.

Η Ford με το Focus άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού, με το οικογενειακό hatchback της εταιρίας να αποτελεί το σημείο αναφοράς όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά και στην οδηγική απόλαυση. Το νέο μοντέλο είναι σχεδιασμένο από λευκή κόλλα χαρτί, εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή στην τεχνολογία, στην άνεση, στην ευρυχωρία και στην οδηγική εμπειρία που απολαμβάνουν οι Ευρωπαίοι αγοραστές μεσαίων αυτοκινήτων.

Είναι πιο κομψό και ευρύχωρο από ποτέ και σε αυτό έρχονται να προστεθούν οι νέες εκδόσεις, Focus Vignale και Focus Active, για να διευρύνουν το πελατολόγιο, με την δεύτερη να γίνεται διαθέσιμη από τις αρχές του νέου έτους. Οι παραγγελίες στην χώρα μας αναμένεται να ανοίξουν στα τέλη του τρέχοντος μηνός ή στις αρχές Αυγούστου, όταν και θα ανακοινωθούν επίσημα οι τιμές του από την Ford Ελλάς. Κατά το ταξίδι μας στην Κυανή Ακτή -για την πρώτη εμπειρία με το αυτοκίνητο- οι ιθύνοντες της εγχώριας εταιρίας μας ενημέρωσαν ότι για τους πρώτους μήνες θα υπάρχει μια έκπτωση και με επιφύλαξη μας είπαν ότι το αυτοκίνητο θα ξεκινάει από μια τιμή κοντά στα €20.000.

Το αυτοκίνητο

Με το νέο Focus, η Ford λανσάρει μία νέα, ανθρωποκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία που συνδυάζει σοβαρή εξωτερική σχεδίαση και κορυφαία αεροδυναμική. Όπως και οι προηγούμενες γενιές, έτσι και η νέα, δεν θα εντυπωσιάσει με την εμφάνιση της, καθώς διαθέτει μια πιο ώριμη και premium σιλουέτα, η οποία όμως δεν ξεχνά τα αθλητικά της γονίδια.

Το νέο μοντέλο σηματοδοτεί μια εξέλιξη στη γλώσσα σχεδιασμού της Ford, με την ξεχωριστή εμφάνιση να επιτυγχάνεται κυρίως μέσω της τοποθέτησης των εμπρός κολονών πιο πίσω σε σχέση με το παρελθόν. Αυτό προσφέρει ισορροπημένη αναλογία και επιτρέπει στις κολόνες να “στοχεύουν” το κέντρο των εμπρός τροχών, ενώ οι ανάγλυφες επιφάνειες στις πίσω κολόνες -πάνω από τους πίσω τροχούς- προσθέτουν στυλ.

Το μακρύτερο καπό συνδυάζεται αρμονικά με τα εμπρός φτερά και την λιγότερο σφηνοειδή μεσαία γραμμή, αναδεικνύοντας δυναμισμό, κομψότητα και τον premium σπορ χαρακτήρα που θέλει να δώσει στο μοντέλο η Ford. Το εμπρός μέρος του Focus είναι απλό και αρμονικό, αποπνέοντας μια σαφή και δυναμική παρουσία. Χαρακτηρίζεται από την μεγάλη μάσκα, που βρίσκεται ανάμεσα στα μεγάλα LED φωτιστικά σώματα, με τα φώτα ομίχλης να βρίσκονται στα άκρα του προφυλακτήρα.

Το πίσω μέρος είναι λιγότερο κολακευτικό, με τα φωτιστικά σώματα να αποτελούνται πλέον από δύο τμήματα, για μεγαλύτερη ευελιξία στο άνοιγμα του πορτμπαγκάζ. Είναι τοποθετημένα όσο το δυνατόν πιο έξω για να ενισχύσουν το πλάτος, με τον σχεδιασμό τους να θυμίζει αρκετά αυτά του Fiat Tipo. Είναι και αυτά τεχνολογίας LED και δημιουργούν στοιχεία ταυτότητας τόσο στο φως της ημέρας όσο και στο σκοτάδι.

Οι μεταλλικές επιφάνειες διαμορφώνονται μέσα από αεροδυναμικές, ανάγλυφες φόρμες, με τα μακριά εμπρός φτερά να οδηγούν το βλέμμα προς τα πίσω. Η αύξηση του μεταξονίου κατά 52 χλστ. επιτρέπει τη χρήση τροχών μεγαλύτερης διαμέτρου, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αίσθηση μήκους και μάζας αμαξώματος. Ταυτόχρονα, οι κοντύτεροι πρόβολοι και η τοποθέτηση της καμπίνας προς τα πίσω χαρίζει ισχυρό, δυναμικό στήσιμο με συμπαγές αποτύπωμα.

Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε 13 εξωτερικά χρώματα, εκ των οποίων το Orange Glow, Desert Island Blue, ενώ για το Vignale υπάρχει αποκλειστικά η βαφή τεσσάρων στρωμάτων Dark Mulberry.

Πλατφόρμα

Το νέο Focus είναι το πρώτο παγκοσμίως μοντέλο της Ford που βασίζεται σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα, η οποία ονομάζεται C2. Μιλώντας για τις διαστάσεις, το μήκος του νέου Focus αγγίζει τα 4.378 χλστ., το πλάτος του τα 1.825 χλστ., και το ύψος τα 1.454 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.700 χλστ. Αυτό σημαίνει ότι σε σύγκριση με το παρελθόν υπάρχουν ελάχιστες διαφορές, με το μήκος του νέου μοντέλου να είναι 20 χλστ. μεγαλύτερο, το πλάτος να έχει αυξηθεί κατά μόλις 2 χλστ., ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 30 χλστ.

Το νέο Focus ενισχύει την κληρονομιά που έχει δημιουργηθεί από το μοντέλο πρώτης γενιάς. Διαθέτει ένα νέο απομονωμένο υποπλαίσιο για την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με ανισομεγέθεις βραχίονες (SLA) που βελτιστοποιεί αφενός την άνεση, αφετέρου τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Οι πολλαπλοί σύνθετοι δακτύλιοι παρουσιάζουν διαφορετικά χαρακτηριστικά ακαμψίας όταν υπόκεινται σε φορτία από διαφορετικές κατευθύνσεις, απομονώνοντας το υποπλαίσιο από τη δομή του αμαξώματος για καλύτερη απόσβεση μικρότερων ανωμαλιών και βελτιωμένη ηχομόνωση.

Για πρώτη φορά στην ιστορία του, όμως, το Focus προσφέρεται και με ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Αυτός είναι ενισχυμένος και διαθέτει την ίδια τεχνολογία ελατηρίων με το ολοκαίνουριο Fiesta ST, με τον άξονα να τοποθετείται στις μικρές εκδόσεις των κινητήρων EcoBoost και EcoBlue. Για να γίνει πιο ξεκάθαρο, ημιάκαμπτο άξονα δεν διαθέτουν οι εκδόσεις Vignale, Active και Wagon ανεξαρτήτως κινητήρα, ενώ για όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις και με ιπποδυνάμεις μέχρι 125 άλογα το Focus εφοδιάζεται με αυτόν.

Χάρη στη νέα πλατφόρμα, το Focus είναι ελαφρύτερο -σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο- κατά 70 κιλά όταν εφοδιάζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και κατά 88 κιλά όταν εφοδιάζεται με τον ημιάκαμπτο άξονα, καθώς το βάρος του ξεκινά από τα 1.322 κιλά. Παράλληλα έχει αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 20%. Πιο συγκεκριμένα, τα 33 κιλά έχουν εξοικονομηθεί από το πλαίσιο, τα 25 κιλά από το αμάξωμα, τα 17 κιλά από το εσωτερικό, τα 7 κιλά από τις καλωδιώσεις και τα 6 κιλά από τα μηχανικά σύνολα.

Ασφάλεια

Μόλις σήμερα ο ευρωπαϊκός οργανισμός Euro NCAP ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των δοκιμών του νέου Focus, όπου το μοντέλο της Ford διέπρεψε καθώς απέσπασε εύκολα πέντε αστέρια. Συγκεκριμένα, το Focus συγκέντρωσε 85% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών, 72% στη προστασία πεζών και 75% στα συστήματα ασφαλείας.

Αεροδυναμική

Η σιλουέτα του νέου Focus είναι η πιο αεροδυναμική στην κατηγορία του, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις Cd 0,273 για το hatchback, κάτι που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 10%.

Η διαχείριση της ροής αέρα γύρω από το όχημα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη σχεδιαστική εξέλιξη του νέου Focus. Ένα εξαιρετικά κομψό, ανάγλυφο και δυναμικό αμάξωμα προσφέρει κορυφαία αεροδυναμική απόδοση μέσω του χαμηλότερου προφίλ, των κοντών πίσω προβόλων, των ακμών στις γωνίες και των αρμονικά ενσωματωμένων αεροδυναμικών χαρακτηριστικών.

