Η Nissan έχει παρουσία στη CES, που ξεκινά από σήμερα και θα διαρκέσει μέχρι τις 14 Ιανουαρίου και κύριο έκθεμα στο περίπτερο της είναι μια νέα, ελαφριά τεχνολογία ηχομόνωσης, που το βάρος της είναι στο 1/4 των συμβατικών ηχομονωτικών υλικών.

Το ακουστικό μετα-υλικό της Nissan, προσφέρει τόσο ησυχία όσο και αποτελεσματικότητα, θέλοντας να κάνει το εσωτερικό των αυτοκινήτων πιο ήσυχο, ενώ ταυτόχρονα να ενισχυθεί η ενεργειακή απόδοση.

Η δομή του νέου υλικού είναι απλή. Ένας συνδυασμός δομής πλέγματος και πλαστικής μεμβράνης ελέγχει τις δονήσεις του αέρα για να περιορίσει του θορύβους στη μεγάλη μπάντα συχνοτήτων (500-1200 Hz), όπως αυτούς που προέρχονται από τον δρόμο και τον κινητήρα.

Επί του παρόντος, τα περισσότερα υλικά που χρησιμοποιούνται για την απομόνωση αυτής της μπάντας συχνοτήτων αποτελούνται κυρίως από βαρύ ελαστικό πλαίσιο. Το νέο ακουστικό μετα-υλικό της Nissan ζυγίζει περίπου το 25% αυτών των υλικών, ενώ παράλληλα παρέχει τον ίδιο βαθμό ηχομόνωσης.

Λόγω της απλής δομής του, η ανταγωνιστικότητα κόστους του υλικού σε σχέση με τη μαζική παραγωγή είναι σχεδόν η ίδια ή, ενδεχομένως, και καλύτερη από τα τρέχοντα υλικά. Ως εκ τούτου, το υλικό μπορεί επίσης να τοποθετηθεί σε οχήματα όπου η χρήση ηχομονωτικών υλικών είναι επί του παρόντος περιορισμένη, λόγω κόστους ή βάρους.

Η Nissan ξεκίνησε την έρευνα σχετικά με την τεχνολογία των μετα-υλικών το 2008. Τότε τα συναντούσαμε σε κεραίες υψηλής ευαισθησίας που χρησιμοποιούνται στην έρευνα των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων, με τη Nissan να εργάστηκε ώστε να επεκτείνει την εφαρμογή της συγκεκριμένης τεχνολογίας προκειμένου να συμπεριλάβει τα ηχητικά κύματα, κάτι που οδήγησε στην επιτυχή εφεύρεση του ακουστικού μετα-υλικού.