Όπως είχε ανακοινωθεί, η “Ομάδα Πρωτοβουλίας Αυτοκινητοβιομηχανίας της Τουρκίας” (Turkey’s Automobile Initiative Group – TOGG) παρουσίασε το πρώτο εγχώριας παραγωγής τουρκικό αυτοκίνητο, το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό και φέρει την σχεδιαστική υπογραφή του οίκου Pininfarina.

H Τουρκία έχει επενδύσει 3,2 δισ. ευρώ σε αυτό και η παρουσίασή του έγινε παρόντος του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος και ανέλαβε την παρουσίασή του αυτοκινήτου, με τους Τούρκους να παρουσιάζουν και ένα ασημί σεντάν μοντέλο, το οποίο και αυτό θα περάσει αργότερα στη παραγωγή.

Στόχος της Τουρκίας είναι να παράγει έως και 175.000 αυτοκίνητα ετησίως στο πλαίσιο του σχεδίου της για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξ΄ολοκλήρου στη χώρα, προσελκύοντας επενδύσεις 22 δισ. λιρών (3,3 δισ. ευρώ) σε βάθος 13 ετών.

Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτου αποκλειστικά εγχώριας κατασκευής είναι εδώ και πολύ καιρό στόχος του Ερντογάν και του κυβερνώντος κόμματος ΑΚ προκειμένου η χώρα να εμφανιστεί ως σημαντική οικονομική δύναμη των αναδυόμενων αγορών. Η Τουρκία είναι ήδη μεγάλος εξαγωγέας προς την Ευρώπη οχημάτων που κατασκευάζονται στην εγχώρια αγορά από εταιρίες όπως οι Ford, Fiat Chrysler, Renault, Toyota και Hyundai.

Το νέο πρόγραμμα, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο, θα λάβει κρατική στήριξη, όπως φοροαπαλλαγές, ενώ θα συστηθεί μια μονάδα παραγωγής στο κέντρο της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Μπούρσα (Προύσα) της βορειοδυτικής Τουρκίας, σύμφωνα με προεδρική απόφαση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Συνολικά η Τουρκία θέλει να κατασκευάζει πέντε μοντέλα μέχρι το 2030, με το εργοστάσιό παραγωγής τους να απασχολεί 4.000 και πλέον εργαζόμενους, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ενώ η κυβέρνηση έχει εγγυηθεί ότι θα αγοράσει 30.000 οχήματα έως το 2035. Το πρώτο αυτοκίνητο της Τουρκίας θα κυκλοφορήσει στην τοπική αγορά το 2022, ενώ παραμένει ακόμη άγνωστο αν θα εξαχθεί και σε άλλες χώρες.

Η κοινοπραξία, που ονομάζεται Turkey’s Automobile Initiative Group (TOGG), συστήθηκε στα μέσα του 2018 από πέντε βιομηχανικούς ομίλους: τον όμιλο Anadolu, τον BMC, τον όμιλο Kok, τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας Turkcell και τη Zorlu Holding, μητρική της εταιρίας κατασκευής τηλεοράσεων Vestel. Κάθε όμιλος κατέχει το 19% των μετοχών της TOGG, ενώ η Ένωση Επιμελητηρίων και Κεφαλαίων Τουρκίας (TOBB) κατέχει το υπόλοιπο 5% των μετοχών.

Το μοντέλο παραγωγής είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV και τον τομέα της σχεδίασης ανέλαβε ο γνωστός οίκος Pininfarina. Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, μια με 200 άλογα (ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα) που κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα και μια με 400 άλογα (δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας ανά άξονα), που κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα.

Οι μπαταρίες του φορτίζουν στο 80% μέσω ταχυφορτιστή σε 30 λεπτά, ενώ με χρήση απλής οικιακής πρίζας, ο χρόνος πλήρους φόρτισης τους ανέρχεται σε περίπου 10 ώρες. Η εταιρία θα προσφέρει δύο διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίας ιόντων λιθίου, με την μικρή να χαρίζει αυτονομία 300 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, ενώ η μεγάλη 500 χλμ.

Σύμφωνα με τον CEO της TOGG, Gurcan Karakas, το μοντέλο θα ενσωματώσει μια νέα, προηγμένη τεχνολογία πλοήγησης με επαυξημένη πραγματικότητα, 3D και ολογράμματα, που έχει εξελιχθεί από μια τοπική startup εταιρεία. Τα αυτοκίνητα αρχικά θα διαθέτουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ενώ στο άμεσο μέλλον θα αποκτήσουν και δυνατότητες επιπέδου 3. Υποστηρίζουν Over-The-Air αναβαθμίσεις και V2X.

O Karakas, πρώην παγκόσμιος εκτελεστικός διευθυντής της Bosch, δήλωσε μεταξύ άλλων:

Εργαζόμαστε σε ένα σύστημα που εξαλείφει πλήρως την ανάγκη για συσκευές πλοήγησης στο αυτοκίνητο. Αυτό το σύστημα, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογία απεικόνισης με επαυξημένη πραγματικότητα, δεν είναι επί του παρόντος διαθέσιμο ως τεχνολογία. Εάν διαχειριστούμε την παραγωγή εγκαίρως, θα το χρησιμοποιήσουμε στο πρώτο μας SUV μοντέλο, αν όχι, τότε στοχεύουμε να το χρησιμοποιήσουμε στα μελλοντικά μας αυτοκίνητα.