Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές των κανονισμών της Formula 1 από το 2021 και μετά είναι η εφαρμογή -για πρώτη φορά- πλαφόν (cost cap), ύψους 175 εκατομμυρίων δολαρίων ανά σεζόν.

Γι’αυτό όλες οι ομάδες μέσα στο 2020 θα δαπανήσουν πολύ περισσότερα χρήματα, προκειμένου να καταφέρουν να έχουν πλεονέκτημα το 2021, όταν θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί. Ο Christian Horner δήλωσε πως το 2020 αναμένεται να είναι το πιο ακριβό έτος της Red Bull Racing στην Formula 1.

Τώρα που έχουν δημοσιευθεί οι κανονισμοί του 2021, έχουμε μια ομάδα που έχει ξεκινήσει να τους διερευνά. Το 2020 θα είναι ένα εξαιρετικά ακριβό έτος, επειδή θα αναπτύξουμε ουσιαστικά δύο νέα μονοθέσια που θα πληρούν διαφορετικούς κανονισμούς.

Το 2020 θα είναι ένα ακριβό και πολυάσχολο έτος τόσο εντός, όσο και εκτός πίστας. Μπορεί να υπάρχουν περιορισμοί στην αεροδυναμική σήραγγα και στο CFD, ωστόσο υπάρχουν περιοχές που μπορείς να δαπανήσεις ένα απεριόριστο χρηματικό ποσό για την έρευνα και την ανάπτυξη.

Το ίδιο δήλωσε και ο Cyril Abiteboul, ο επικεφαλής της Renault F1, ο οποίος πρόσθεσε πως το 2020 θα είναι μια πρόκληση για όλες τις ομάδες.

Οι νέοι κανονισμοί δημιουργήθηκαν προκειμένου να εμποδίσουν τις μεγάλες ομάδες να χρησιμοποιούν χωρίς όριο χρήματα, έτσι ώστε οι μικρότερες ομάδες να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές, με τις στοιχηματικές ιστοσελίδες να υποστηρίζουν πως αυτό θα συμβεί. Στο cost cap δεν συμπεριλαμβάνονται οι αμοιβές των οδηγών, οι αμοιβές των κορυφαίων 3 στελεχών της ομάδας, το κόστος των δράσεων του τμήματος marketing, καθώς και της φιλοξενίας που προσφέρουν στα paddocks οι ομάδες.

1

Υπάρχουν και μερικοί άλλοι τομείς, οι οποίοι προς το παρόν παραμένουν αδιευκρίνιστοι. Αυτό σημαίνει πως το πραγματικό κόστος μιας ομάδας μπορεί να ξεπεράσει τα 250 εκατ. δολάρια ετησίως. Τα 175 εκατ. δολάρια έχουν οριστεί για 21 αγώνες, ενώ με κάθε προσθήκη ενός αγώνα, το όριο αυξάνεται κατά 1 εκατ. δολάρια.

2Διάβασε επίσης

F1: Ανακοινώθηκαν οι κανονισμοί για το 2021, έτσι θα είναι τα μονοθέσια

Προκειμένου η Formula 1 να διασφαλίσει ότι δεν θα ξεπεραστεί αυτό το ανώτατο όριο στο προϋπολογισμό, οι λογιστές των ομάδων θα καταθέτουν τους προϋπολογισμούς στην FIA η οποία θα πρέπει να τους εγκρίνει. Ομάδα που που πιαστεί να παραβιάζει τους κανόνες θα τιμωρείται με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο, ενώ ο αρχηγός της ομάδας θα χάνει την άδεια του από την FIA και δεν θα μπορεί να εργαστεί σε κανένα πρωτάθλημα που διοργανώνει η FIA. Ο Ross Brawn είπε μάλιστα πως η δόλια παραβίαση τους μπορεί να κοστίσει σε μια ομάδα ακόμη και τον τίτλο που κατέκτησε.