To Hyundai Motor Group πρωτοπορεί και παρουσίασε σήμερα στο Hyundai Motorstudio στην Goyang της Ν.Κορέας την τεχνολογία Continuously Variable Valve Duration (CVVD) για πρώτη φορά στην παγκόσμια αγορά, η οποία θα χρησιμοποιηθεί από κινητήρες που θα βρεθούν κάτω από το καπό των μοντέλων της Hyundai και της Kia.

Η τεχνολογία της συνεχούς μεταβαλλόμενης διάρκειας των βαλβίδων βελτιστοποιεί τόσο την απόδοση του κινητήρα όσο και την κατανάλωση, ενώ ταυτόχρονα είναι φιλική προς το περιβάλλον. Η καινοτόμος λύση ρυθμίζει τη διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων ανάλογα με τις συνθήκες, επιτυγχάνοντας αύξηση της απόδοσης κατά 4% και βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 5%. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία μειώνει τις εκπομπές κατά 12%.

Ο Albert Biermann, πρόεδρος και διευθυντής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης του ομίλου, δήλωσε σχετικά:

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας CVVD είναι ένα καλό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο το Hyundai Motor Group ενισχύει τους κινητήρες της. Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες μας για καινοτομία, για να προωθήσουμε τις αλλαγές των παραδειγμάτων και να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου.

Σύμφωνα με τη Hyundai, μέχρι σήμερα η απόδοση και η αποτελεσματικότητα ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης εξαρτάται από τον μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων, ο οποίος ρυθμίζει το χρονισμό του ανοίγματος και του κλεισίματος των βαλβίδων στους κινητήρες με Continuously Variable Valve Timing (CVVT), αλλά και του βυθίσματος τους στους κινητήρες με Continuously Variable Valve Lift (CVVL).

Αυτό που ανακοινώνουν, όμως, οι Κορεάτες είναι το Variable Valve Duration (CVVD), δηλαδή ο έλεγχος και της διάρκειας του ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων. Στην ουσία, η εταιρία αναφέρει ότι όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα, οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι περιορισμένες και έτσι το CVVD ανοίγει τη βαλβίδα εισαγωγής από τη μέση προς το τέλος της διαδρομής συμπίεσης. Αυτό βοηθά στη βελτίωση της κατανάλωσης μειώνοντας την αντίσταση που προκαλείται από τη συμπίεση. Από την άλλη, όταν ο οδηγός απαιτεί ισχύ, η βαλβίδα εισαγωγής είναι κλειστή στην αρχή της διαδρομής συμπίεσης για να μεγιστοποιηθεί η ποσότητα αέρα που χρησιμοποιείται για την καύση, βελτιώνοντας έτσι τη ροπή του κινητήρα.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης της τεχνολογία Continuously Variable Valve Duration στο Motorstudio, η Hyundai παρουσίασε και τον πρώτο κινητήρα που φέρει την συγκεκριμένη τεχνολογία. Τον ονομάζει Smartstream G1.6 T-GDi, και πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης σε διάταξη V, όπου με χρήση turbo η ισχύς του φτάνει τα 180 άλογα και η ροπή τα 265 Nm. Ακόμα, ο νέος αυτός κινητήρας διαθέτει επίσης σύστημα ανακυκλοφορίας των καυσαερίων χαμηλής πίεσης (LP EGR), για περαιτέρω βελτιστοποίηση της κατανάλωσης.

Το LP EGR επιστρέφει ένα μέρος των καυσαερίων στο θάλαμο καύσης, παράγοντας ένα “cooling effect” που μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Ο G1.6 T-GDi διαθέτει επίσης ένα σύστημα χαμηλής πίεσης που ανακατευθύνει τα καυσαέρια προς το εμπρός μέρος του συμπιεστή του turbo, και όχι στο σύστημα εισαγωγής, κάτι που αυξάνει την απόδοση υπό συνθήκες υψηλού φορτίου.

Ακόμα, ο νέος κινητήρας διαθέτει ένα ενσωματωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης που ζεσταίνει ή ψύχει γρήγορα τον κινητήρα, καθώς και σύστημα άμεσου ψεκασμού με πίεση έως και 350 bar, ξεπερνώντας τα 250 bar του προηγούμενου κινητήρα T-GDi. Επιπλέον, οι εσωτερικές τριβές του νέου κινητήρα είναι μικρότερες κατά 34%.

Κλείνοντας, η Hyundai ανακοίνωσε ότι ο νέος κινητήρας Smartstream G1.6 T-GDi θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά στο νέο Sonata Turbo, το οποίο θα κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2019, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα της Hyundai και της Kia που θα εξοπλίζονται με τον εν λόγω κινητήρα.