Στις αρχές του χρόνου, η ZF μαζί με την TRW παρουσίασαν τον πρώτο εξωτερικό πλαϊνό εξωτερικό αερόσακο που φουσκώνει λίγο πριν συμβεί μια πλευρική σύγκρουση, προκειμένου να μετριάσει την προοπτική του τραυματισμού των επιβατών του οχήματος. Το συγκεκριμένο project δεν έμεινε σε κάποιο εργαστήριο, καθώς σήμερα η ZF μας δείχνει τις δοκιμές που πραγματοποιεί με ένα -προηγούμενης γενιάς- Opel Insignia Tourer.
Σύμφωνα με έρευνες, οι εξωτερικοί αερόσακοι θα μπορούν να μειώσουν τη σοβαρότητα μιας σύγκρουσης κατά 40%, ενώ μειώνουν τα επίπεδα τραυματισμού κατά 20% με 30%. Οι συγκεκριμένοι εξωτερικοί αερόσακοι έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν ως πρόσθετη ζώνη απορρόφησης σε περίπτωση ατυχήματος. Η μεγαλύτερη πρόκληση για την ανάπτυξη αυτού του συστήματος ήταν η αξιόπιστη αναγνώριση μιας αναπόφευκτης σύγκρουσης και η ανάπτυξη του εξωτερικού πλευρικού αερόσακου πριν από τη σύγκρουση. Το σύστημα χρειάζεται περίπου 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου για να αποφασίσει να δώσει εντολή και να φουσκώσει τον αερόσακο, όσο περίπου το χρειάζεσαι για το ανοιγοκλείσιμο των βλεφάρων σου.
Ο αερόσακος έχει χωρητικότητα μεταξύ 280 και 400 λίτρων (πέντε έως οκτώ φορές μεγαλύτεροι από αυτόν τον αερόσακο οδηγού) ανάλογα με το όχημα, και επεκτείνεται προς τα πάνω, σχηματίζοντας μια πρόσθετη ζώνη απορρόφησης στην περιοχή της πόρτας μεταξύ των κολόνων Α και C. Η ZF αναφέρει ότι ο εξωτερικός πλαϊνός αερόσακος μπορεί να μειώσει τη διείσδυση του οχήματος που χτυπάει κατά 30%, συμβάλλοντας έτσι στη σημαντική μείωση του κινδύνου τραυματισμού των επιβατών. Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ, κάμερες και LiDAR, αναλύοντας συνεχώς τα δεδομένα, ώστε να δημιουργήσει έναν λεπτομερή τρισδιάστατο χάρτη, έτσι ώστε να ενεργοποιήσει τον αερόσακο μόνο όταν χρειάζεται.
Ο επικεφαλής της ZF για το τομέα της παθητικής ασφάλειας, Michael Buchsner δήλωσε μεταξύ άλλων:
Η ιδέα μας για τους εξωτερικούς αερόσακους αποτυπώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το όραμα μας για έναν κόσμο χωρίς τροχαία ατυχήματα.
Η εταιρία δηλώνει πως τα πρώτα αυτοκίνητα με τέτοιους αερόσακους, αναμένονται στην αγορά μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.