Επίσημο: Νέο Toyota Yaris

Σχετικά άρθρα

Μετά τις διαρροές των προηγούμενων ημερών, η Toyota παρουσιάζει σήμερα με κάθε επισημότητα, τη νέα γενιά του Yaris, που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο κοινό, στο περιθώριο της έκθεσης του Τόκιο στις 23 του μηνός.

Νέα πλατφόρμα

Το μοντέλο διαθέτει φρέσκια σχεδίαση με LED φωτιστικά σώματα και βασίζεται στην TNGA-B πλατφόρμα, η οποία είναι αρθρωτή και υποστηρίζει μοντέλα με διαφορετικά μεταξόνια και διαφορετικά μετατρόχια, δίνοντας την ελευθερία στους σχεδιαστές της Toyota να δημιουργήσουν οχήματα με διαφορετική εμφάνιση, που θα έχουν την ίδια βάση.

Στον εμπρός άξονα η GA-B πλατφόρμα χρησιμοποιεί γόνατα MacPherson, ενώ πίσω μπορεί να δεχτεί είτε ημιάκαμπτο άξονα είτε ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ανάλογα με το μοντέλο. Στο Yaris συναντάμε ημιάκαμπτο άξονα. Η νέα πλατφόρμα βελτιώνει την οδική συμπεριφορά του Yaris, με το νέο μοντέλο να προσφέρει περισσότερους χώρους στο εσωτερικό και στον χώρο αποσκευών.

Το νέο Yaris έχει 5 χιλιοστά μικρότερο μήκος (3,94 μέτρα) από την προηγούμενη γενιά, με το ύψος του να μειώνεται κατά 4 εκατοστά (1,47 μέτρα), ενώ το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 5 εκατοστά (1,745 μέτρα). Παρά το μικρότερο μήκος, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 5 εκατοστά, χάρη στην GA-B πλατφόρμα, φτάνοντας τα 2,56 μέτρα.

Εσωτερικό

Το κάθισμα του οδηγού είναι τοποθετημένο χαμηλότερα και πιο πίσω (+ 6 εκατοστά σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του Yaris) προς το κέντρο του αυτοκινήτου, βοηθώντας στη μείωση του κέντρου βάρους του οχήματος. Επίσης, δημιουργεί μια πιο ελκυστική θέση οδήγησης, με βελτιωμένη εργονομία και μεγαλύτερη δυνατότητα ρύθμισης. Το τιμόνι βρίσκεται πιο κοντά στον οδηγό, με αύξηση της κλίσης κατά έξι μοίρες.

Η Toyota έχει επιλέξει υψηλότερης ποιότητας υλικά, με μαλακά σε υφή πλαστικά. Ο πίνακας οργάνων είναι φαρδύτερος και χαμηλότερος, η κεντρική κονσόλα έχει αυξηθεί σε μήκος και σε ύψος, ενώ το τιμόνι έγινε μικρότερο για καλύτερη ορατότητα.

Εκτός από την κεντρική οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και της TFT οθόνης στον πίνακα οργάνων, η Toyota εξοπλίζει το νέο Yairs με 10″ έγχρωμο head-up display, με σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphones, θερμαινόμενο τιμόνι, κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό και μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή.

Κινητήρες

Στην Ευρώπη θα προσφέρεται με τρεις κινητήρες, δύο βενζίνης και έναν υβριδικό. Πρόκειται για έναν τρικύλινδρο 1.000άρη, για έναν τρικύλινδρο 1.500αρη και για έναν νέο 1.500αρη υβριδικό (Hybrid Dynamic Force), με το υβριδικό του σύστημα να είναι τέταρτης γενιάς και να προέρχεται από τους υβριδικούς κινητήρες 2,0 και 2,5-λίτρων των Corolla, Camry και RAV4.

Ο τρικύλινδρος 1.500αρης κινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία είναι 27% ελαφρύτερη από την μπαταρία νικελίου υδριδίου μετάλλου της προηγούμενης γενιάς του Yaris Hybrid. Η Toyota υποστηρίζει πως ο νέος κινητήρας μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 του Yaris Hybrid κατά περισσότερο από 20%, προσφέροντας παράλληλα περισσότερη ιπποδύναμη κατά 15%, σε σύγκριση με τα 100 άλογα της προηγούμενης γενιάς.

Ο ηλεκτροκινητήρας θα μπορεί να κινήσει αποκλειστικά μόνος του για κάποια χιλιόμετρα το υβριδικό Yaris, με ταχύτητα έως 120-130 χλμ/ώρα, με έρευνα της Toyota να αναφέρει πως το νέο Yris μπορεί να καλύπτει το 80% των καθημερινών αστικών μετακινήσεων μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του.

Η Toyota θα αποκαλύψει περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες και τεχνικά χαρακτηριστικά των κινητήρων μέσα στους επόμενους μήνες.

Γρήγορες εκδόσεις

Το μοντέλο θα χρησιμοποιηθεί ως βάση για το νέο WRC αγωνιστικό της Toyota, με την ιαπωνική εταιρία να δηλώνει πως το νέο Yaris θα προσφέρεται σε GR και GR Sport εκδόσεις, ενώ θα υπάρξει και κορυφαία GRMN έκδοση, που δεν θα είναι περιορισμένη, όπως συνέβη στη προηγούμενη γενιά.

Δυναμικά χαρακτηριστικά

Η Toyota αναφέρει πως το νέο Yaris είναι πιο ευέλικτο και σταθερό από τη προηγούμενη γενιά, χάρη στο μικρότερο βάρος, στη μεγαλύτερη ακαμψία του πλαισίου και στο χαμηλότερο κέντρου βάρους κατά 1,5 εκατοστό.

Συστήματα ασφαλείας

Το νέο Yaris εξοπλίζεται με την σουίτα ασφαλείας Toyota Safety Sense (TSS) που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έξυπνο ενεργό cruise control ανεξαρτήτου ταχύτητας, σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας καθώς και κεντρικό αερόσακο (τοποθετείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της κατηγορίας του) για την προστασία των μπροστά επιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

Παραγωγή

Η παραγωγή του για την Ευρωπαϊκή αγορά θα συνεχίσει να γίνεται στο εργοστάσιο της Toyota στη Γαλλία, ενώ για την αγορά της Ιαπωνίας και άλλων ασιατικών χωρών, θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.

Πωλήσεις

Στην Ελλάδα αναμένεται να ξεκινήσει εμπορική πορεία από τον Σεπτέμβριο του 2020, με τιμές εφάμιλλες με αυτές της σημερινής γενιάς.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr