Το περασμένο καλοκαίρι, η Audi παρουσίασε το PB18 e-tron, το οποίο είναι ένα sport ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων. Παράλληλα αποτελεί ένα σχεδιαστικό και τεχνολογικό concept για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της γερμανικής εταιρίας του μέλλοντος. To σπορ φουτουριστικό μοντέλο είναι εμπνευσμένο από τα πρωτότυπα που έχουν κατακτήσει ανεπανάληπτες νίκες στο Le Mans και δημιουργήθηκε στο νέο σχεδιαστικό κέντρο της Audi, στο Malibu της Καλιφόρνια.

Το πιο ενδιαφέρον ίσως σημείο του Audi PB18 e-tron είναι η θέση οδήγησης. Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί με τη θέση οδήγησης (κάθισμα, τιμόνι, πεντάλ, πίνακας οργάνων) στο κέντρο, όπως ακριβώς σε ένα μονοθέσιο αγωνιστικό. Επειδή όμως στόχος των σχεδιαστών και των μηχανικών ήταν και η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, δόθηκε η δυνατότητα μετακίνησης της θέσης οδήγησης από το κέντρο προς το πλάι, σε “παραδοσιακή” διάταξη αυτοκινήτου δρόμου.

Και ενώ κατά την παρουσίαση του, η Audi είχε πει ότι αυτό θα παραμείνει ως concept, ο επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού της Audi, Andreas Mindt και η σχεδιαστική ομάδα πίσω από αυτό, πιέζουν την διοίκηση της γερμανικής εταιρίας ώστε να το περάσει στην παραγωγή.

Ωστόσο, η εξαιρετικά πολύπλοκη φύση του concept σημαίνει ότι δεν καθιστά απλή την απόφαση το να γίνει πραγματικότητα το concept. Πιο συγκεκριμένα, για να διατηρηθεί η κεντρική θέση οδήγησης η Audi θα χρειαζόταν να αναπτύξει ένα νέο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο θα ήταν τεράστιο κόστος για ένα αυτοκίνητο με τόσο χαμηλή παραγωγή. Ακόμα, η ψύξη των μηχανικών μερών είναι μεγάλη πρόκληση για τους μηχανικούς, με τον Mindt να απορρίπτει το μύθο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χρειάζονται σημαντικά συστήματα ψύξης.