Στο περιθώριο της παρουσίασης του Nissan Leaf στους επισκέπτες της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του τοπικού συνεταιρισμού ραδιοταξί Taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης, δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ότι είναι πολύ πιθανόν να δούμε το επόμενο εξάμηνο τα πρώτα ηλεκτροκίνητα ταξί στους δρόμους συμπρωτεύουσας.

Ήδη έχει γίνει ανάλογη μελέτη, ενώ ξεκίνησαν επαφές με αρμόδιους φορείς για τη δημιουργία υποδομών για ταχυφορτιστές, αλλά και οικονομικών κινήτρων απόκτησης ηλεκτροκίνητων μοντέλων, όπως γίνεται σε διάφορες χώρες της Ευρώπης.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα εκπονήσαμε μελέτη από την οποία διαπιστώσαμε ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει ηλεκτρικά ταξί. Ήδη κάναμε τις πρώτες επαφές με την περιφέρεια, τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να πάρουμε όλες εκείνες τις διαβεβαιώσεις και τα κίνητρα για να μπορέσουμε να το αποκτήσουμε. Από τον πάροχο της ενέργειας να μας στήσουν την υποδομή για τους ταχυφορτιστές, με τους υπόλοιπους να δοθεί κίνητρο απόκτησης και ίσως και κάποια χρηματοδότηση. Όπως γίνεται στη Ευρώπη, γιατί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βοηθάει στις καθαρές μετακινήσεις και συμβάλλει στο καθαρό περιβάλλον,

είπε ο κ. Σταυρίδης. και συνέχισε:

Ένας οδηγός ταξί σήμερα διανύει 200 με 220 χιλιόμετρα στην βάρδια του και αν δουλεύει το ταξί δύο βάρδιες, τότε τα χιλιόμετρα φτάνουν τα 300 χιλιόμετρα. Όμως με δεδομένο ότι κατά τη διάρκεια της σαραντάλεπτης ανάπαυλας μπορεί εφόσον υπάρχει υποδομή, να φορτιστεί στο 80% της ενέργειας λύνει το πρόβλημα της αυτονομίας.

Εξετάζοντας, όμως και το αρνητικό σενάριο, δηλαδή να μην υπάρξει βοήθεια από τους φορείς, ο ίδιος πιστεύει ότι αρχικά και μέσα στο χρονικό διάστημα θα κυκλοφορήσουν 5-10 αυτοκίνητα.

Το σίγουρο είναι ότι θα δοκιμαστούν τα οχήματα και θα βγουν τα συμπεράσματα. Και όπως γίνεται στον κλάδο μας ο ένας επαγγελματίας ρωτάει τον άλλον και αν είναι ευχαριστημένοι τότε θεωρώ ότι πολύ σύντομα η Θεσσαλονίκη θα έχει πολλά ηλεκτρικά ταξί. Όπως γίνεται και στην Ολλανδία που σήμερα κυκλοφορούν περίπου 650 ταξί. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που τις επόμενες εβδομάδες θα ταξιδέψουμε στην Ολλανδία και θα έχουμε συνάντηση με τους επικεφαλής του συνεταιρισμού ταξί της Ολλανδίας για να δούμε και να ακούσουμε και οι ίδιοι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης στο χώρο του ταξί.

  • τα ηλεκτρικα ταξι αφου θα ειναι πιο οικονομικα..θα εχουν και χαμηλοτερο κομιστρο ???? :-D

    • είναι λίγο άτοπο αυτό, γιατί είτε μπαίνεις σε Octavia ή Avensis 15ετίας είτε σε S-Class το ίδιο κόμιστρο πληρώνεις…
      :P

    • μιλας για την πολυτελεια….οκ δεκτο…αλλα ειναι ντιζελ και καινε πανω κατω το ιδιο !! και το κομιστρο νομιζω παει συμφωνα με το πετρελαιο….οχι με την πολυτελεια !!!! :-D
      οποτε τωρα αυτα που θα ”καινε” λιγοτερο……ε δεν πρεπει ναειναι και πιο οικονομια ?? :-D

  • Giannisk

    Ακούγεται ωραίο όλο αυτό αλλά χωρίς φοροαπαλλαγές για την αγορά των οχημάτων δεν προκειται να προχωρήσει. Στην Θεσσαλονίκη έχει μόλις 1-2 φορτιστές αυτοκινήτων σε ξενοδοχεία και ιδιωτικά πάρκινγκ. Θέλει σημαντικές υποδομές για την φόρτιση που θέλουν χρόνο και χρήμα.

  • Anestis Genk

    Και το “έμεινα από μπαταρία” αποκτάει άλλο νόημα.

    • περιμενω αμπελοφιλοσοφια περι του νικολα τεσλα οσο κανω τη διαδρομη βαρδαρη-μαρτιου !!! :-D

    • George Sigalas

      Χαχαχαχα

  • Red Flag

    Καλό μεν.. αλλα δεν κοιτάτε να φτιαξετε τις συγκοινωνίες και τελειώσετε κανα Μετρό επιτελους (εδω γελαμε) μπας και αποσυμφορηθει λιγο το κεντρο… Τα ηλεκτρικά σας μαραναν!

    • τωρα με τη ΔΕΘ…για να μην φας κανα μποτιλιαρισμα…καλο ειναι να κινηθεις με το ΜΕΤΡΟ…..τι οχι ?? :-P

    • Red Flag

      Εννοειται μονο Μετρο για κέντρο. Και αν θέλεις να το παρακαμψεις με το αμαξακι σου, κατευθείαν υποθαλασσια. Που να μπλεκεις στην κίνηση με κανα ηλεκτρικό ταξί, να μεινει και απο μπαταρια να ψαχνεσαι. :p

  • xtra

    Η πιατσα με τον ταχυφορτιστη ειναι ηδη εξω απο καθε σταση του μετρο!
    :-p

  • Sensei Konstantinos

    Ηλεκτρικά Taxi , Μέτρο , υποθαλάσσια , ανανέωση ΟΑΣΘ , φάτε την σκόνη μου Αθήναιοι 🤣🤣🤣