Τα τμήματα των γερμανικών Autobahns που δεν έχουν όριο ταχύτητας, ενδεχομένως σύντομα να αποτελέσουν παρελθόν, μιας και σε αυτά θα τεθεί όριο ταχύτητας 130 χλμ/ώρα. Αυτό θα εξαρτηθεί με το κατά πόσο η κυβέρνηση της Χώρας υιοθετήσει σειρά σχεδίων προτάσεων για την προστασία του κλίματος που προωθεί η επιτροπή της για το μέλλον των μεταφορών.
Η επιτροπή, στην οποία έχει ανατεθεί να εκπονήσει συστάσεις για τον περιορισμό της περιβαλλοντικής βλάβης που προκαλείται από τις μεταφορές, προτείνει επίσης άνοδο στις τιμές των καυσίμων και ποσοστώσεις στα ηλεκτρικά οχήματα, εκτιμώντας πως τα μέτρα αυτά θα βοηθήσουν την Γερμανία να ανταποκριθεί στους στόχους για τις εκπομπές που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι προτάσεις ενδεχομένως να αποδειχθούν αμφιλεγόμενες στη Γερμανία, το οδικό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων της οποίας φημίζεται για τα τμήματά του χωρίς όριο ταχύτητας, στα οποία οι οδηγοί μπορούν να αναπτύσσουν την ανώτατη ταχύτητα των οχημάτων τους. Να σημειωθεί πως η Γερμανία είναι μια από τις ελάχιστες χώρες του κόσμου που δεν έχουν όρια ταχύτητες, όπως το Αφγανιστάν, η Βόρεια Κορέα και η Νήσος του Μαν.
Στη Γερμανία μπορεί να επιβληθούν υψηλά πρόστιμα από την ΕΕ, αν αποτύχει να περιορίσει τις εκπομπές των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και των οξειδίων του αζώτου. Οι εκπομπές των αερίων αυτών από τις μεταφορές, οι οποίες δεν έχουν μειωθεί από το 1990, αποτελούν ιδιαίτερο στόχο για περαιτέρω μειώσεις.
Η κυβέρνηση βρίσκεται ανάμεσα στην ανάγκη να προστατεύσει την κρίσιμης σημασίας γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια από μια σειρά δαπανηρών σκανδάλων απόκρυψης των εκπομπών, και στην ανάγκη να αναλάβει δράση για να προστατεύσει το κλίμα που επιδεινώνεται με ταχύτητα.
Το κείμενο αναφέρει πως τα μέτρα, τα οποία περιλαμβάνουν ανώτατο όριο ταχύτητας 130 χλμ/ώρα στους αυτοκινητοδρόμους και αυξήσεις στους φόρους στα καύσιμα από το 2023, την κατάργηση φοροαπαλλαγών για τα οχήματα ντίζελ και ποσοστώσεις στις πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, μπορεί να επιτύχουν το ήμισυ των απαιτούμενων μειώσεων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η Εθνική Πλατφόρμα για το Μέλλον των Μεταφορών δεν έχει ακόμη οριστικοποιήσει τις προτάσεις της, καθώς η τελική έκθεση θα ανακοινώσει στο τέλος Μαρτίου, τα οποία στη συνέχεια θα ενσωματωθούν σ’ έναν νόμο για την κλιματική αλλαγή που η κυβέρνηση θέλει να θέσει σε ισχύ φέτος.
Όμως η επιτροπή γνωρίζει καλά πως πολλές από τις προτάσεις της μπορεί να είναι αμφιλεγόμενες. Όπως αναφέρεται στο σχέδιο:
Δεν θα γίνουν δεκτά όλα τα εργαλεία και όλα τα μέτρα. Για να υπάρξει συμβιβασμός για την επίτευξη των στόχων κατά της αλλαγής του κλίματος, θα χρειαστούν πολιτική επιδεξιότητα, διπλωματική ικανότητα και διάθεση για συμβιβασμό.