Πριν ένα χρόνο, στην έκθεση της Φρανκφούρτης η Mercedes παρουσίασε ένα προ-παραγωγής πρωτότυπο της GLC F-Cell, και σήμερα η γερμανική εταιρία μας δείχνει την τελική έκδοση του μοντέλου ενώ ταυτόχρονα δίνει όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες του.

Οι παραδόσεις του υδρογονοκίνητου SUV θα ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός, με το μοντέλο της γερμανικής εταιρίας να συνδυάζει ένα μοναδικό plug-in hybrid setup, το οποίο συνδυάζει κυψέλες καυσίμου που χρησιμοποιούν το υδρογόνο ως καύσιμο και μπαταρίες για την αποθήκευση ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι η GLC F-Cell μπορεί να κινηθεί είτε με ηλεκτρισμό από τις μπαταρίες είτε με ηλεκτρισμό από το υδρογόνο.

Να θυμίσω, ότι στην κυψέλη καυσίμου το οξυγόνο αντιδρά με το υδρογόνο δημιουργώντας ηλεκτρισμό και νερό. Από αυτή την χημική αντίδραση, το νερό αποβάλλεται και αυτή είναι η μοναδική εκπομπή, με τον ηλεκτρισμό να κινεί το όχημα.

Το γερμανικό SUV αποδίδει 211 άλογα και 350 Nm ροπής και εξοπλίζεται με δύο δεξαμενές υδρογόνου χωρητικότητας 4,4 κιλών. Σε υβριδική μορφή, έχει αυτονομία 478 χλμ., με κάθε δεξαμενή να χρειάζεται 3 λεπτά για να γεμίσει με υδρογόνο, όσο και στα συμβατικά αυτοκίνητα.

Με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τις μπαταρίες, η GLC F-Cell έχει αυτονομία μόλις 51 χλμ., καθώς η μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει χωρητικότητα μόλις 13,5 kWh, και η φόρτιση της μέσω wallbox φορτιστή 7,4kW χρειάζεται 1,5 ώρες για να φορτίσει από το 10% έως το 100%.

Το σύστημα των κυψελών καυσίμου είναι τοποθετημένο στον χώρο του κινητήρα, στις ίδιες βάσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που εξοπλίζεται το μοντέλο. Από την άλλη, ο ηλεκτροκινητήρας και οι μπαταρίες βρίσκονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η GLC F-Cell διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης, το Hybrid, το F-Cell, το Battery και το Charge.