Και όχι μόνο σε αυτό, αλλά και στο 450+ ίππων Nissan Silvia S14 του Luke Woodham, τέσσερις φορές πρωταθλητή Gymkhana Grid. Ο Woodham μαζί με τον Steve “Baggsy” Biagioni βρέθηκαν εκεί για event επίδειξης, το οποίο όμως εκμεταλλεύτηκαν δεόντως, ώστε να κάνουν τις κατάλληλες ρυθμίσεις στα “θηρία” τους για τους επικείμενους αγώνες drift. Το “barbeque” των ελαστικών από τους δύο Βρετανούς οδηγούς έγινε τρεις ημέρες πριν μπει ο Αύγουστος σε μια εκπληκτική πίστα go-kart στη Σλοβενία.

1Η πίστα

Αυτή ονομάζεται Raceland Krško, και βρίσκεται λίγο έξω από τη μικρή πόλη στα ανατολικά της χώρας, το Krško. Απέχει 105 χλμ. από την πρωτεύουσα Λιουμπλιάνα, αλλά είναι μόλις 20 χλμ. από τα σύνορα με την Κροατία και 54 χλμ. από το Ζάγκρεπ, όπου ήταν και η πτήση. Όπως καταλαβαίνεις πρακτικά βρίσκεται στην μέση του πουθενά, και το μόνο που υπάρχει κοντά της είναι ένα πυρηνικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, σε απόσταση 3 χλμ. από την πίστα (διακρίνεται στο βάθος στην παραπάνω φωτογραφία).

Παρόλα αυτά, οι εγκαταστάσεις της Raceland Krško είναι απλά αξιοζήλευτες, και καμία ελληνική πίστα δεν τις πλησιάζει. Ούτε των Σερρών, πόσο μάλλον των Μεγάρων. Και σου μιλάω για μια μικρή πίστα για go-kart μόλις 1.100 μέτρων. Διαθέτει 16 στροφές (9 αριστερές και 7 δεξιές) με το πλάτος της να είναι 8 με 9 μέτρα. Έχοντας βρεθεί σε αρκετές πίστες και στο εξωτερικό, μόνο θλίψη μου προκάλεσε η επίσκεψη στη Raceland Krško, με το αποκορύφωμα να ήταν το εντυπωσιακά πλούσιο και γευστικό μενού του εστιατορίου της πίστας, με θέα αυτή. Και σου ξανά θυμίζω, πρόκειται μια μικρή πίστα για go-kart στη Σλοβενία.

2Η δοκιμασία που έγινε εμπειρία

Ξεπερνώντας το σοκ της πίστας, ο λόγος που βρεθήκαμε εκεί ήταν το Monster Tsuisō Experience. Το Tsuisō είναι μια ιαπωνική φράση που σημαίνει “δίδυμο drift” σε αγώνα, ή απλά διπλά περάσματα. Εν ολίγοις, τα αυτοκίνητα καλούνται να κινηθούν στην διαδρομή σε ζευγάρια, και είναι η απόλυτη έκφραση των ικανοτήτων των οδηγών, καθώς τα δύο αυτοκίνητα “πιάνουν” σε γωνίες πάνω από 60 μοίρες, με την απόσταση μεταξύ τους να ελάχιστα εκατοστά.

Ως συνεπιβάτης, όχι μόνο απήλαυσα τον επαγγελματισμό των οδηγών, την ταχύτητα, τις γωνίες και την αδρεναλίνη, αλλά και την εμπειρία να βλέπεις μπροστά από το πλαϊνό παράθυρο και να γεμίζει καπνό μέσα στο αυτοκίνητο σε σημείο που να δυσκολεύομαι να βλέπω μπροστά μου. Μια πραγματική εμπειρία δίδυμου drift, όπως μπορείς να δεις στο παρακάτω video μας.

