Επίσημο: Skoda Scala, η αναβάθμιση της εταιρίας

Σχετικά άρθρα

Μετά από μια σύντομη περίοδο teasαρίσματος και διαρροή φωτογραφιών, η τσέχικη εταιρία παρουσίασε πριν λίγα λεπτά στο Τελ Αβίβ το ολοκαίνουριο Scala. Αυτό είναι ο απευθείας αντικαταστάτης του Rapid Spaceback, δηλαδή ένα compact hatchback μοντέλο που ενσωματώνει τις φιλοδοξίες της τσεχικής μάρκας και τίθεται απέναντι σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες, αυτή του C-segment, εξ’ού και το όνομα του.

Όνομα

Αυτό προέρχεται από τη λατινική λέξη “scala”, η οποία στο πέρασμα του χρόνου υιοθετήθηκε και στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα, αντικαθιστώντας τη “δική μας”, ‘’κλίμακα’’. Ένα όνομα σκόπιμα επιλεγμένο για να δώσει έμφαση σε αυτό που αντιπροσωπεύει το μοντέλο για τη Skoda, δηλαδή την άνοδο της μάρκας σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα ποιότητας, σχεδίασης και τεχνολογίας, καθώς το Scala θα είναι αντίπαλος του Golf και των άλλων μοντέλων της κατηγορίας του.

Πλατφόρμα/διαστάσεις

Το Scala βασίζεται στην MQB A0 πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.362 χλστ., το πλάτος του τα 1.793 χλστ. και το ύψος του τα 1.471 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.649 χλστ., το οποίο είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από αυτό του Golf (2.620 χλστ.). Εξοπλίζεται με ζάντες διαστάσεων από 15″ έως 18″.

Σχεδιασμός

Με το Scala η Skoda μας δείχνει το νέο πρόσωπο της γλώσσας σχεδιασμού της μάρκας, όντας το πρώτο μοντέλο που την υιοθετεί και η οποία θα ενσωματωθεί στα μελλοντικά μοντέλα. Ακόμα, το Scala είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda στην Ευρώπη που αντί για λογότυπο στο πίσω μέρος, έχει γραμμένο το όνομα της Skoda.

Σχεδιαστικά, το μοντέλο φέρει στοιχεία που πρωτοείδαμε στο Vision RS concept και πρακτικά γεφυρώνει οπτικά το κενό μεταξύ ενός παραδοσιακού hatchback και ενός station wagon, φέρνοντας περισσότερο στο Audi A3 Sportback. Χαρακτηριστικά στοιχεία σχεδιασμού αποτελούν τα τριγωνικά LED φωτιστικά σώματα, που είναι στάνταρ), τα μεγάλα “τρίτα” παράθυρα πίσω, όπως και η μεγάλη πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών, που συνδυάζεται με τα πίσω LED φώτα, με δυναμικούς δείκτες στροφής (προαιρετικά). Εξοπλίζεται με ζάντες διαστάσεων από 15″ έως 18″.

Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, το Scala είναι το πρώτο μοντέλο της τσέχικης εταιρίας που ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας, η οποία έχει την ταυτότητα του Δημήτρη Δαρκούδη, με την καμπίνα του Scala να δανείζεται πολλά στοιχεία από το Vision X Concept.

Συνδυάζει την εργονομία και το συναίσθημα με τους δεδομένους κορυφαίους χώρους επιβατών και αποσκευών των μοντέλων της Skoda. Ο πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής βρίσκονται ψηλά στο ταμπλό που καλύπτεται από υψηλής ποιότητας μαλακό αφρώδες υλικό. Όπως βλέπεις, στην κεντρική κονσόλα συναντάμε οθόνη 9,2″ (την μεγαλύτερη στην κατηγορία του), ενώ η βασική οθόνη έχει διαγώνιο 6.5 ίντσες.

Προαιρετικά προσφέρεται και το Virtual Cockpit, με την οθόνη του πίνακα οργάνων να έχει διαγώνιο 10,25 ίντσες. Μια ευχάριστη ατμόσφαιρα δημιουργείται από τον εσωτερικό φωτισμό, τις ζεστές αποχρώσεις και τις αντιπαραβαλλόμενες έγχρωμες ραφές στα καλύμματα των καθισμάτων, τα οποία προαιρετικά είναι διαθέσιμα με ειδικά επεξεργασμένη επένδυση. Προαιρετικά το θερμαινόμενο παρμπρίζ και το θερμαινόμενο τιμόνι παρέχουν επιπλέον άνεση.

Τέλος, υπάρχουν πρακτικές λύσεις, όπως ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού και ηλεκτρικά ελεγχόμενη πόρτα πορτμπαγκάζ. O τελευταίος έχει όγκο 467 λίτρα (από 415), ενώ όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα αυτός εκτοξεύεται στα 1.410 λίτρα, ή 30 περισσότερα από το Rapid Spaceback.

Κινητήρες

Μηχανικά, το Scala προσφέρεται με 5 turbo κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, CNG, όλοι με άμεσο ψεκασμό, σύστημα start/stop, φίλτρο σωματιδίων και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Ανάμεσα στους κινητήρες συναντάμε τον τρικύλινδρο 1.000αρη απόδοσης 95 και 115 ίππων με 175 και 200 Nm ροπής. Επίσης υπάρχει ο τετρακύλινδρος 1.500αρης απόδοσης 150 ίππων με 250 Nm ροπής. Από πλευράς πετρελαίου, υπάρχει ο 1,6 λίτρων TDI απόδοσης 115 ίππων και 250 Nm, ενώ ο 1.0-λίτρου G-TEC αποδίδει 90 άλογα και 145 Nm ροπής, καταναλώνει φυσικό αέριο (CNG), είναι απόλυτα φιλικός για το περιβάλλον και αναμένεται αργότερα, μέσα στο 2019.

Και οι πέντε υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες πληρούν την προδιαγραφή Euro 6d-TEMP και συνδυάζονται με 5-τάχυτο μηχανικό (μόνο η έκδοση του 1.0 TSI των 95 ίππων), 6-τάχυτο μηχανικό και 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το Skoda Scala μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με ενεργή ανάρτηση, όπου το σύστημα Sport Chassis Control προσφέρει τις επιλογές ‘Normal’ ή ‘Sport’ μέσω της επιλογής οδηγικού προφίλ (Driving Mode Select).

Τεχνολογίες

Το Scala διαθέτει έως εννέα αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου ενός αερόσακου γονάτων οδηγού και για πρώτη φορά στην κατηγορία, προσφέρεται με προαιρετικούς πίσω πλευρικούς αερόσακους. Σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης, το προαιρετικό σύστημα πρόληψης προστασίας επιβατών (Crew Protect Assist) κλείνει αυτόματα τα παράθυρα και προεντείνει τις εμπρός ζώνες ασφαλείας.

Κυκλοφορία

To ολοκαίνουργιο Scala θα κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης, τον προσεχή Μάρτιο, όταν και θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό, για να ακολουθήσει η κυκλοφορία του αμέσως μετά. Τέλος, το Scala είναι το πρώτο από τα τέσσερα νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει η εταιρία μέσα στο 2019.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr