To A-segment, η κατηγορία των mini αυτοκινήτων, είναι αυτή που βάλλεται όσο καμία άλλη από τη νέα τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας, τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Είναι εξαιρετικά δύσκολο για τις εταιρίες να έχουν αξιόλογο περιθώριο κέρδους με την πώληση ενός αυτοκινήτου, ενώ η ηλεκτροκίνηση σε αυτό το μέγεθος των αυτοκινήτων αλλά και του -προσιτού- χαρακτήρα της κατηγορία είναι ασύμφορη.
Η Ford με το Ka+, η Opel με το Karl, η Suzuki με το Celerio αποχωρούν από την κατηγορία, ενώ πρόσφατα η FCA υπαινίχθηκε ότι το μέλλον του Panda είναι αβέβαιο. Από την άλλη, η τριπλέτα του VW Group (Up/Citigo/Mii) δεν στάθηκε ποτέ επάξια εμπορικά, και παρότι και τα τρία μοντέλα μετατρέπονται -προσωρινά- σε ηλεκτρικά, το μέλλον τους είναι άγνωστο.
Πριν δώδεκα μήνες, η εταιρία που είχε συστήσει η Toyota με το PSA Group για την παραγωγή των Aygo/C1/108 στην Τσεχία έλαβε επίσημα τέλος, με την ιαπωνική εταιρία να αναλαμβάνει την ιδιοκτησία της κοινοπραξίας TPCA, διατηρώντας την τρέχουσα παραγωγή και για τις δύο εταιρείες, ενώ από το 2021 θα είναι η μοναδική ιδιοκτήτρια του εργοστασίου. Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο CEO της Toyota Ευρώπης, Johan Van Zyl, δήλωσε ότι η τρέχουσα γενιά του Aygo, η οποία λανσαρίστηκε το καλοκαίρι του 2014, θα αποκτήσει διάδοχο, τονίζοντας:
Το Aygo έχει αποδειχθεί ένα πολύ καλό προϊόν για μας από την άποψη κατάκτησης και προσέλκυσης νέων ανθρώπων στην εταιρία. Εξακολουθούμε να βλέπουμε ότι είναι καλό να βρισκόμαστε σε αυτήν την κατηγορία.
Το entry-level μοντέλο της Toyota είναι το μοναδικό που πωλείται στην Ευρώπη χωρίς υβριδικό κινητήρα, με τον Van Zyl να αναφέρει ότι η νέα γενιά του Aygo μπορεί να είναι ηλεκτρική, λόγω της αστικής χρήσης του αυτοκινήτου, λέγοντας:
Μερικές πόλεις εφαρμόζουν ζώνες μηδενικών εκπομπών, οπότε πρέπει να σκεφτούμε το μέλλον και να πούμε πώς θα καταφέρουμε να διασφαλίσουμε ότι έχουμε μια ηλεκτροκίνητη έκδοση ενός αυτοκινήτου της A κατηγορία (minicar) ή μικρότερο της A, που θα να είναι σε θέση να χρησιμοποιηθεί σε αυτές τις πόλεις;
Τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους, η Toyota -σύμφωνα με τη Jato Dynamics- πούλησε 83.030 Aygo στην Ευρώπη (+3,7%), η Peugeot πούλησε 48.542 μονάδες του 108 (-1,4%) και η Citroen πούλησε 44.399 C1 (-1,9%). Το εργοστάσιο που παράγεται η συγκεκριμένη τριπλέτα βρίσκεται στο Kolin της Τσεχίας, και έχει ετήσια παραγωγική δυνατότητα 300.000 μονάδων, κάτι που πρέπει να αξιολογήσει τι θα την κάνει η Toyota από το 2021.