3Ζώντας τη στιγμή

4Οι οδηγοί

Ο 31-χρονος Steve “Baggsy” Biagioni συμμετέχει στο βρετανικό πρωτάθλημα drift (BDC), το οποίο έχει κατακτήσει το 2009. Είναι από το Essex της Αγγλίας, ο Baggsy βρίσκεται σε κάθισμα του οδηγού από τότε που μπορούσε να φτάσει τα πεντάλ. Ο Baggsy ήταν -μαζί με τον Daigo Saito- τα κεντρικά πρόσωπα του Battledrift 2, ενώ έχει εμφανιστεί στα shows King Of Speed και The Grand Tour, όπου μαθαίνει στους Idris Elba και Richard Hammond πως να driftάρουν.

Έχει τον ανταγωνισμό στο αίμα του και μια εμπειρία ζωής πίσω από το τιμόνι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι καταστρέφει τα πέλματα των ελαστικών με χαρακτηριστική ευκολά. Κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής καριέρας, η οποία μετράει 12 χρόνια, εκτός από το παραπάνω τίτλο, ήταν ακόμα επικεφαλής στο πρωτάθλημα drift King of Europe, έχει τρέξει στο πρωτάθλημα D1, ενώ συμμετέχει σε διάφορα drift demos ανά τον κόσμο.

Από την άλλη, ο επίσης 31-χρονος Luke Woodham είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του ότι η σκληρή δουλειά κάποια στιγμή θα σε ανταμείψει. Έχοντας μεγαλώσει στο Λονδίνο, όντας μηχανικός μοτοσικλετών, ο Luke δεν είχε κάποια ομάδα να τον υποστηρίξει, και δουλεύοντας σκληρά μαζί με τον μηχανικό του έφτιαξαν στο γκαράζ του σπιτιού του ένα αυτοκίνητο που ήταν άκρως ανταγωνιστικό για το Gymkhana GRiD της Monster Energy.

Με αυτό κατέκτησε τέσσερις φορές το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Gymkhana GRiD, ενώ έχει ανέβει και στο βάθρο στο βρετανικό πρωτάθλημα Drift. Πριν περίπου δύο εβδομάδες παρουσίασε ένα νέο αγωνιστικό, όπου στο σασί ενός Nissan GT-R Skyline R32 έβαλε στον πίσω άξονα έναν κινητήρα από Tesla Model S, έχοντας έτσι ένα αμιγώς ηλεκτρικό driftcar.

5Μιλώντας με τους drifters

Με την ευκαιρία του demo event, και λίγα λεπτά πριν δεθώ στο bucket κάθισμα των “όπλων” του κάθε οδηγού, είχα δύο πολύ ενδιαφέρουσες συνομιλίες μαζί τους στο γκαράζ. Με τον Luke, αυτή ήταν η τρίτη φορά που βρεθήκαμε, ενώ με τον Baggsy η πρώτη. Και οι δύο άκρως φιλικοί, προσιτοί και ανοιχτοί να συζητήσουν τα πάντα.

Autoblog.gr: Γεια σου Luke, τι κάνεις;

Luke: Μια χαρά φίλε, χαίρομαι που είμαι εδώ και θα έχουμε την ευκαιρία να διασκεδάσουμε.

Autoblog.gr: Έχεις ένα καινούριο αυτοκίνητο φέτος, σωστά; Και έχω δει στο Instagram σου ότι ετοιμάζεις κάτι νέο.

Luke: Είναι νέο το σασί, πάλι Silvia S14 όμως, είναι gen2. Ότι μάθαμε από το παλιό αυτοκίνητο τα τελευταία δύο χρόνια το βάλαμε στο νέο σασί, και είναι εκπληκτικό. Έχουμε και άλλο ένα project. Έχουμε ξεκινήσει μια 5-θυρη BMW 1-Series πρώτης γενιάς, και θα περιμένουμε να δούμε πως θα πάει. Δεν έχουμε πολύ χρόνο να ασχοληθούμε με αυτό, καθώς τον τελευταίο ενάμιση μήνα ήμουν στην Σκανδιναβία και ήρθα κατευθείαν στην Σλοβενία. Αυτή η πίστα είναι πραγματικά εντυπωσιακή.

