Με κάθε επισημότητα, DTM και Super GT παρουσίασαν, στο πλαίσιο του τέταρτου γύρου της χρονιάς για το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού στο Norisring, τους νέους, από κοινού, τεχνικούς κανονισμούς που θα διέπουν DTM και Super GT από το 2019 και εξής, ανοίγοντας το δρόμο για την πολυπόθητη αναβίωση της  Class One.

Οι επικεφαλής των ΙTR και GTA, οργανώσεων που έχουν ελέγχουν DTM και Super GT αντίστοιχα, Gerhard Berger και Μasaaki Bandoh συναντήθηκαν στη Νυρεμβέργη και γνωστοποίησαν την οριστική μορφή των κανονισμών της (παγκόσμιας πια) κατηγορίας της Class One. Ήδη, όπως γνωρίζουμε, DTM και Super GT μοιράζονται ίδιους κανονισμούς όσον αφορά το σασί και τα αεροδυναμικά βοηθήματα , ενώ πριν 4 χρόνια περίπου, είχαν ξανασυναντηθεί στο Τόκυο οι επικεφαλής των πρωταθλημάτων για τη συμφωνία των τεχνικών λεπτομερειών που θα ήταν η βάση των κοινών,παγκόσμιων κανονισμών που θα ίσχυαν-σε πρώτη φάση- από το 2017 και έπειτα.

Οι νέοι κανονισμοί βασίζονται σε τρεις βασικούς άξονες: ασφάλεια, μείωση του κόστους και ίσες ευκαιρίες. Αρχής γενομένης από το 2019, τα αυτοκίνητα του DTM θα εναρμονιστούν πλήρως με τους κανόνες της Class One και ένα χρόνο αργότερα, θα είναι η σειρά των Ιαπώνων να υιοθετήσουν μια έκδοση των νέων κανονισμών που θα τροποποιηθεί ελαφρά για τους αγώνες αντοχής που αποτελούν μέρος του αγωνιστικού ημερολογίου του πρωταθλήματος.

Με την παρουσίαση των κοινών κανονισμών, Βerger και Bandoh ήταν ιδιαίτερα χαρούμενοι, αφήνοντας πίσω τις δυσκολίες του παρελθόντος που αντιμετώπισε η συνεργασία, κυρίως απ΄την πλευρά των Γερμανών που ήταν αυτή που “φρέναρε” την αναβίωση της Class One λόγω του κόστους και της επιμονής στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Bandoh και όλους αυτούς που εργάστηκαν για την Class One. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για το γεγονός ότι DTM και Super GT έκαναν ένα σημαντικό βήμα για την επίτευξη του στόχου μας: τους κοινούς αγώνες. Με τη δημιουργία αυτών των κανονισμών, συνεχίσαμε απαρέγκλιτα την κοινή μας πορεία. Ακόμη, θέσαμε τις βάσεις για το μέλλον του DTM, με το να υιοθετήσουμε πλήρως τους κανονισμούς από το 2019, παραμένοντας έτσι μια ελκυστική πλατφόρμα για τους κατασκευαστές.

Αυτοί οι κανονισμοί επιτρέπουν στους κατασκευαστές και τις ομάδες να συμμετέχουν σε θεαματικούς αγώνες με λογικό κόστος σε δύο ηπείρους – και έτσι να προσελκύουν πολλούς φιλάθλους.

δήλωσε ο Gerhard Berger. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Bandoh σημείωσε:

θα ήθελα να ευχαριστήσω τους κατασκευαστές, τον κ. Berger, το DTM και τους συμμετέχοντες κατασκευαστές του SUPER GT, καθώς και όλους τους ενδιαφερόμενους για την αφοσίωσή σας σε αυτό το έργο. Όπως μπορείτε να δείτε από τη μεγάλη επιτυχία των εκδηλώσεών μας που πραγματοποιήθηκαν τόσο στη Γερμανία όσο και στην Ιαπωνία πέρυσι, η συνεργασία μας έχει εμβαθυνθεί περαιτέρω.

Το 2019, θα πραγματοποιήσουμε τον πρώτο από κοινού μας αγώνα. Πιστεύω ακράδαντα ότι οι κοινοί αγώνες θα φέρουν περισσότερο ενθουσιασμό στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλο τον κόσμο, ενώ το Super GT και το DTM συνεχώς θα εξελίσσονται μαζί.

Class One: Εγγυητής της επιτυχίας τα κοινά μέρη

Εύλογα η χρησιμοποίηση κοινών εξαρτημάτων έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους και αυτός, πρακτικά, είναι ο πυρήνας της νέας κατηγορίας. Ως εκ τούτου, η ασφάλεια και οι ίσες ευκαιρίες έρχονται ως απόρροια των παραπάνω, με τα αγωνιστικά του DTM και Super GT να χαρακτηρίζονται απ΄τα ασφαλέστερα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τα εξαρτήματα θα εξακολουθήσουν να κατασκευάζονται στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία, ενώ για τους κατασκευαστές, αυτό αποτελεί ένα ακόμη πλεονέκτημα, αφού δε θα χρειάζεται να επενδύουν τεράστια χρηματικά ποσά στον σχεδιασμό και στην εξέλιξη αυτών.

Η σημαντικότερη αλλαγή σίγουρα είναι αυτή της μετάβασης του DTM από τους V8 τετράλιτρους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, που χρησιμοποιούνται από το 2000, στα δίλιτρα, υπερτροφοδοτούμενα κινητήρια σύνολα. Οι νέοι κινητήρες θα αποδίδουν περί τα 62ο άλογα- 100 περισσότερα εν συγκρίσει με τα φετινά- και τα νέα αγωνιστικά θα είναι σε θέση να “πιάνουν” τελική ταχύτητα άνω των 300 χ.α.ω.. Οι ανάγκες ψύξης κινητήρα και φρένων σίγουρα θα είναι μεγαλύτερες και ο νέος αεροδυναμικός σχεδιασμός των αγωνιστικών θα το επιτρέπει αυτό, τη στιγμή που εμπρός και πίσω διαχύτης και η αεροτομή θα τροποποιηθούν, καθώς οι τρέχουσες προδιαγραφές του Super GT θα ενσωματωθούν στους νέους κανονισμούς σε αυτόν τον τομέα.

Oι πρώτοι από κοινού αγώνες το 2019

Αν και το Super GT θα εναρμονιστεί με τους κανόνες της Class One το 2020, ITR και GTA σκοπεύουν να διοργανώσουν δύο κοινούς αγώνες-έναν στην Ευρώπη και έναν στην Ασία δηλαδή- νωρίς το 2019. Το format των αγώνων θα είναι υπό αγωνιστικούς κανονισμούς της DTM, με δύο αγώνες σπριντ χωρίς αλλαγή οδηγού ή ανεφοδιασμό, αλλά με υποχρεωτικό pit stop για την αλλαγή και των τεσσάρων ελαστικών. Για αυτούς τους αγώνες, το”Balance of Performance” (BoP) θα κάνει τη εμφάνιση του, όπως στο WEC, για να υπάρξουν ίσες ευκαιρίες για τα ελαφρώς διαφορετικά αγωνιστικά των δύο πρωταθλημάτων.