Η Tata Motors, η μητρική εταιρία της Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης -Project Charge όπως το ονομάζει- για την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, στη προσπάθειά της να την επαναφέρει σε θετική τροχιά, μιας και η εταιρία έχει πληγεί σημαντικά από την πτώση των πωλήσεων diesel οχημάτων στην Ευρώπη, από το Brexit, αλλά και από τις εμπορικές διαμάχες ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα.

Στόχος του Project Charge είναι η μείωση του κόστους, με την παράλληλη βελτίωση των ταμειακών ροών της Jaguar Land Rover κατά 2,5 δις λίρες (2,85 εκατ. ευρώ) σε βάθος 18 μηνών. Σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη της JLR θα διαδραματίσει η Jaguar I-Pace, το νέο Defender αλλά και οι υβριδικές και οι ηλεκτρικές εκδόσεις όλων των μοντέλων των δύο εταιριών.

Η Tata θα εξοικονομήσει πόρους μέσω της μείωσης των επενδύσεων της σε μη παραγωγικές δραστηριότητες, ενώ στη πορεία θα στραφεί στην πώληση περιουσιακών στοιχείων της. Παράλληλα εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο η περίπτωση να μεταφερθεί η παραγωγή των αυτοκίνητων στην Ινδία ή στην Κίνα.

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Jaguar και Land Rover περιλαμβάνει μέχρι και την αξιοποίηση των εκτάσεων που καταλαμβάνουν τα εργοστάσια των εταιρειών στο Castle Bromwich και Solihull, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Να σημειωθεί πως οι δύο εταιρίες έχουν ήδη μειώσει τον αριθμό των ημερών παραγωγής στις εγκαταστάσεις τους στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Tata Motors, προσανατολίζεται στην επιλογή του Real Estate για τους χώρους όπου κατασκευάζονται τα βρετανικά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα θεωρεί πιο επικερδή αυτή τη δραστηριότητα από την κατασκευή αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι φήμες στην Βρετανία οργιάζουν ότι το εργοστάσιο στο Solihud τo οποίο έκανε στοπ παραγωγής για δύο εβδομάδες, πρόκειται να κλείσει οριστικά και να μετατραπεί σε χώρο ανέγερσης κατοικιών, ώστε να ανακτηθούν χρήματα από το real estate για την Tata. Έτσι θα προσπαθήσει να δημιουργήσει κτίρια και κατοικίες για να τα πουλήσει είτε να τα ενοικιάσει.

Σε ότι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα, η Tata Motors σημείωσε απώλειες 10,49 δισ. ρουπιών (141,9 εκατ. δολαρίων) το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2018, ενώ την ίδια περσινή περίοδο είχες κέρδη 24,83 δισ. ρουπίες (35 εκατ. δολάρια).

Οι βρετανικές μάρκες ανακοίνωσαν απώλειες 101 εκατ. λίρες κατά τη διάρκεια του τριμήνου και το περιθώριο κέρδους προ φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) υποχώρησε στις 130 μονάδες βάσης, στο 9,9%. Οι πωλήσεις της Jaguar Land Rover το τρίτο τρίμηνο του έτους υποχώρησαν κατά 13,2%, σε περίπου 130.000 μονάδες. Μόνο τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις έπεσαν κατά 12,3%, σε διεθνές επίπεδο, στην Κίνα, δε, ειδικότερα, κατά 46,2%. Στη Βρετανία η πτώση ήταν μόλις 0,8% και πανευρωπαϊκά 4,7%, ενώ, στη Β.Αμερική έφθασε το 6,9%.