Autoblog.gr: Όντως, δεν μπορούσα να φανταστώ ότι μπορεί να υπάρχει μια τέτοια πίστα για drifting event σε μια τόσο μικρή πόλη στη Σλοβενία. Έχεις έρθει στο παρελθόν;

Luke: Η Raceland εδώ είναι εξωπραγματική. Είναι η πρώτη φορά που έρχομαι. Προφανώς ήμουν λίγο ανήσυχος για το πως θα είναι η πίστα, καθώς είναι πίστα για go-kart, αλλά μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι αυτή η πίστα είναι απολύτως τέλεια. Εξαιρετική. Έχει μια συνεχή ροή ωραίων στροφών. Κάναμε kart χθες βράδυ, με κάτι δίχρονα kart, τα οποία ήταν τρομερά γρήγορα, και την έμαθα την πίστα.

6

Autoblog.gr: Μπορείς να μας πεις κάποιες άλλες αναβαθμίσεις που έχεις κάνει στο αυτοκίνητο σου; Για τον κινητήρα; Για το roll-cage.

Luke: Πρακτικά έχουν αλλάξει όλα. Ο SR20 κινητήρας και το κιβώτιο να πω την αλήθεια είναι παρόμοια με αυτά που είχα στο παρελθόν. Απλά τώρα τρέχουμε με αγωνιστικό καύσιμο, 110 οκτανίων, το οποίο αυξάνει την ιπποδύναμη. Η βενζίνη μαζί με το νέο πρόγραμμα εγκεφάλου έχει έχει αυξήσει την απόδοση κατά 60 άλογα, και πλέον φτάνει τα 400 άλογα στους πίσω τροχούς. Ο τρόπος που οδηγώ, μου αρέσει πολύ η ακαριαία απόκριση στο γκάζι, και έτσι το έχω ρυθμίσει να έχει σε χαμηλές και μεσαίες στροφές πολύ δύναμη. Δεν με νοιάζει η πάρα πολύ δύναμη. Ο κόσμος λέει “α, έχω 700 άλογα”, αλλά βγαίνουν δύσκολα στην άσφαλτο. Έτσι, όπως το έχουμε ρυθμίσει δουλεύει φανταστικά για το Gymkhana. Σίγουρα έχουμε βελτιώσει το αυτοκίνητο. Δεν θέλω να κάνουμε πολλές αλλαγές στις ρυθμίσεις. Το σασί έχει τρομερά μεγαλή μηχανική πρόσφυση, έχουμε μετατοπίσει το κάθισμα περίπου 120 χλστ. πιο πίσω. Έχουμε επεκτείνει την κολόνα του τιμονιού, το σετ των πεντάλ είναι custom, και έχω καλύτερη αίσθηση για το γκάζι και το φρένο. Μας δυσκόλεψε το όλο εγχείρημα, αλλά είμαι ικανοποιημένος που το ολοκλήρωσα μαζί με την ομάδα μου στην Αγγλία. Μετά από εδώ, σε δύο ημέρες, θα πάω Σουηδία για τον αγώνα του Rallycross στο Holjes, τον οποίο αγαπώ. Είναι εκπληκτική η ατμόσφαιρια εκεί. Θα ήθελα να πάω στον αγώνα του Rallycross στον Καναδά, αλλά είναι δύσκολο να μεταφέρω το αυτοκίνητο εκεί.

Autoblog.gr: Πως νιώθεις που είσαι επαγγελματίας drifter;

Luke: Σε γενικές γραμμές αγαπώ τη ζωή που κάνω τα τελευταία χρόνια. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος. Τρέχω στο βρετανικό βρετανικό πρωτάθλημα drift, φυσικά τρέχω για να υπερασπιστώ τον τίτλο ξανά στο Gymkhana Grid. Η πίεση είναι μεγάλη, αλλά την απολαμβάνω. Προσπαθώ να συμμετάσχω σε όσο περισσότερους θεσμούς μπορώ, αλλά τα demo events -που είναι προτεραιότητα- είναι πολλά και συμπίπτουν συχνά με τους αγώνες. Από την στιγμή που θα έχω δύο αυτοκίνητα, θα έχω το ένα στη μια πλευρά του κόσμου, και το άλλο στην άλλη. Αυτός είναι ο λόγος να έχω δύο αυτοκίνητα.