Εκδόσεις

Εκτός από τις βασικές Trend και Business, το νέο Focus προσφέρεται στις εκδόσεις Titanium, Vignale, ST-Line, και Active με στοιχεία διαφοροποίησης που εκφράζουν τις ειδικές προτιμήσεις και ανάγκες σου. Ανάμεσα στα αναγνωριστικά αυτά στοιχεία ξεχωρίζουν:

  • Η χαρακτηριστική μάσκα του Focus Vignale έχει σχεδιαστεί για να παραπέμπει σε κόσμημα, με το μοντέλο να έχει μοναδικά στοιχεία, όπως σατινέ αλουμινένιες λεπτομέρειες περιμετρικά των παραθύρων, στις ράγες οροφής, και ένθετα μαρσπιέ.
  • Το νέο Focυs ST-Line διαθέτει ένα πιο επιθετικό look, αεραγωγούς ST-Line, μεγάλο πίσω διαχύτη, μεγάλη πίσω αεροτομή, και κατά 10 χλστ. πιο χαμηλό αμάξωμα. Όλα αυτά υποστηρίζουν τις επιδόσεις και αποκαλύπτουν εξαρτήματα του κινητήρα, με τα χαρακτηριστικά σπόιλερ να κατευθύνουν τον αέρα στις εισαγωγές των air-curtain.
  • Τέλος, το Focus Active υιοθετεί σκληροτράχηλο στυλ εμπνευσμένο από crossover, με αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά 30 χλστ. Τα 20 εξ’αυτών προέρχονται από την μεγαλύτερη διάμετρο των ελαστικών και τα 10 από την ανάρτηση. Ακόμα, διαθέτει μπάρες οροφής, ασημί εμπρός και πίσω προστατευτικές ποδιές, μαύρα προστατευτικά θόλων τροχών και μαρσπιέ, και εξατομικευμένη σχεδίαση εμπρός τμήματος

Εσωτερικό

Η καμπίνα του νέου Focus ακολουθεί τη λογική του Fiesta. Έτσι, υπάρχουν απλές καθαρές γραμμές, ποιοτικότερα υλικά και απαλές επιφάνειες, που σύμφωνα με την εταιρία κάνουν το ταξίδι πιο ξεκούραστο. Το ταμπλό είναι λιγότερο ογκώδες, ενώ οι 50% λιγότεροι διακόπτες φροντίζουν για την σημαντικά βελτιωμένη εργονομία αυτό. Ο λόγος είναι η κεντρικά τοποθετημένη “αιωρούμενη” οθόνη αφής 8 ιντσών.

Οι εμπρός πόρτες τώρα “χάνονται” στα άκρα της κονσόλας, δίνοντας την εντύπωση ότι αγκαλιάζουν το αυτοκίνητο, ενώ μαλακά υλικά υπάρχουν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και προσφέρουν μία πιο premium αίσθηση. Μοναδική παραφωνία από όλη την κονσόλα είναι η πλαστική επένδυση γύρω από τους διακόπτες του συστήματος κλιματισμού, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί χαμηλής ποιότητας υλικό.

Η σχεδίαση εκφράζεται με γυαλιστερό κρύσταλλο και “βουρτσισμένο” φινίρισμα. Μοναδικά στοιχεία και υλικά περιλαμβάνουν ξύλο και premium δέρμα για το Vignale, σπορ φινίρισμα με carbon-look και κόκκινες ραφές για το ST-Line και πιο σκληροτράχηλα, ανθεκτικά υλικά και επιφάνειες για το Active.

Υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα συστήματα υποβοήθησης, μεταξύ αυτών και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης δευτέρου επιπέδου καθώς και αυτόματης στάθμευσης. Ακόμα, για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό Fprd τοποθετείται HUD (Head Up Display), το οποίο είναι ειδικά εξελιγμένο ώστε να παραμένει ευανάγνωστο ακόμα και αν ο οδηγός φορά γυαλιά με πολωτικούς φακούς. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας προσφέρει όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης με smartphones, αλλά και ασύρματης φόρτισης τους. Ακόμα υπάρχει το FordPass Connect, που παρέχει τη δυνατότητα WiFi hotspot για σύνδεση μέχρι και 10 συσκευών, καθώς και με μια εφαρμογή για smartphones που σου παρέχει πληροφόρηση για το αυτοκίνητο αλλά επιτρέπει και την ενεργοποίηση εξ’αποστάσεως κάποιων λειτουργιών.

