Η Moody’s Investors Service προχώρησε στην υποβάθμιση της μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής ικανότητας της Ford από Baa2 σε Baa3, διατηρώντας, μάλιστα, τις αρνητικές προοπτικές. Πλέον, η αυτοκινητοβιομηχανία απέχει μόλις μία βαθμίδα από την περιοχή των ομολόγων-σκουπιδιών (junk, κερδοσκοπική κλίμακα).

Ο αμερικανικός οίκος επικαλείται τη διάβρωση της παγκόσμιας επιχειρηματικής θέσης της εταιρείας και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει η εφαρμογή του προγράμματος “Fitness Redesign”.

Οι αρνητικές εξελίξεις που επηρεάζουν τη Ford αφορούν τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους στη Βόρεια Αμερική λόγω του υψηλότερου κόστους, τις ζημίες από τις δραστηριότητες στην Κίνα και τις συνεχιζόμενες απώλειες στην Ευρώπη οι οποίες είναι πιθανό να επιδεινωθούν εξαιτίας του Brexit.

Παράλληλα, ενδέχεται να αυξηθεί και η μόχλευση τα αμέσως επόμενα χρόνια, επισημαίνεται.¨Τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2018, ήταν υποδεέστερα των εκτιμήσεων και απογοήτευσαν το επενδυτικό κοινό.

Η Ford κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ύψους 1,1 δισ. δολαρίων το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2018, έναντι 2,05 δισ. το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του περασμένου έτους.

Σε ό,τι αφορά στα έσοδα, υποχώρησαν κατά 1 δισ. σε ετήσια σύγκριση, στα 38,9 δισ. δολάρια. Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πως οι επιδόσεις στη Βόρεια Αμερική ήταν «σταθερές», ωστόσο οι πωλήσεις υποχώρησαν σε Ασία και Ευρώπη.

Στις σχετικές ειδήσεις η Ford δημιούργησε την ομάδα EPLM (Enterprise Product Line Management) η οποία θα αναλάβει “να δημιουργήσει ένα κερδοφόρο χαρτοφυλάκιο οχημάτων και να τα φέρει στην αγορά ταχύτερα και αποτελεσματικότερα”. Συγκεκριμένα θα αναλάβει τη δημιουργία 10 σειρών προϊόντων (family utilities, urban utilities, rugged utilities, performance vehicles, luxury vehicles, compact trucks, F-Series, commercial vehicles, electric vehicles και emerging market vehicles).