7

Autoblog.gr: Γιατί επέλεξες το hatchback της BMW 1-Series και όχι την coupe;

Luke: Επειδή το αμάξωμα είναι μικρότερο, ενώ το μεταξόνιο ακριβώς το ίδιο. Βασικά, το πλάνο μου είναι βάλω πάνω του ότι έχω μάθει τα τελευταία χρόνια. Σκοπός είναι να πάρω τα καλύτερα από διάφορες μορφές, δηλαδή τα καλύτερα πράγματα από το rallycross, τα καλύτερα πράγματα από το drift και τα καλύτερα πράγματα από το time attack, και να τα βάλω πάνω σε αυτό. Έτσι, θα βάλουμε το ψυγείο πίσω, θα έχει αεραγωγούς στις πλαϊνές πόρτες (όπως τα αγωνιστικά rallycross), o κινητήρας εμπρός, η θέση οδήγησης πίσω από τις μεσαίες κολώνες για καλύτερη κατανομή των μαζών, όπως στα time attack αγωνιστικά. Τεχνικά θα μπορώ να κοιτάω μπροστά και από το πίσω τζάμι. Επίσης, με το hatchback αμάξωμα μειώνεις τις ζημιές καθώς και έχεις ελευθερία για μεγαλύτερες γωνίες. Θα είναι ωραίο.

Autoblog.gr: Κάποιο event που σου άρεσε φέτος;

Luke: Πήγαμε τον Φεβρουάριο στην Φινλανδία, και κάναμε ένα event στον πάγο. Κάτι σαν Gymkhana on ice, και είχαμε τη νέα BMW 140 xDrive, και είχε απίστευτη ροπή στις χαμηλές στροφές, και οδηγώντας την σε εκείνη την πίστα ήταν φανταστικά.

Autoblog.gr: Tα μακροχρόνια πλάνα σου για το μέλλον;

Luke: Σε μακροχρόνιο πλαίσιο, θέλω να με δω να τρέχω στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross της FIA. Αυτή είναι η φιλοδοξία μου. Αν μπορέσω να κανονίσω κάποιο τεστ με αγωνιστικό RX, ίσως να ξεκινήσω από τα RX Lite, και να έχω αποτελέσματα.

Autoblog.gr: Μπορείς να δανειστείς το αγωνιστικό του Petter (Solberg).

Luke: (Γέλια). Έχω πάρα πολύ καλές σχέσεις με τον Petter. Του έχω πετάξει την ιδέα πάρα πολλές φορές. Του έχω πει όποτε κάνουν δοκιμές να είμαι εκεί. Έχω πάρα πολύ καλές σχέσεις με την ομάδα PSRX Volkswagen, και έχω πει στον Petter και τον Johan (Kristoffersson) ότι είμαι διαθέσιμος αν χρειαστούν τρίτο οδηγό. Θα δούμε.

8

Autoblog.gr: Ποια είναι η γνώμη σου για το World RX;

Luke: Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι κάθε χρόνο γίνεται και πιο μεγάλο. Και το 2020 που θα γίνει ηλεκτρικό (σ.σ. μετατέθηκε για το 2021), θα είναι μεγάλη αλλαγή. Να πω την αλήθεια είμαι φαν των κινητήρων εσωτερικής καύσης, όπως προφανώς οι περισσότεροι οπαδοί του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Δεν έχω οδηγήσει -προς το παρόν- κάποιο ηλεκτρικό στον δρόμο. Οδήγησα στην Φινλανδία, στα χιόνια, ένα i3, αλλά ήταν δύσκολο για μένα ως οδηγό αγώνων, που δεν άκουγα τον ήχο του κινητήρα. Πατούσα ως συνήθως τέρμα το γκάζι, και μου έφευγε. Είναι σίγουρα μια πρόκληση. Και τα ηλεκτρικά rallycross αγωνιστικά θα είναι ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση, αλλά είμαι ενθουσιασμένος το που μπορούν να φτάσουν στην εξέλιξη. Θα χρειαστεί ένα εντελώς διαφορετικό στιλ οδήγησης, λόγω της άμεσης ροπής.

