Δεν βλέπεις συχνά αγγελίες πώλησης του Peugeot 205 T16, καθώς όπως ξέρεις για να πάρει ομολογκασιόν και να έχει το δικαίωμα συμμετοχής ένα αγωνιστικό, οι τότε κανονισμοί της FIA έλεγαν ότι πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 200 αυτοκίνητα δρόμου, με το συγκεκριμένο να είναι το 134ο που βγήκε από στην παραγωγή.

Το συγκεκριμένο το είχες δει να πωλείται τον Μάιο του 2016, και σήμερα βρίσκεται προς πώληση στην Ελλάδα και διαθέτει ελληνικές πινακίδες. Φημολογείται ότι υπάρχουν περίπου 150 Peugeot 205 T16 και ένα από αυτά βρίσκεται προς πώληση στη χώρα μας για €220.000. Όλα τα αυτοκίνητα δρόμου ήταν αριστεροτίμονα και πανομοιότυπα εξοπλισμένα, βαμμένα σε σκούρο γκρι χρώμα. Η περιορισμένη παραγωγή του T16 έπρεπε να γίνει σε πολύ εξειδικευμένο εργοστάσιο, γι’αυτό και η Peugeot ανέθεσε την κατασκευή του μοντέλου στην Heuliez στη δυτική Γαλλία, υπό την εποπτεία του τότε αγωνιστικού διευθυντής της ομάδας του Jean Todt (σημερινός πρόεδρος της FIA), με κάθε ένα να ήταν κατασκευασμένο στο χέρι.

Το Τ16 ήταν βασισμένο, θεωρητικά, στο απλό 205, χωρίς όμως κανένα ουσιαστικό κοινό σημείο με αυτό. Το πλαίσιο ήταν μια πανίσχυρη ατσάλινη κατασκευή από μονομπλόκ χάλυβα, το οποίο συμπληρώθηκε στο πίσω μέρος από μια προέκταση σωληνωτού σασί για την τοποθέτηση του μηχανικού συγκροτήματος. Δύο μεγάλα καπό από πολυεστέρα κάλυπταν το εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος, και το μόνο που μοιράζεται με το 205 GTI είναι πόρτες και κάποια άλλα μέρη, όπως τα φωτιστικά σώματα και οι εσωτερικοί διακόπτες.

Το T16 διαθέτει φαρδύτερους και μεγαλύτερους θόλους τροχών, κίνηση σε όλους τους τροχούς, κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και το πίσω τμήμα άνοιγε ολόκληρο δίνοντας πρόσβαση στα μηχανικά μέρη.

Κίνηση έπαιρνε από έναν 1.775 κ.εκ. 16-βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα ο οποίος μοιράζονταν ακριβώς τα ίδια μηχανικά μέρη με τα αγωνιστικά, μόνο που η έκδοση δρόμου είχε την μισή ιπποδύναμη, δηλαδή 200 άλογα. Για την μετάδοση χρησιμοποιούσε ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ανεξάρτητη ανάρτηση και αεριζόμενα δισκόφρενα στους τέσσερις τροχούς.

Το 1984 για να αγοράσει κάποιος το 205 T16 καινούριο κόστιζε £26.000, όταν η Porsche 911 Carrera 3.2 είχε τιμή £22.500! Το συγκεκριμένο είναι εκείνης της χρονιάς και το 134ο από τα 200 που κατασκευάστηκαν. Οι τρεις ιδιοκτήτες του έχει “γράψει” 10.089 χλμ., με τον πρώτο να το πουλά το 1999 με μόλις 1.700 χλμ., ο δεύτερος το 2005 με 4.500 χλμ., για να το βάλει στη συλλογή του ο τρίτος και σημερινός κάτοχος που έχει κάνει 9.900 χλμ. Ο ιδιοκτήτης μάλιστα διαθέτει άλλο ένα 205 Τ16, με το αυτοκίνητο να βρίσκεται σε εντυπωσιακά εξαιρετική κατάσταση.

Το 205 T16 είναι ένα από τα πιο θρυλικά και επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Group B, ήταν το Peugeot 205 Turbo 16. Κέρδισε δυο συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα, και οδηγήθηκε από τα πιο μεγάλα ονόματα της εποχής.