Πριν τέσσερις περίπου μήνες, DTM και Super GT παρουσίασαν, στο πλαίσιο του τέταρτου γύρου της χρονιάς για το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού στοNorisring,τους νέους, από κοινού, τεχνικούς κανονισμούς που θα διέπουν DTM και Super GT από το 2019 και εξής, ανοίγοντας το δρόμο για την πολυπόθητη αναβίωση τηςClass One.

Οι νέοι κανονισμοί της κατηγορίας θα βασίζονται σε τρεις βασικούς άξονες: ασφάλεια, μείωση του κόστους και ίσες ευκαιρίες. Αρχής γενομένης από το 2019, τα αυτοκίνητα του DTM θα εναρμονιστούν πλήρως με τους κανόνες της Class One και ένα χρόνο αργότερα, θα είναι η σειρά των Ιαπώνων να υιοθετήσουν μια έκδοση των νέων κανονισμών που θα τροποποιηθεί ελαφρά για τους αγώνες αντοχής που αποτελούν μέρος του αγωνιστικού ημερολογίου του πρωταθλήματος.

Βέβαια, η ανακοίνωση πέρσι της αποχώρησης της Mercedes μετά από 30 χρόνια στο DTM, έθετε ξανά θέμα επιβίωσης του πρωταθλήματος, καθώς, κανείς από τους εμπλεκομένους δεν ήθελε να δει ξανά έναν θεσμό με δύο συμμετέχουσες εταιρείες. Η σύναψη της συμφωνίας, όπως είδαμε, έδωσε το “φιλί της ζωής” στο πρωτάθλημα και τα καλά νέα ήρθαν την προηγούμενη εβδομάδα, με την επισημοποίηση της συμμετοχής της Aston Martin στο πρωτάθλημα του 2019. Η βρετανική εταιρεία θα συμμετέχει μέσω της αγωνιστικής ομάδας της AF Racing, με τη σύμπραξη της HWA. ΗHWA-από το αρχικά του ονόματος τουHansWernerAufrecht, ενός εκ των ιδρυτών της AMG και προκάτοχος τουBergerστην ηγεσία του DTM- είναι η υπεύθυνη ομάδα για την εξέλιξη και την προετοιμασία των αγωνιστικών της Mercedes για το DTM κι όχι μόνο. Αυτή θα παρέχει στην νέα ομάδα της Aston Martin όλα τα απαραίτητα “υλικά”, όπως ανταλλακτικά, σασί κλπ, για την εξέλιξη και κατασκευή των αγωνιστικών Vantage και η ομάδα της R-Motorsport, με τις “ευλογίες” της AR θα λάβει μέρος στο πρωτάθλημα.

Όμως, ποιος ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας για να εισέλθει ένας μη Γερμανός κατασκευαστής (μετά την Alfa Romeo to 1993) στο πρωτάθλημα; Διεθνοποίηση! Ο Florian Kamelger, ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της AF Racing, παραδέχτηκε ότι οι προσπάθειες όλων των συμμετεχόντων στο DTM για την ανάπτυξη ενός πιο διεθνούς προφίλ του πρωταθλήματος ήταν ένας απ΄τους βασικούς λόγους που η ομάδα του έδειξε κατ’αρχάς ενδιαφέρον και ύστερα ανακοίνωσε επίσημα τη συμμετοχή της.

Η διεθνοποίηση του πρωταθλήματος ήταν ένας από τους κυριότερους λόγους που η Aston Martin εισήλθε στο DTM, που ήταν και βασικό στοιχείο των διαπραγματεύσεων με την αρμόδια αρχή. Προς τιμήν του, το DTM έχει κάνει εξαιρετική δουλειά τους τελευταίους μήνες προς αυτήν την κατεύθυνση (σ.σ. διεθνοποίηση) και είναι βασικό για εμάς να γνωρίζουμε ότι δε θα αγωνιστούμε σε μια αγορά που ήδη ξέρουμε, αλλά μπορούμε να πάμε και παρακάτω.

Για παράδειγμα, η Ιαπωνία, η οποία είναι μια μεγάλη αγορά με υψηλών απαιτήσεων μηχανοκίνητο αθλητισμό, και αυτή είναι μια σημαντική αγορά για την εταιρεία.

Από την άλλη, ο Gerhard Berger, επικεφαλής του DTM και αρχιτέκτονας της συμφωνίας Γερμανών και Ιαπώνων για την Class One, είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για το κοινό, πια, μέλλον DTM και Super GT, που μόνο οφέλη θα μπορούσε να προσδώσει στα δύο αυτά πρωταθλήματα.

