Μια νέα έρευνα αξιοπιστίας δείχνει πως τα πολυτελή μοντέλα και τα SUVs είναι τα αυτοκίνητα εκείνα που έχουν την μικρότερη αξιοπιστία. Η έρευνα της Which?, μιας βρετανικής ένωσης καταναλωτών που ρώτησε περισσότερους από 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σχετικά με την αξιοπιστία που προσφέρουν τα αυτοκίνητά τους, βρήκε πως ένα αυτοκίνητο με αξία μικρότερη των 11.000 λιρών “υποφέρει” από λιγότερα προβλήματα, σε σχέση από ένα SUV και ένα πολυτελές μοντέλο με αξία μεγαλύτερη των 53.000 λιρών.

Συγκεκριμένα, οι Βρετανοί πληρώνουν κατά μέσο όρο 53.150 λίρες (60.725 ευρώ) για την αγορά ενός νέου πολυτελούς αυτοκίνητου. Σχεδόν το 1/3 των ιδιοκτητών αυτών, το 32%, δήλωσε πως το αυτοκίνητό τους, με ηλικία μικρότερη των 3 ετών, παρουσίασε κάποιο πρόβλημα. Αυτό είναι το μεγαλύτερο ποσοστό της συγκεκριμένης έρευνας, με τα αυτοκίνητα πόλης, με μ.ο κόστος αγοράς 10.882 λίρες (€10.433) να παρουσιάζουν αντίστοιχο ποσοστό 17%, ενώ τα μικρά αυτοκίνητα με μ.ο κόστος αγοράς 16.238 λίρες (€18.553), ποσοστό 18%.

Κατηγορία Ποσοστό προβλημάτων Μ.Ο ημερών για την επισκευή Μ.Ο τιμής αγοράς
City cars 17% 1.26 £10,882
Small cars 18% 1.46 £16,238
Sports cars 21% 2.1 £39,289
Medium cars 22% 1.52 £23,699
Estates 22% 1.63 £28,559
Large cars 25% 1.51 £30,637
People carriers/MPVs 26% 1.59 £22,342
Compact SUVs 27% 1.61 £29,272
Large SUVs 27% 2 £41,296
Luxury cars 32% 2.58 £53,150

Επίσης η έρευνα έδειξε πως και τα μεγάλα SUVs ταλαιπωρούνται από προβλήματα αξιοπιστίας, σε ποσοστό 27%, με τους ιδιοκτήτες τους να πληρώνουν για την αγορά τους κατά μέσο όρο 41.296 λίρες (47.185 ευρώ).

Σύμφωνα με την έρευνα, η επισκευή των μεγάλων SUVs και των πολυτελών αυτοκινήτων διήρκεσε 2 και 2,6 μέρες αντίστοιχα κατά μέσο όρο, την ώρα που οι ζημιές στις άλλες δύο κατηγορίες χρειάστηκαν κατά μέσο 1,3 και 1,5 μέρες για να επιδιορθωθούν.

1Διάβασε επίσης

Τα 25 πιο αναξιόπιστα αυτοκίνητα

Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα SUVs και τα πολυτελή μοντέλα εντοπίζονται στα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, στο λογισμικό, στις λαβές των πορτών, στις κλειδαριές, στο σύστημα πλοήγησης, στα ηλεκτρικά παράθυρα, στην ηλιοροφή, στους αισθητήρες πίεσης των ελαστικών, στους καθρέπτες, στις εξατμίσεις και στα συστήματα μείωσης των εκπομπών ρύπων.