Στα μέσα του 2016 έμαθες την Electric GT (EGT), μία εταιρία από το San Diego των Η.Π.Α. -με ιδρυτή τον Eric Hutchison- που έσωσε μία 308 GTS του 1978 από σίγουρο θάνατο. Η συγκεκριμένη Ferrari είχε πάρει φωτιά από διαρροή καυσίμου και δεν υπήρχε περίπτωση να σωθούν τα μηχανικά και τα ηλεκτρολογικά της, και τελικά -ως 308 GTE- βγήκε στο σφυρί τον Ιανουάριο του 2018.
Σήμερα, μαθαίνουμε ότι η εταιρία άλλαξε έδρα και από το San Diego πήγε στην πόλη Chatsworth της California, ενώ παράλληλα έκανε γνωστό ότι προσφέρει crate ηλεκτροκινητήρα για να γίνουν και άλλες μετατροπές σαν αυτή της Ferrari. Ο κινητήρας ονομάζεται Electric Crate Motor, με την EGT να υπόσχεται ότι είναι κατασκευασμένος έτσι ώστε να είναι “plug-and-play”, δηλαδή να τοποθετείται απλά σε κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το Electric Crate Motor ενσωματώνει τα συστήματα ενός ή δύο ηλεκτροκινητήρων, σε ένα “μπλοκ κινητήρα”, που μαζί με τα περιφερειακά μοιάζουν ακριβώς με μια μηχανή εσωτερικής καύσης. Το “μπλοκ” περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα για να γίνει ένα αυτοκίνητο ηλεκτρικό, εκτός από τις μπαταρίες και τον βραχίονα στήριξης. Αυτό σημαίνει ότι κινητήρα(ε)ς, controller(s), φορτιστή(έ)ς, αισθητήρες, τα ρελέ και τα ηλεκτρονικά συστήματα βρίσκονται μέσα στο πακέτο.
Η EGT έχει ήδη σχεδιάσει μια σειρά από βραχίονες στήριξης και μπορεί να σχεδιάσει άλλους σε προσαρμοσμένες προδιαγραφές, με την εγκατάσταση να απαιτεί πέντε απλά βήματα: τοποθέτηση του ηλεκτρικού “μπλοκ”, εγκατάσταση της πλεξούδας καλωδίωσης και του συστήματος ψύξης, σύνδεση των καλωδίων AC και DC με τους εργοστασιακούς συνδέσμους και μετεγκατάσταση της εσωτερικής αντλίας ψύξης με τον εναλλάκτη θερμότητας.
Κάθε Electric Crate Motor συνοδεύεται με το εγχειρίδιο εγκατάστασης, με την EGT να παρέχει τεχνική υποστήριξη και εξαρτήματα. Αν επιλέξει κάποιος τον μονό ηλεκτροκινητήρα, η απόδοση του αγγίζει τα 140 άλογα και στα 325 Nm ροπής, ενώ με τον διπλό κινητήρα η απόδοση ανεβαίνει στα 240 άλογα και στα 460 Nm.
Η EGT σχεδίασε το σύστημά της να κουμπώνει με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, με την εταιρεία να διαθέτει ήδη εξαρτήματα, ενώ μπορεί να σχεδιάσει και build-to-order μονάδες. Η μόνη προσοχή είναι να διασφαλιστεί ότι το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα μετάδοσης να μπορούν να χειριστούν την στιγμιαία ροπή, ενώ η εταιρία αναφέρει ότι τα αυτόματα κιβώτια δεν συνιστώνται. Τέλος, αυτό που δεν αναφέρει η εταιρία, είναι η τιμή του Electric Crate Motor. Όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες του κινητήρα μπορείς να δεις βρεις εδώ.