Autoblog.gr: Φαίνεται να έχεις βεβαρημένο πρόγραμμα, έχεις κανονίσει διακοπές;

Luke: Να πω την αλήθεια, μόλις επέστρεψα από μια εβδομάδα διακοπών. Μετά τον αγώνα του Rallycross στο Hell της Νορβηγίας κάναμε road trip με την κοπέλα μου, και πήγαμε και στο ράντσο του Petter (Solberg). Ήμασταν ωραία παρέα, είχαμε ωραίο φαγητό. Ήταν ωραία. Εξάλλου, αν κάνεις το hobby σου επάγγελμα είναι σαν να μη δουλεύεις. Δεύτερα πρωί ήμουν χαρούμενος που επέστρεψα στη δουλειά, και ετοιμάστηκα να έρθω στη Σλοβενία. Είπα στην ομάδα μου, θα πάμε στην πίστα άρα θα είναι μια καλή εβδομάδα.

9

Λίγα μέτρα πιο δίπλα, καθίσαμε δίπλα στο Nissan GT-R του Steve, το οποίο φοράει ένα LSX V8 κινητήρα, όπου με την βοήθεια turbo αποδίδει 1.200+ άλογα.

Autoblog.gr: Καλημέρα Steve, πως είναι η καθημερινή ζωή ενός επαγγελματία drifter?

Baggsy: Όπως κάθε δουλειά, έχει τα πάνω της έχει και τα κάτω της. Πολύ σκληρή δουλειά, αλλά την ίδια στιγμή είμαι πολύ πολύ πολύ τυχερός που έχω τέτοιο “γραφείο”. Ναι, είναι εξαιρετικό, αλλά υπάρχουν μεγάλες ημέρες και ακόμα μεγάλες νύχτες με κούραση. Πρέπει να το αγαπάς, πρέπει να το έχεις πάθος.

10

Autoblog.gr: Τι έχει το πρόγραμμα μετά από εδώ;

Baggsy: Θα πάμε στο Gatebil, στη Νορβηγία. Αμέσως μετά στο Goodwood Festival of Speed τον Ιούλιο, και μετά στον αγώνα Drift Master του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, στην Ρίγα της Λετονίας. Πολλά events μέσα στο καλοκαίρι, αλλά δεν παραπονιέμαι. Έχεις μπει ποτέ ξανά σε drift car;

Autoblog.gr: Ναι, στο Ford Escort του Ken Block, με οδηγό τον Andreas Bakkerud στο Gymkhana Grid στον Μαραθώνα, το 2016. Αλλά να πω την αλήθεια περιμένω εναγωνίως να μπω στο δικό σου αυτοκίνητο, το οποίο χαρήκαμε όλοι στο Battledrift. Μπορείς να μας πεις κάτι για το GT-R σου;

Baggsy: Ναι, φυσικά. Καταρχήν έχω εμπλακεί στην κατασκευή του αυτοκινήτου, από πλευράς συντονισμού. Δηλαδή το χρονοδιάγραμμα, τον φόρτο εργασίας, και τα μέρη. Μόλις πήραμε το αυτοκίνητο, το γδύσαμε, το “βουτήξαμε” σε οξύ, και από εκεί ξεκινήσαμε το “χτίσιμο”. Φοράει το Rocket Bunny kit της Liberty Walk, έχουμε βάλει σειριακό κιβώτιο της Quaife, πολύ carbon στο αμάξωμα και στο ταμπλό, ενώ φυσικά έχουμε βάλει full roll-cage, υπάρχουν τροποποιήσεις στο τούνελ.

11

Autoblog.gr: Γιατί επέλεξες να μετατρέψεις ένα τετρακίνητο σε πισωκίνητο;

Baggsy: Θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Ξέραμε ότι ο Daigo (Saito) έχει κάνει κάτι αντίστοιχο με την Lamborghini (Murcielago) του, και θέλαμε για το Battledrift να κάνουμε κάτι παρόμοιο. Και το Nissan GT-R ήταν αυτό που επιλέξαμε.