Το συστατικό της διεθνοποίησης της κατηγορίας βρίσκεται στην εξέλιξη των αγωνιστικών με τα οποία μπορείς να αγωνίζεσαι στη Γερμανία και στην Ιαπωνία. Έχουμε κανονισμούς που ναι μεν αναπτύχθηκαν σε διαφορετικές ηπείρους, αλλά με τον ίδιο τρόπο διότι θέλουμε να συμμετέχουν κατασκευαστές χωρίς πολύ υψηλό προϋπολογισμό.

Έτσι, όταν το αυτοκίνητο εξελίσσεται με βάση αυτούς τους κανονισμούς, τότε μπορεί ο κάθε κατασκευαστής να το φέρει όπου είναι οι σημαντικές αγορές γι’ αυτόν. Είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να πείσουμε τους συνεργάτες μας στην Ιαπωνία, οι οποίοι ήδη αγωνίζονται με κανονισμούς πολύ κοντά στους δικούς μας, να εξελίξουν τα δικά τους αγωνιστικά και με αυτόν τον τρόπο να εναρμονιστούν τα αυτοκίνητα του DTM και του Super GT στο τέλος.

Η δυσκολία της 12μηνης διαπραγμάτευσης δεν έγκειται μόνο στην ανάγνωση των κανονισμών, αλλά στο ότι προερχόμαστε από διαφορετική αγωνιστική κουλτούρα. Το DTM έχει ένα format σπριντ αγώνων, στο Super GT είναι πρακτικά αγώνες αντοχής. Κάναμε εκατέρωθεν συμβιβασμούς και τελικά φτάσαμε σε συμφωνία στη Νυρεμβέργη για την Class One. Είναι μια διαδικασία εν εξελίξει, αλλά είμαστε κοντά στο να αγωνιζόμαστε σε διαφορετικές ηπείρους έχοντας την ίδια βάση για όλα το 2020.

Το ενδιαφέρον και η συμμετοχή κατασκευαστών εκτός Γερμανίας και αγώνες εκτός αυτής, αφού μιλάμε πια για διεθνοποίηση του θεσμού , σημαίνουν ότι το DTM χάνει λίγο από τον γερμανικό χαρακτήρα του. Άρα, το γράμμα “D” στο αρκτικόλεξο DTM-από το Deutsche- μπορεί να αποτελέσει παρελθόν; Ο Jens Marquardt, αγωνιστικός διευθυντής της BMW, έχει κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες:

Έχουμε ένα διεθνές αγωνιστικό ημερολόγιο και τώρα προχωράμε. Είμαι χαρούμενος που επιστρέψαμε στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά, αν ρωτήσεις τι θα ήθελαν να αλλάξει στο DTM, είμαι σίγουρος ότι θα σου απαντούσαν να είναι λιγότερο γερμανικό.

Έχουμε, όμως, το δυνατό brand name του DTM, αλλά πρέπει να κοιτάξουμε το μέλλον και αυτό είναι διεθνές. Πρέπει να εργαστούμε όλοι μαζί για να προσελκύσουμε και άλλους κατασκευαστές εκτός Γερμανίας. Μέχρι τώρα, όλοι οι κανονισμοί, οι συζητήσεις ήταν στη γερμανική γλώσσα και όλο αυτό, έκανε το DTM πολύ “γερμανικό”.

Απομακρυνόμαστε λίγο από αυτό τώρα και μπορούμε να συνεργαστούμε με πολλές ομάδες στο μέλλον. Έτσι, πρέπει να δουλέψουμε με την ITR και άλλους επαγγελματίες του χώρου για να δούμε προς τα πού οδεύει το DTM και πώς επηρεάζει το όνομά του τις καταστάσεις.

Η Class One είναι προ των πυλών. Το μεγάλο ζήτημα είναι το DTM να μάθει από τα λάθη του παρελθόντος. Την τετραετία 1993-1996, το πρωτάθλημα βίωνε τη χρυσή εποχή του με τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά αυτοκίνητα τουρισμού. Η εμπλοκή της FIA, πρώτα με τη μερική διεθνοποίηση, με τα δύο πρωταθλήματα του 1995 (DTM για αγώνες εντός Γερμανίας και ITC για αγώνες εκτός αυτής) έφερε το 1996 το πρώτο Διεθνές Πρωτάθλημα Τουρισμού. Ωστόσο, τα υψηλά κόστη, η συμμετοχή εταιρειών σε αγώνες που λάμβαναν σε χώρες που δεν πωλούνταν τα αυτοκίνητά τους, χωρίς κανένα εμπορικό αντίκρισμα, έφερε αναπόδραστα το τέλος του πολλά υποσχόμενου ITC.