Ακόμη μια φορά που η Daimler, η μητρική εταιρία της Mercedes-Benz πιάνεται να “δανείζεται” δημιουργίες άλλων κατασκευαστών, προκειμένου να τα κάνει βίδες για να βρει όλα τα μυστικά τους.

Τον περασμένο Δεκέμβριο είχε γίνει γνωστή η ιστορία πως η Mercedes είχε νοικιάσει ένα Tesla Model X κάνοντάς “βίδες” και κάτι αντίστοιχο έγινε και με το StreetScooter της DHL.

Σύμφωνα με το Γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, μηχανικοί της Daimler επωφελήθηκαν την δυνατότητα που δίνει η DHL σε διάφορους οργανισμούς και εταιρίες να νοικιάσουν το ηλεκτροκίνητο βαν StreetScooter ώστε να δούνε αν τους καλύπτει στις ανάγκες τους. Η Daimler χρησιμοποίησε μια ψεύτικη υπηρεσία νοσηλευτικής περίθαλψης κοντά στη Φρανκφούρτη, η οποία δήλωσε στην DHL πως ήθελε να δοκιμάσει εάν το StreetScooter ήταν κατάλληλο για την μεταφορά ασθενών.

Η DHL άρχισε να καταλαβαίνει πως κάτι κρύβεται πίσω από τη συγκεκριμένη ενοικίαση, όταν ο άνθρωπος που προχώρησε στην ενοικίαση έδωσε μια ψεύτικη διεύθυνση. Όπως προέκυψε, η υποτιθέμενη νοσηλευτική υπηρεσία υπήρχε μόνο στα χαρτιά ως εταιρεία. Η DHL έκανε χρήση του ενσωματωμένου GPS του αυτοκινήτου και διαπίστωσε πως αυτό ταξίδεψε έως το Άαχεν, στο εργοστάσιο της Mercedes στη Στουτγάρδη. Αργότερα το όχημα εντοπίστηκε να γυρίζει και σε μια πίστα δοκιμών της Mercedes. Όπως καταλαβαίνεις απαίτησε από την Daimler να της επιστρέψει το αυτοκίνητο, όπως και έγινε μέσα στα επόμενα 30 λεπτά.

Η Daimler όταν ρωτήθηκε από το Der Spiegel για το ποιοι ήταν οι λόγοι που την οδήγησαν στη παραπάνω κίνηση, είπε πως δεδομένου πως το StreetScooter σχεδιάστηκε για να προσφερθεί και σε τρίτους, θεώρησε πως ήταν δίκαιο να προμηθευτεί ένα και να το εξετάσει. Φυσικά δεν ανέφερε γιατί χρησιμοποίησε το όνομα της ψεύτικης υπηρεσίας νοσηλευτικής περίθαλψης και όχι το δικό της.

Σύμφωνα με την DHL, θέλησε να αντικαταστήσει τον στόλο των συμβατικών της βαν με ηλεκτροκίνητα ώστε να γίνει πιο φιλική προς το περιβάλλον εταιρία και αρχικά ήρθε σε επαφή με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά καμία δεν έδειξε ενδιαφέρον για το project της, λόγω της μικρής παραγωγής. Έτσι η DHL προχώρησε στην εξαγορά του project Streetscooter, με όλα τα εξαρτήματα που απαιτούνται για την κατασκευή του, να παράγονται από εξωτερικούς προμηθευτές, μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος παραγωγής του.

Το Streetscooter είναι εξοπλισμένο με μια 20,4 kWh μπαταρία που δίνει αυτονομία 50 έως 80 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας του παράγει 40 άλογα, δίνοντας τελική ταχύτητα 80 χλμ/ώρα. Έχει ωφέλιμο φορτίο 650 κιλά, ενώ υπάρχει και μια μεγαλύτερη έκδοση ωφέλιμο φορτίου 1.000 κιλών. Το φορτηγό έχει σχεδιαστεί να χρησιμοποιείται 10 ώρες την ημέρα, 6 ημέρες την εβδομάδα και να έχει διάρκεια ζωής 16 χρόνια. Εξαρτήματα, όπως οι πόρτες, έχουν κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο για να αντέχουν να ανοιγοκλείνουν έως και 200 φορές ημερησίως. Το Streetscooter κατασκευάστηκε για να είναι ένα εργαλείο δουλειάς και έτσι η εταιρία δεν έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην εφαρμογή και στο φινίρισμα, όπως συμβαίνει στα επιβατικά αυτοκίνητα.