Η αγορά των σεντάν μοντέλων μπορεί να έχει επηρεαστεί από τις αυξημένες πωλήσεις των SUVs και crossovers, αλλά υπάρχουν σήμερα άκρως ενδιαφέρουσες προτάσεις, όπως το Honda Civic Sedan. Το μοντέλο προσφέρεται στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις, με άκρως ανταγωνιστική τιμή που ξεκινά από τα 21.990 ευρώ για την έκδοση Comfort και από τα 26.570 ευρώ για την έκδοση Elegance για συγκεκριμένο απόθεμα, με την συγκεκριμένη προσφορά να ισχύει για παραγγελίες μέχρι 31/10.

Τα μοντέλα συνοδεύονται από 5 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια οδική βοήθεια, ενώ όσοι επιλέξουν την έκδοση Comfort, παίρνουν δώρο και δωρεάν ασφάλιση ενός έτους, με την προσφορά να ισχύει για τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα.

1182 άλογα με μικρή κατανάλωση

Το μοντέλο εξοπλίζεται με τον τετρακύλινδρο 1.500άρη VTEC turbo βενζινοκινητήρα που αποδίδει 182 άλογα στις 5.500 σ.α.λ και 240 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.900 έως τις 5.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 8,4 δευτερόλεπτα (στη βασική έκδοση), με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα.

Ο κινητήρας παρά την ιπποδύναμή του, είναι αρκετά φειδωλός στη κατανάλωση καυσίμου, αφού η μικτή κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 5,5 λίτρα/100 χλμ (κύκλος NEDC) και στα 5,8 λίτρα/100 χλμ (βασική έκδοση, κύκλος WLTP), ενώ οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 125 γρ/χλμ. (κύκλος NEDC) και 132 γρ/χλμ (βασική έκδοση, κύκλος WLTP).

Ο 1.500άρης κινητήρας διαθέτει τεχνολογία άμεσου ψεκασμού που επιτρέπει την αύξηση της ροπής σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη κατανάλωση, ενώ το διπλό μεταβλητό σύστημα ελέγχου χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) μεταβάλλει το χρονισμό των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής ανεξάρτητα και συνεχώς για βελτιστοποιημένη καύση σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες.

Το Civic sedan φέρει ηλεκτρονικό σύστημα γκαζιού (drive-by-wire throttle) το οποίο αντικαθιστά το συμβατικό με ντίζα με ευφυή ηλεκτρονικά που συνδέουν το πεντάλ με την πεταλούδα γκαζιού. Αυτό μεταφράζεται σε μικρότερο βάρος εξαρτημάτων και ταχύτερη και πιο ακριβή απόκριση.

2Οδηγική άνεση και απόλαυση

Το τετράπορτο μοντέλο είναι κατά 13 εκατοστά μεγαλύτερο από το Civic hatchback, με το μήκος του να αγγίζει τα 4.648 χλστ., με το πλάτος (1.799 χλστ.) και το μεταξόνιο (2.698 χλστ. / 2.697 χλστ. στο hatchback) να παραμένουν απαράλλαχτα, ενώ το ύψος του sedan είναι ελάχιστα μικρότερο (18 χλστ.) σε σχέση με την hatchback έκδοση, και ανέρχεται σε 1.416 χλστ.

Βασίζεται σε μια ελαφριά πλατφόρμα που προσφέρει 52% αυξημένη στρεπτική ακαμψία και χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση τον προκάτοχο του, κάτι που έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην οδηγική του απόλαυση και άνεση, στην ανώτερη οδηγική ευστάθεια, στην καλύτερη συμπεριφορά και στην πολιτισμένη λειτουργία. Σε αυτό συμβάλλει και η ρύθμιση των αναρτήσεων, όπου στον εμπρός άξονα συναντάμε γόνατα McPherson και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Η εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση κραδασμών. Πίσω, η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και το άκαμπτο υποπλαίσιο προσφέρουν αυξημένη ευστάθεια για ανώτερη οδηγική άνεση και ασφαλή οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες καθώς και πιο γραμμική απόκριση.

H Honda έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στις βάσεις της ανάρτησης προκειμένου να διασφαλίσει την βέλτιστη ακαμψία και αποτελεσματικότητα. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της, υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ μπροστά και πίσω προφέρουν ανώτερη απόσβεση και έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου. Επιπλέον, τα νέα υποπλαίσια μπροστά και πίσω έχουν ειδική διάταξη ώστε τα εγκάρσια φορτία να μεταφέρονται πιο άμεσα μέσω της ανάρτησης.

Το Civic 4D εξοπλίζεται με σύστημα διεύθυνσης –κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS)- που χρησιμοποιούνται από κατασκευαστές μόνο σε premium ή μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Η Honda χρησιμοποίησε το σύστημα δύο πινιόν για πρώτη φορά στο Civic Type R του 2016. Χάρη σε αυτό το σύστημα διεύθυνσης, η πληροφόρηση που παίρνει ο οδηγός από τον δρόμο είναι εξαιρετική, αφού η Honda έχει καταφέρει το μοντέλο της να έχει άμεση απόκριση, ακριβή κατευθυντικότητα, ομαλή λειτουργία και μία αίσθηση ασφαλούς πρόβλεψης. Επίσης η επιλογή της Honda να αυξήσει την διάμετρο της κολόνας του τιμονιού, αλλά και να τοποθετήσει ένα μικρό και ελαφρύ ηλεκτρικό μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα δύο πινιόν, αντί της συμβατικής θέσης στην κολώνα του τιμονιού, οδηγεί στην ελαχιστοποίηση της μεταφοράς κραδασμών στο τιμόνι.