12

Autoblog.gr: Ο κινητήρας;

Baggsy: Επιλέξαμε να μην βελτιώσουμε τον VR38DETT της Nissan, και αντ’αυτού το αυτοκίνητο φοράει έναν LSX 7.4-λίτρων V8 κινητήρα της Chevrolet, με turbo της Garrett. Και το έχουμε ρυθμίσει να έχει άφθονη ροπή στις μεσαίες στροφές, και είναι το ιδανικό για drift. Η ιπποδύναμη του αγγίζει τα 1.200 άλογα, αλλά για σήμερα τον έχουμε “ρίξει” στα 1.000 άλογα, καθώς δεν χρειάζεται περισσότερο για την συγκεκριμένη πίστα.

Autoblog.gr: Θες να μας πεις κάτι για την πίστα. Θεωρείς ότι είναι “σφιχτή” για το αυτοκίνητο σου;

Baggsy: Είναι σχετικά “σφιχτή” για αγώνα, αλλά είναι μια χαρά για τις βόλτες που θα κάνουμε στο το demo event. H χάραξη της, όμως, είναι πολύ διασκεδαστική.

Autoblog.gr: Τα σχέδια σου για το μέλλον; Κάτι εκτός drift;

Baggsy: Να πω την αλήθεια όχι κάτι συγκεκριμένο. Θα ήθελα κάποια στιγμή να τρέξω στο Rallycross.

13

Autoblog.gr: Έχεις επισκεφτεί την Ελλάδα, σωστά;

Baggsy: Ναι, φυσικά. Στο Gymkhana Grid. Στον Μαραθώνα, σωστά; Θυμάμαι χαρακτηριστικά τον δήμαρχο του. Είχε πολύ γέλιο. Ήταν εκπληκτική εβδομάδα γιατί την συνδύασα με διακοπές. Αλλά είχε έρθει και μικρός, αλλά δεν θυμάμαι που είχα πάει.

Autoblog.gr: Θες να μας πεις τη διαδικασία του Tsuisō, του διπλού drift; Πρέπει να τον προσπεράσεις τον αντίπαλο σου, ή να έχεις μια συνεχή ροή;

Baggsy: Υπάρχουν κριτές, είναι σπορ που παίρνεις βαθμολογία. Ξεκινάς από την εκκίνηση με τον αντίπαλο, και μέσα στην διαδρομή πρέπει να driftάρεις συνεχόμενα. Μέσα στην πίστα υπάρχουν κάποια σημεία, όπου οι κριτές λένε από εκεί θέλουμε να περάσει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, από εκεί το εμπρός κ.ο.κ. Έχεις τις κατατακτήριες, όπου κάνεις δύο γύρους, σου δίνουν μια βαθμολογία, η οποία σε βάζει σε μια λίστα με 32 ή 16 συναθλητές. Έπειτα, με διασταυρώσεις κάνεις πάλι δύο γύρους, στον ένα είσαι μπροστά και στον άλλο πίσω, με τους κριτές να αποφασίζουν ποιος είναι ο καλύτερος οδηγός. Το drifting είναι ταχύτητα, γραμμές, γωνίες, και θέαμα. Οι κριτές μας λένε από πριν τι είναι αυτό που ζητάνε, και πρέπει να κάνεις το καλύτερο που μπορείς.

14

Autoblog.gr: Από τα πλάνα φαίνεται ότι ο καπνός του προπορευόμενου αυτοκινήτου ενοχλεί τον πίσω. Ισχύει κάτι τέτοιο;

Baggsy: Να πω την αλήθεια, όχι! Το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο να μην αφήνει τον καπνό να μπαίνει μέσα. Σίγουρα θα μπει λίγος, αλλά ο περισσότερος καπνός μένει έξω. Ο καπνός δεν είναι απαραίτητα κριτήριο. Ο καπνός σημαίνει ότι πατάς πολύ το γκάζι, αλλά οι γραμμές που επιλέγεις έχουν μεγαλύτερη σημασία για τους κριτές. Οι περισσότεροι κριτές αξιολογούν την ταχύτητα, όποτε πρέπει να βρεις τη σωστή ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και γραμμών, για να πατάς τέρμα το γκάζι.