Τακάκια φρένων: Ποια είναι η διαφορά μεταξύ φθηνών και ακριβών;

Σχετικά άρθρα

Υπάρχουν δύο στοιχεία του αυτοκινήτου σου που δεν πρέπει ποτέ να κάνεις οικονομία, τα ελαστικά και τα τακάκια των φρένων. Ο συνδυασμός αυτών των δύο είναι που θα κάνουν σημαντική διαφορά σε μια κρίσιμη στιγμή, γλυτώνοντας σε -στην καλύτερη των περιπτώσεων- από ένα ατύχημα.

Καταλαβαίνω ότι το κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου είναι αρκετά μεγάλο και μπορεί να είναι δελεαστικό να τοποθετήσεις φθηνότερα προϊόντα. Τι γίνεται, όμως, με τα τακάκια φρένων; Υπάρχει η σκέψη ότι ίσως τα πιο ακριβά θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αλλά αξίζουν πραγματικά; Και, αν ναι, πρέπει να τοποθετήσεις ότι πιο ακριβό υπάρχει στην αγορά για να δεις οφέλη τόσο για την απόδοση τους, όσο και στο πορτοφόλι σου;

Απάντηση σε αυτό το ερώτημα προσπαθεί να δώσει ο Jason Fenske από το Engineering Explained, όπου στο παραπάνω video θα τον δεις να δοκιμάζει πέντε διαφορετικά σετ τακάκια και τα δοκίμασε για να δούμε ποια ήταν πιο ανθεκτικά στις υψηλές θερμοκρασίες και στην διάβρωση, ενώ έκανε και γενικές δοκιμασίες για την σύνθεση τους. Πιο συγκεκριμένα, τα τακάκια υποβλήθηκαν σε τέσσερις δοκιμές: απόδοσης αντοχής στο φρενάρισμα, διάβρωσης, διάτμησης και, τέλος, θορύβου.

Κάθε σετ τακάκια που δοκιμάστηκε προέρχεται από διαφορετικό κατασκευαστή, αλλά όλα είναι για τα εμπρός φρένα του ίδιου μοντέλου αυτοκινήτου, ενώ δοκιμάζονται και τα εργοστασιακά.

Όπως θα δεις στο video, o Fenske υπεραναλύει τα τεχνικά χαρακτηριστικά των υλικών, αλλά τα αποτελέσματα είναι αρκετά σαφή. Τα φθηνότερα τακάκια φρένων είναι συχνά τα πιο απρόβλεπτα. Στην πίστα για παράδειγμα, θα παρατηρήσεις πολλές μεταβολές στην πίεση που απαιτείται κατά το φρενάρισμα. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείς τα φθηνότερα τακάκια φρένων, τόσο πιο γρήγορα θα φθαρούν, κάτι που δεν είναι ιδανικό για την “εξοικονόμηση χρημάτων”, θεωρώντας ότι θα πρέπει να τα αντικαταστήσεις συχνότερα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...