Το ProCeed πέθανε, ζήτω το νέο ProCeed GT. Με την αγορά των 3-θυρων αμαξωμάτων στην Ευρώπη να έχει “πεθάνει”, η Kia αλλάζει χαρακτήρα στο ProCeed και το κάνει ένα πανέμορφο, προσιτό grand tourer, καθώς η κορεάτικη εταιρία έχει καταργήσει στη νέα γενιά του μοντέλου την 3-θυρη έκδοση.

Τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου έγιναν -μαζί με το Ceed GT– σε ένα ειδικό event στην Βαρκελώνη, με το ντεμπούτο των δύο να γίνεται στις 2 Οκτωβρίου κατά την διάρκεια της έκθεσης του Παρισιού.

Το νέο ProCeed GT, όπως και το Ceed GT θα ξεκινήσουν να παράγονται το Νοέμβριο, στο εργοστάσιο της εταιρίας στη Ζιλίνα, της Σλοβακία, στην ίδια γραμμή με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από το πρώτο τρίμηνο του 2019, και -όπως συμβαίνει σε όλα τα μοντέλα- καλύπτεται με εγγύηση 7 ετών/150.000 χλμ.

1Εμφάνιση

Το ProCeed GT αποτελεί την έκδοση παραγωγής του Proceed Concept που είδαμε πέρσι και αποτελεί μέρος του προγράμματος των τεσσάρων αμαξωμάτων που αναπτύχθηκαν με βάση το Ceed. Έτσι, μετά το hatchback και το SW, τρίτο έρχεται το ProCeed, που είναι ένα shooting brake αμάξωμα, για να ακολουθήσει αργότερα το XCeed, μια SUV παραλλαγή, που είναι προγραμματισμένη για το 2019.

Το νέο Kia ProCeed θα προσφέρεται αποκλειστικά σε GT Line και GT έκδοση και συνδυάζει την εκπληκτική σχεδίαση με τους χώρους και την ευελιξία ενός tourer με ένα πεντάθυρο shooting brake αμάξωμα. Η κορεάτικη εταιρία χαρακτηρίζει το Proceed ως ένα εκτεταμένο hatcback και στοχεύει στη διατήρηση της σπορ εμφάνισης του τρίπορτου pro ceed, αλλά και στη πρακτικότητα των πίσω θυρών και του μεγάλου πορτμπαγκάζ.

Το μοντέλο αντιπροσωπεύει μια μοναδική πρόταση για την κατηγορία. Διαθέτει διαφορετικό σχεδιασμό σε σύγκριση με τα υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας του Ceed, έχοντας σχεδιαστεί στο ευρωπαϊκό κέντρο σχεδιασμού της Kia στη Φρανκφούρτη υπό την καθοδήγηση του Gregory Guillaume και του Peter Schreyer.

Βασίζεται στην Κ2 πλατφόρμα της εταιρίας, όπως και τα υπόλοιπα Ceed, με το μήκος του να φτάνει τα 4.605 χλστ., όντας 5 χλστ. πιο μακρύ από το Ceed Sportswagon. Το ύψος του είναι 1.422 χλστ. (43 χλστ. πιο χαμηλό από το the Sportswagon), ενώ το πλάτος του δεν αλλάζει και φτάνει τα 1.800 χλστ, όπως επίσης και το μεταξόνιο, που αγγίζει τα 2,65 μέτρα.

2Εσωτερικό


Στο εσωτερικό, το ProCeed GT δεν διαφέρει από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, αλλά προσφέρει μια πιο σπορ ατμόσφαιρα. Υπάρχουν νέα μαλακά υλικά, με την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να προσφέρεται σε διάσταση 7 ή 8 ιντσών.

Η εσωτερική οροφή είναι σε μαύρο χρώμα, υπάρχει νέο τιμόνι και κοφτό κάτω μέρος, καθώς και πεντάλ αλουμινίου, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο υπάρχουν αλουμινένια paddles πίσω από το τιμόνι. Οι εμπρός επιβάτες του ProCeed GT κάθονται σε νέα sport καθίσματα, ειδικά σχεδιασμένα για το μοντέλο, και είναι επενδυμένα με σουέτ και δέρμα.

Το ProCeed GT “παίζει” πρακτικά μόνο του, καθώς δεν υπάρχει άμεσος ανταγωνισμός. Ίσως η Mercedes CLA Shooting Brake, αλλά φυσικά βρίσκεται σε διαφορετικό τιμολογιακό καθεστώς. Παρότι το κορεάτικο μοντέλο έχει κατά 4 εκατοστά μικρότερο μήκος και είναι 1 εκατοστό χαμηλότερο, ο χώρος αποσκευών του αγγίζει τα 594 λίτρα και είναι κατά 100 λίτρα μεγαλύτερος σε σχέση με το γερμανικό μοντέλο, και μόλις 6 λίτρα μικρότερος από το station wagon.

3Κινητήρες

Μηχανικά κάτω από το καπό υπάρχει ο 1.000άρης T-GDi, απόδοσης 120 ίππων και 172 Nm ροπής καθώς και ο ολοκαίνουριος 1.400άρης T-GDi, απόδοσης 140 ίππων και 242 Nm ροπής, της οικογένειας Kappa. Στην κορυφή υπάρχει ο 1.600άρης T-GDi κινητήρας, απόδοσης 204 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 265 Nm διαθέσιμα από τις 1.500 έως 4.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή -για πρώτη φορά- με ένα 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Η εταιρία δεν δίνει ακόμα επίσημα στοιχεία επιδόσεων.

Από πλευράς πετρελαίου, το νέο ProCeed GT κινείται από το νέο κινητήρα “U3” της Kia, απόδοσης 136 ίππων με την ροπή να φτάνει τα 320 Nm. Έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί έτσι ώστε να βρίσκεται κάτω από τα πολύ αυστηρά όρια των πιο πρόσφατων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d. Ο 1.600άρης CRDi χρησιμοποιεί την ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων Selective Catalytic Reduction (SCR), προκειμένου να περιορίσει σημαντικά την εκπομπή τους. Έτσι εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, σωματίδια και NOx σε σχέση με παλαιότερους κινητήρες πετρελαίου της Kia.

4Δυναμικά χαρακτηριστικά

Όπως και στο νέο Ceed GT, έτσι και το ProCeed GT έχει σαφώς πιο σφιχτές ρυθμίσεις για την ανάρτηση, καθώς ο κύριος στόχος των μηχανικών της Kia ήταν η οδηγική απόλαυση, χωρίς να θυσιάζεται απόλυτα η άνεση.

Η απόσταση από το έδαφος είναι μειωμένη κατά 5 χλστ., και φτάνει τα 135, κάτι που μειώνει το κέντρο βάρους. Διαθέτει την ίδια διάταξη ανάρτησης με τα απλά μοντέλα, αλλά φοράει νέα ελατήρια και αμορτισέρ που του χαρίζουν συναρπαστική οδήγηση. Στην εξέλιξη του έχει συμβάλλει ο Albert Biermann, ο οποίος αναφέρει ότι πρωταρχικός στόχος του ήταν η οδηγική απόλαυση σε όλους τους δρόμους, χωρίς να περιορίζεται η καθημερινή χρηστικότητα του.