Το νέο Focus προσφέρει επίσης περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Πάνω από 50 χλστ. πρόσθετου μήκους μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών επιτρέπει εξαιρετική απόσταση από τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ όλοι ωφελούνται από το μεγαλύτερο πλάτος του εσωτερικού πίσω, καθώς ο χώρος για τους ώμους έχει αυξηθεί κατά 60 χλστ. Η αίσθηση ευρυχωρίας επιτείνεται με τη σχεδίαση της πίσω πόρτας, που περιλαμβάνει τα παράθυρα τα οποία εκτείνονται στις πίσω κολόνες, ενώ και η ανοιγόμενη πανοραμική οροφή αφήνει το φως να εισέρχεται στην καμπίνα.

Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πλέον περισσότερες, με τον χώρος αποσκευών του νέου Focus να ανέρχεται στα 375 λίτρα (με kit επισκευής ελαστικού) και μπορεί να φτάσει τα 1.354 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Η wagon έκδοση χωράει ένα μεγάλο κιβώτιο μεταφοράς σκύλου χωρίς να απαιτείται αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Επίσης παρέχει εύκολη πρόσβαση με μία απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα για το άνοιγμα της πίσω πόρτας. Η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων έχει επίσης απλοποιηθεί, καθώς τώρα πέφτουν απλά, τραβώντας ένα διακόπτη στο χώρο αποσκευών, ο οποίος φτάνει από τα 608 μέχρι τα 1.653 λίτρα.

Κινητήρες

Μηχανικά, το νέο Focus εφοδιάζεται με το γνωστό τρικύλινδρο 1.000άρη EcoBoost, o οποίος προσφέρεται σε τρία επίπεδα απόδοσης: 85, 100 και 125 άλογα. Ακολουθεί ο νέος 1.500άρης τρικύλινδος EcoBoost που διαθέτει το Fiesta ST αλλά σε detuned έκδοση. Έτσι, προσφέρεται σε δύο επίπεδα απόδοσης: 150 και 182 άλογα. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ για τους κινητήρες με τα 125 και 150 άλογα υπάρχει η επιλογή για ένα 8-τάχυτο αυτόματο PowerShift κιβώτιο.

Από πλευράς πετρελαίου, το Focus προσφέρεται με το νέο 1.500άρη EcoBlue κινητήρα, απόδοσης 95 και 120 ίππων, ενώ υπάρχει και ένας 2,0-λιτρος κινητήρας με απόδοση 150 άλογα. Και εδώ όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ για τους κινητήρες με τα 120 και 150 άλογα υπάρχει η επιλογή για ένα 8-τάχυτο αυτόματο PowerShift κιβώτιο.

Αργότερα θα προστεθεί και η Focus ST έκδοση, η οποία θα κινείται από έναν νέο 2,3-λίτρων κινητήρα, απόδοσης 280 ίππων.

Παραγωγή

Η Ford ξεκίνησε την παραγωγή του νέου Focus στα τέλη Μαΐου στο εργοστάσιό της στην πόλη Saarlouis, της Γερμανίας. Η εταιρεία επένδυσε 600 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο προκειμένου να το αναβαθμίσει για να μπορέσει να συναρμολογεί το νέο Focus, καλύπτοντας τη ζήτηση της Ευρώπης, λειτουργώντας σε τρεις βάρδιες. Καθημερινά από το εργοστάσιο βγαίνουν περίπου 1.400 νέα Focus, κάτι που σημαίνει περίπου 58 αυτοκίνητα την ώρα.

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις

Ανεξαρτήτως έκδοσης, με το νέο Focus η Ford θέλει να σου προσφέρει την πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία από οποιοδήποτε μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια, όμως οι μηχανικοί της Αμερικάνικης εταιρίας χρησιμοποίησαν αυτή την τεχνολογία όχι μόνο για να μειώνει τις κλίσεις στις στροφές ή να κάνει το νέο Focus πιο άνετο, αλλά και για να προλαμβάνει τυχόν ζημιές λόγω λακκούβας. Και εγώ προσωπικά, τους λατρεύω γι’ αυτό!