3Άπλετοι χώροι

Εκεί που υπερτερεί το μοντέλο σε σύγκριση με το Civic hatchback, είναι στους περισσότερους χώρους που διαθέτει στο εσωτερικό, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές τους. Επωφελούμενοι από την μακρύτερη, πιο πλατιά πλατφόρμα και το μεγαλύτερο μεταξόνιο, οι επιβάτες απολαμβάνουν καλύτερη ορατότητα και μεγαλύτερη ευρυχωρία σε ένα πολυτελές περιβάλλον. Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας του νέου Civic και η εξωτερική σχεδίαση προσφέρουν ένα αθόρυβο, ποιοτικό περιβάλλον στο εσωτερικό, χάρη στη βέλτιστη διαχείριση θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH). Η απουσία θορύβων είναι αποτέλεσμα της μείωσης της παραγωγής θορύβων και κραδασμών και της μεταφοράς τους μέσω της δομής του αμαξώματος, αλλά και της μελετημένης χρήσης ήχο-απορροφητικών και ηχομονωτικών υλικών.

Η θέση οδήγησης βρίσκεται 35 χλστ. χαμηλότερα από αυτή της προηγούμενης γενιάς Civic, δημιουργώντας μία αίσθηση μεγαλύτερης ασφάλειας και προστασίας για τον οδηγό και το συνοδηγό. Οι μπροστά κολόνες είναι λεπτότερες κατά 15% που μειώνουν τα μπροστινά εμπόδια, προσφέροντας άριστη ορατότητα μπροστά 84,3 μοιρών, κάτι που δημιουργεί επίσης μία αίσθηση ευρυχωρίας στην καμπίνα.

Τα εργονομικά βελτιστοποιημένα μπροστινά καθίσματα προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης, με τα εμπρός καθίσματα να έχουν 10 χλστ. μεγαλύτερη διαδρομή εμπρός/πίσω και 10 χλστ. μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης του ύψους από το προηγούμενο Civic. Ο χώρος για τους ώμους των εμπρός επιβατών έχει αυξηθεί κατά 10 χλστ., ενώ ο χώρος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα έχει επίσης αυξηθεί κατά 15 χλστ.. Ο χώρος για τους ώμους στα πίσω καθίσματα είναι 20 χλστ. μεγαλύτερος, ενώ οι πίσω επιβάτες μπορούν επίσης να απολαμβάνουν 45 χλστ. περισσότερο χώρο για τα πόδια, καθώς και 55 χλστ. μεγαλύτερη απόσταση από το γόνατα. Η άνεση των επιβατών των πίσω εξωτερικών καθισμάτων έχει βελτιωθεί με ρυθμιζόμενα μαξιλάρια εδρών, ενώ η πρόσβαση (είσοδος/έξοδος) είναι ευκολότερη για όλους.

Πίσω από τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα, η έμφαση δεν δόθηκε μόνο στη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών – με 519 λίτρα, είναι 20,8% μεγαλύτερη από του προηγούμενου μοντέλου – αλλά και στην ευκολία πρόσβασης και στην ευελιξία, ενώ ταυτόχρονα είναι κατά 41 λίτρα μεγαλύτερος από το hatchback 1.0lt και κατά 99 λίτρα από το 1.5lt. Το χαμηλό σκαλοπάτι φόρτωσης και το φαρδύ άνοιγμα συνδυάζονται με ένα επίπεδο πάτωμα και ένα 20,6% μεγαλύτερο άνοιγμα ανάμεσα στα καθίσματα, διευκολύνοντας τη φόρτωση και μεταφορά αντικειμένων μεγάλου βάρους, πλάτους και μήκους. Ο χώρος αποσκευών του τετράθυρου Civic χωράει τέσσερις μαλακές βαλίτσες, μία παραπάνω συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic sedan.

Το ταμπλό δεν διαφέρει αισθητά από το hatchback, κάτι που σημαίνει ότι και εδώ συναντάμε υλικά υψηλής ποιότητας, ένα απλό και σοφιστικέ σχεδιαστικό θέμα, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών συμβάλλει στη δημιουργία ενός σύγχρονου και premium περιβάλλοντος. Υπάρχει κρυφός LED φωτισμός, με την οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να είναι 7 ιντσών και να ενσωματώνει τις λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού, ενώ απεικονίζει και την κάμερα οπισθοπορείας. Σημαντικό είναι ότι το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Honda Connect 2 υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, παρέχοντας απροβλημάτιστη συνδεσιμότητα με το smartphone σου.

4Προηγμένη ασφάλεια

Το Civic Sedan έχει σχεδιαστεί για να πετυχαίνει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας. Έτσι η Honda το έχει εξοπλίσει με πληθώρα συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, με την δομή του να περιλαμβάνει επίσης τεχνολογία ελεγχόμενης υποχώρησης σε περίπτωση σύγκρουσης, που χρησιμοποιεί μία σχεδίαση μεντεσέ στο εμπρός πλαίσιο για να σπρώξει τον κινητήρα προς τα κάτω και προς τα πίσω σε μία σύγκρουση. Αυτό προσθέτει 80 χλστ. χώρου απορρόφησης φορτίων σύγκρουσης στο εμπρός τμήμα του οχήματος, και ελαχιστοποιεί τη διείσδυση της καμπίνας σε μία σύγκρουση.

Οι 6 αερόσακοι προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης και περιλαμβάνουν τεχνολογίες SRS Airbag και Side Airbag τεχνολογίες. Τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του νέου Civic συμπληρώνονται από τη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Honda Sensing που προσφέρεται σε όλες τις εκδόσεις και χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πληροφοριών από ραντάρ, κάμερες και προηγμένους αισθητήρες που βοηθούν και προειδοποιούν τον οδηγό σε πιθανά επικίνδυνα σενάρια.