Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τις υψηλές τιμές πώλησης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχουν στραφεί στην αύξηση του ρυθμού εξέλιξης των νέων κυψελών καυσίμου.

Οι κυψέλες καυσίμου, είναι μια τεχνολογία η οποία εξασφαλίζει την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος μετά την ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο. Αυτή η χημική αντίδραση γίνεται συνεχώς στις κυψέλες καυσίμου και το παραγόμενο ρεύμα χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση των ηλεκτρικών κινητήρων του αυτοκινήτου. Η περίσσεια του ηλεκτρικού ρεύματος αποθηκεύεται σε μπαταρίες και χρησιμοποιείται όταν απαιτηθεί.

Η Bosch ενδέχεται να μειώσει την ποσότητα της πλατίνα στις νέες κυψέλες καυσίμου. Η γερμανική εταιρεία αναμένει ότι η πλατίνα θα διαδραματίσει μικρό ρόλο στις νέες κυψέλες καυσίμου. Ειδικότερα, υπολογίζει ότι θα χρειαστεί μόνο το ένα δέκατο της ποσότητας της πλατίνας που χρησιμοποιείται στις υπάρχουσες κυψέλες καυσίμου για να κατασκευάσει τις νέες κυψέλες σε ένα όχημα.

Επίσης, ανακοίνωσε ότι οι έρευνες της δείχνουν πως θα χρησιμοποιήσει 3-7 γραμ. πλατίνας ανά όχημα, ενώ τώρα απαιτούνται περίπου 30-60 γραμ. ανά όχημα. Αξίζει να τονισθεί ότι η μικρή ποσότητα πλατίνας είναι ανάλογη με την ποσότητα πλατίνας που χρησιμοποιείται σε ένα καταλυτικό μετατροπέα για επιβατικό αυτοκίνητο ντίζελ, όπου συνήθως απαιτούνται 3-7 γραμ. πλατίνας.

Και η Toyota θα μειώσει της ποσότητας της πλατίνας που χρησιμοποιεί στο Mirai, κατά δύο τρίτα, σε περίπου 10 γραμ. ανά όχημα στην επόμενη έκδοση του, από 30 γραμ. στο σημερινό μοντέλο.

Η Hyundai έχει μειώσει την ποσότητα πλατίνας που απαιτείται για τις κυψελες καυσίμου στην τελευταία έκδοση του Nexo, που κυκλοφόρησε πέρσι, σε 56 γραμ. από 78 γραμ. Η Hyundai σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 6 δισ. ευρώ για να φτιάχνει 700.000 συστήματα κυψελών καυσίμου ετησίως μέχρι το 2030, ενώ η Κίνα σχεδιάζει να έχει κατασκευάσει 2 εκατ. οχήματα με κυψέλες καυσίμου, έως το 2030.