Έτσι, το Focus εφοδιάζεται για πρώτη φορά με το προηγμένο, ανεξάρτητο σύστημα ανάρτησης με Continuously Controlled Damping αμορτισέρ (CCD), που κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί δεδομένα της ανάρτησης, του αμαξώματος, του συστήματος διεύθυνσης και των φρένων και προσαρμόζει την απόκριση της ανάρτησης για βέλτιστη ποιότητα κύλισης. Το σύστημα ανιχνεύει πότε ένας τροχός πέφτει σε λακκούβα και αναλύοντας δεδομένα από 12 διαφορετικούς αισθητήρες, προσαρμόζει την ανάρτηση ανάλογα με τα δεδομένα.

Όταν το σύστημα ανιχνεύσει την αρχή μίας λακκούβας, ο υπολογιστής δίνει εντολή στην ανάρτηση να προσαρμόσει την σκληρότητα της ώστε ο τροχός να μην πέσει πολύ βαθιά μέσα στην λακκούβα. Αυτό σημαίνει ότι οι δυνάμεις που ασκούνται στο ελαστικό, στη ζάντα, στην ανάρτηση κλπ είναι σημαντικά μικρότερες απ’ ότι εάν η ανάρτηση δεν αντιδρούσε και ο τροχός έπεφτε ολόκληρος μέσα. Φυσικά, η πληροφορία για την λακκούβα μεταβιβάζεται και στην πίσω ανάρτηση, και έτσι αυτή αντιδρά ακόμα ταχύτερα από την εμπρός, αφού το σήμα από τον εμπρός τροχό προειδοποιεί τον πίσω, πριν φτάσει στη λακκούβα.

Προγράμματα οδήγησης

Για πρώτη φορά το Focus διαθέτει επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes), που προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στην οδηγική κατάσταση.

Αυτά είναι τα: Normal, Sport και Eco, τα οποία παραμετροποιούν την απόκριση του γκαζιού, του αυτόματου κιβωτίου, της ηλεκτρικής κρεμαργιέρας, αλλά και του adaptive cruise control. Όταν το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με τα CCD, τότε προστίθενται τα προγράμματα Comfort και Eco-Comfort και ρυθμίζουν την ανάρτηση ανάλογα.

Στον δρόμο

Κατά την διάρκεια της διήμερης παραμονής μας στην Νίκαια, οδηγήσαμε τρεις διαφορετικές εκδόσεις του Focus για συνολικά 230 χλμ., εκ των οποίων τα περίπου 70 χλμ. σε μια γεμάτη στροφές και στενή διαδρομή, που αποτελεί μέρος των ειδικών του Rally Monte Carlo, καθώς και στην θρυλική Route Napoleon. Αυτό δείχνει πόση εμπιστοσύνη έχουν οι άνθρωποι της Ford στο νέο τους προϊόν.

Αρχικά πήραμε το Titanium με τον 1.000άρη EcoBoost κινητήρα των 125 ίππων, έπειτα το ST-Line με τον νέο 1.500άρη EcoBoost των 182 ίππων και το πρωί της δεύτερης ημέρας το Vigniale με τον ίδιο κινητήρα αλλά απόδοσης 150 ίππων. Τα δύο πρώτα ήταν με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το τελευταίο με το 8-τάχυτο αυτόματο.

Όποια έκδοση και αν επιλέξεις, όμως, το Focus προσφέρει σούπερ θέση οδήγησης, ενώ το ίδιο ισχύει και για το σύστημα διεύθυνσης. Οι μηχανικοί της Ford παρέδωσαν μαθήματα και όλος ο υπόλοιπος ανταγωνισμός θα πρέπει να πάρει ιδιαίτερα από αυτούς, για να μην πω “να σκίσουν τα πτυχία τους”. Η οδική συμπεριφορά του Focus είναι αψεγάδιαστη και μπορεί να περιγραφεί μόνο με επιφωνήματα εντυπωσιασμού.

Ξεκινώντας από το πρώτο, ο κινητήρας φαίνεται να έχει αναγεννηθεί, κυρίως χάρη στο μειωμένο βάρος του αμαξώματος. Μη ξεχνάς ότι 88 κιλά είναι ένας ενήλικας. Έτσι, καταφέρνει να κινήσει το Focus εξαιρετικά και απροβλημάτιστα. Έχει πολύ γραμμική λειτουργία από χαμηλά, χωρίς ίχνος ξεσπασμάτων, αλλά μόλις περάσει τις 4.800 σ.α.λ. δείχνει να στερείται “οξυγόνου”.

