Εξαιτίας κυρίως της παθητικής ασφάλειας αλλά και του marketing, οι διαστάσεις των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία 20 χρόνια, με αποτέλεσμα αυτά να γίνονται ολοένα και πιο βαριά. Αρκετές εταιρίες αντικαθιστούν τον χάλυβα με αλουμίνιο, ή σε πιο ακριβές και hi-end κατασκευές με το carbon. Υπάρχουν, όμως, περιπτώσεις που αυτά τα δύο υλικά χρησιμοποιούνται και σε πιο καθημερινά αυτοκίνητα, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και τα αμερικάνικα pickups Ford F-150 και GMC Sierra.

Αυτή η μεταστροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών προς το αλουμίνιο και το carbon έχει προβληματίσει τις εταιρίες παραγωγής χάλυβα, καθώς βλέπουν τη ζήτηση για χάλυβα να μειώνεται. Και ο αναλυτής Akihito Fujita πιστεύει ότι από χάλυβα θα είναι το 62% του βάρους ενός μέσου αυτοκινήτου το 2025, όταν το 2015 ήταν το 70%.

Θέλοντας να μη χάσουν την επαφή με την αυτοκινητοβιομηχανία, οι εταιρίες παραγωγής χάλυβα εξελίσσουν το προϊόν τους, προσφέροντας ελαφρύτερους χάλυβες και νέες τεχνικές κατασκευής.

Το Bloomberg ανέφερε τη Nippon Steel, η οποία παρουσίασε το NSafe Auto concept στις αρχές του χρόνου, η οποίο το περιγράφει ως την διαρθρωτική ιδέα της επόμενης γενιάς. Η συγκεκριμένη δομή χρησιμοποιεί έξι διαφορετικές ποιότητες -και χαρακτηριστικών- χάλυβα. Μερικοί από τους χάλυβες είναι σημαντικά ισχυρότεροι από αυτούς που χρησιμοποιούνται συνήθως στα αυτοκίνητα, αλλά αυτό επέτρεψε στη Nippon να εξοικονομεί βάρος σε άλλες περιοχές. Χάρη σε αυτή την προσέγγιση, το concept ήταν περίπου 30% ελαφρύτερο από ένα παραδοσιακό χαλύβδινο όχημα, κάτι που το τοποθετεί στο ίδιο επίπεδο με ένα αυτοκίνητο που κάνει εκτενή χρήση αλουμινίου.

Το πρόβλημα που ίσως δημιουργείται είναι το κόστος, καθώς η Nippon Steel δεν αναφέρει αν το NSafe είναι φθηνότερο στην παραγωγή απ’ότι η χρήση αλουμινίου. Η εταιρία, όμως, πειραματίζεται και με άλλους τρόπους έτσι ώστε να κάνει τον χάλυβα ελαφρύτερο. Ένας εξ’αυτών είναι η ανάμειξη χάλυβα με “μικρές ποσότητες πλαστικών”, αλλά αυτή η διαδικασία βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο.