O AAA (American Automobile Association) θέλησε να διαπιστώσει πόσο αξιόπιστα είναι τα συστήματα ανίχνευσης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος, διεξάγοντας μιας σειρά δοκιμών που έδειξαν πως τα συστήματα δεν είναι τόσο αποτελεσματικά όσο ισχυρίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο αμερικάνικος οργανισμός επέλεξε τέσσερα δημοφιλή σεντάν, τα Chevrolet Malibu 2019 με Front Pedestrian Braking, Honda Accord 2019 με Honda Sensing, Tesla Model 3 2019 με automatic emergency braking και Toyota Camry 2019 με Toyota Safety Sense.

Οι δοκιμές έδειξαν πως τα συστήματα δεν μπορούν να δουν καλύτερα από τον οδηγό, όταν ο ήλιος “χτυπά κατάματα” τον οδηγό, ενώ όλα τα συστήματα που αξιολογήθηκαν ήταν αναποτελεσματικά κατά την διάρκεια της νύχτας, όπου συμβαίνει το 75% των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων που πεζούς στις ΗΠΑ.

Τα συστήματα λειτουργούν καλύτερα όταν ένας ενήλικος πεζός βγαίνει μπροστά από ένα αυτοκίνητο που ταξιδεύει την ημέρα, με ταχύτητα έως και 32 χλμ/ώρα (20 μίλια/ώρα), με την αποτελεσματικότητά τους να μειώνεται όσο αυξάνεται η ταχύτητα του αυτοκινήτου, αλλά και όσο μειώνεται το μέγεθος του πεζού (π.χ παιδιά). Με ταχύτητα 32 χλμ/ώρα, τα αυτοκίνητα κατάφεραν να αποτρέψουν το 40% των συγκρούσεων, ενώ όταν η ταχύτητα αυξήθηκε στα 48 χλμ/ώρα (30 μίλια/ώρα), τότε τα περισσότερα συστήματα απέτυχαν να αποφύγουν την σύγκρουση.

Ο οργανισμός παροτρύνει τους οδηγούς να έχουν συνεχώς την προσοχή τους στραμμένη στον δρόμο ενώ οδηγούν και να μην βασίζονται στα ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης για την αποφυγή σύγκρουσης, ειδικά τη νύχτα. Παράλληλα συστήνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να βελτιώσουν την ακρίβεια των συστημάτων αποφυγής συγκρούσεων σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.