Από τα πρώτα χλμ. θα νιώσεις μια εντυπωσιακή σύνδεση με το αυτοκίνητο, που έρχεται από το τιμόνι. Αυτό θα σε εξιτάρει και θα θες να βρίσκεις διαδρομές με στροφές, καθώς ακόμη και στο normal πρόγραμμα έχει τρομερή αίσθηση και απίθανη αμεσότητα, ενώ στη Sport προσφέρει λεπτομερές feedback από τον δρόμο και ιδανικό βάρος. Αυτό σε συνεργασία με το νέο πλαίσιο, το αυτοκίνητο δείχνει έτοιμο για πολλά περισσότερα άλογα και σε βοηθάει να κινείσαι με τεράστια ασφάλεια και αυτοπεποίθηση με πολλά χλμ/ώρα. Αυτό που θα με ρωτήσεις είναι για τον ημιάκαμπτο άξονα.

Μπορεί να σου ακούγεται ως μια φθηνή λύση, αλλά κατά την οδήγηση στη Νότια Γαλλία δεν διαπίστωσα καμία διαφορά σε σχέση με τους πολλαπλούς συνδέσμους. Και να πω την αλήθεια δεν έχω αμφιβολία ότι θα τα καταφέρει εξίσου καλά και στο ελληνικό οδικό δίκτυο.

Το setup των αναρτήσεων είναι αψεγάδιαστο, με την Ford να τονίζει ότι κάθε 20 κιλά επιπλέον βάρους αμαξώματος (ανάλογα τον εξοπλισμό και την έκδοση) τοποθετούνται στο αυτοκίνητο διαφορετικά ελατήρια, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι όλα έχουν τα ίδια -ερωτεύσιμα- δυναμικά χαρακτηριστικά. Το αυτοκίνητο απορροφά τις όποιες ανωμαλίες απροβλημάτισμα και κυρίως χωρίς “δράματα” στο εσωτερικό, με τους τροχούς να βρίσκονται πάντα σε επαφή με τον δρόμο. Αυτό χαρίζει στο νέο Focus ένα αρχοντικό πάτημα, δίνοντας παράλληλα στην Titanium έκδοση τον premium αέρα που θέλει η Ford.

Στη πορεία οδηγήσαμε το Focus που ταιριάζει πιο πολύ στα γούστα μου. Αυτό με τον 1,5 ΕcoBoost των 182 ίππων και την ST Line ανάρτηση. Δεν θα είναι υπερβολή να αναφέρω ότι εύκολα το συγκρίνεις με το VW Golf GTI δύο ή και μιας γενιάς πίσω. Και αυτό γιατί η Ford έχει βρει το γλυκό σημείο (sweet spot) όπου να σου δίνει ένα εξαιρετικά άμεσο στήσιμο, με μια ανάρτηση που δεν “κοπανάει”, ενώ ο νέος κινητήρας έχει αυτό το κάτι παραπάνω που θες. Η βελόνα του στροφόμετρου ανεβαίνει με γρήγορο ρυθμό, χάρη στη πλούσια και γεμάτη καμπύλη ροπής. Σε αυτό πρόσθεσε και έναν τεχνητά εμπλουτισμένο ήχο και έχεις το τέλειο εργαλείο αποδράσεων, ενώ ενδιαφέρον έχει και η εξαιρετική αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων που είναι διαφορετική από το Titanium.

Κλείνοντας, το Vigniale διέθετε την τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, οι οποίες μεταμορφώνουν το αυτοκίνητο σε “μαγικό χαλί”. Με αυτές μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο σε ότι δρόμο και αν οδηγείς, ενώ στη Sport ρύθμιση το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται όπως το ST-Line.

Συμπέρασμα

Συνολικά το νέο Focus είναι συθέμελα αναβαθμισμένο, εξαιρετικά ευχάριστο και διασκεδαστικό στο δρόμο. Αυτό το κάνει να κοιτά γεμάτο υπερηφάνεια την κορυφή της κατηγορίας του, παρότι η τιμή του θα πάρει και αυτή την ανιούσα. Δικαιολογείται εξάλλου από την αναβαθμισμένη ποιότητα του εσωτερικού, καθώς και τον υπερπλούσιο εξοπλισμό του. Αυτό θα κάνει την σχέση τιμής- απόδοσης να παραμένει πολύ καλή.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

BYD Ocean-M Concept

Το Ocean-M Concept παρουσίασε η BYD στην έκθεση του Πεκίνου, με το πρωτότυπο να περνά στη παραγωγή μέσα στο τρίτο τρίμηνο του έτους. Πρόκειται...