Τον Δεκέμβριο του 2018, η Lexus κατοχύρωσε το όνομα UX 300e, με το οποίο υπαινισσόταν ότι η ιαπωνική εταιρία ετοίμαζε το ηλεκτροκίνητο UX. Τον περασμένο Απρίλιο, η Lexus επιβεβαίωσε -μέσω του πρόεδρου της, Yoshihiro Sawa- ότι θα βγάλει στην αγορά την ηλεκτρική έκδοση του compact μοντέλου. Σήμερα, η premium ιαπωνική εταιρία μας παρουσιάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, το UX 300e. Τα αποκαλυπτήρια του του έγιναν στην έκθεση της Guangzhou στη Κίνα.

Το UX 300e κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον εμπρός άξονα, απόδοσης 150 kW (204 ίππων) και 300 Nm ροπής. Αυτός αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου και χωρητικότητας 54,3 kWh, η οποία χαρίζει στο αυτοκίνητο μια αυτονομία 400 χλμ. στον κύκλο NEDC. Η εταιρία ανακοινώνει τους χρόνους φόρτισης της μπαταρίας, και με απλό οικιακό ρεύμα (με φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 6,6 kW) χρειάζεται 7 ώρες, ενώ με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 50 kW μόλις 50 λεπτά.

Ζυγίζει περίπου 1.900 κιλά, με την Lexus να έχει επαναρυθμίσει την ανάρτηση, καθώς φοράει νέα αμορτισέρ για να διαχειρίζονται το επιπλέον βάρος. Επιπλέον, η Lexus -για να βεβαιωθεί ότι το όχημα ακούγεται στους πεζούς- έχει εγκαταστήσει το σύστημα Active Sound Control (ASC), το οποίο “μεταδίδει φυσικούς, περιβαλλοντικούς ήχους”.

Αισθητικά, το UX 300e δε διαφέρει καθόλου από την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου, με τις μόνες αλλαγές να εντοπίζονται στις νέες -πιο αεροδυναμικές- ζάντες, την μειωμένη -κατά 20 χλστ.- απόσταση από το έδαφος και στο εντελώς επίπεδο πάτωμα. Στο εσωτερικό, η μόνη εμφανή διαφορά είναι τα στα νέα γραφικά του πίνακα οργάνων.

Το λανσάρισμα του UX 300e έχει προγραμματιστεί για το 2020 στην Κίνα και την Ευρώπη, ενώ στην Ιαπωνία θα κυκλοφορήσει από τις αρχές του 2021.