Το 2020 σηματοδοτεί ένα ορόσημο στην ιστορία της Fiat και με την παρουσίαση των υβριδικών εκδόσεων των 500 και Panda, ξεκινά ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της μάρκας που θα συνεχιστεί με την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού 500e στην έκθεση της Γενεύης.

Έτσι, η ιταλική εταιρία προσθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα στα δύο μικρά αυτοκίνητα πόλης της, με τα νέα 500 Hybrid και Panda Hybrid να γίνονται διαθέσιμα το 1ο τρίμηνο του έτους. Οι υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων αναγνωρίζονται από το τοποθετημένο στο πίσω μέρος λογότυπο “Hybrid”, αλλά και το λογότυπο “H” στις μεσαίες κολόνες.

Παράλληλα με την παρουσίαση του ήπιου υβριδικού συστήματος για τα δύο μοντέλα, για πρώτη φορά στην ιστορία τους τα 500 και Panda προσφέρονται με μία κοινή ειδική σειρά, την “Launch Edition”. Κίνηση και στις δύο περιπτώσεις θα δίνει το νέο mild-hybrid σύστημα, που συνδυάζει τον τελευταίας γενιάς 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly χωρητικότητας 1.000κ.εκ. με ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator), που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου (11 Ah).

Το σύνολο αποδίδει 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής, ενώ σε σχέση με τον κινητήρα 1.2 (69 ίππων) προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά μέσο όρο 20% (έως και 30% ανάλογα με τις συνθήκες). Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα συμπαγή θάλαμο καύσης, εξωτερική μονάδα EGR (ανακύκλωση καυσαερίων) και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση.

Ο στροφαλοφόρος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid (εταιρεία του Ομίλου FCA) είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου και διαθέτει χιτώνια από χυτοσίδηρο με στόχο τη βέλτιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Αποτέλεσμα είναι το νέο κινητήριο σύνολο να ζυγίζει μόλις 77 κιλά. Παράλληλα το νέο σύνολο προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στο σύστημα BSG που επιτρέπει την αθόρυβη και χωρίς κανένα κραδασμό ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start.

Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να απενεργοποιείται ακόμα και στα 30 χλμ/ώρα απλά με την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο. Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό, ενώ κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

Ο νέος κινητήρας με την ήπια υβριδική τεχνολογία συνεργάζεται με ένα επίσης νέο χειροκίνητο 6-ταχυτο κιβώτιο (C514). Το συγκεκριμένο κιβώτιο εστιάζει στην αθόρυβη λειτουργία και την αποδοτικότητα διαθέτοντας ειδικά γρανάζια χαμηλής τριβής, αλλά και ένα νέο λιπαντικό που βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου σε κάθε είδους διαδρομή. Το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα το μηχανικό σύνολο κινητήρας-κιβώτιο να τοποθετηθούν χαμηλότερα κατά 45χλστ. βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους.

Τέλος, η Fiat τοποθετεί στα υβριδικά Panda και 500 νέες επενδύσεις καθισμάτων, που είναι κατασκευασμένες από Seaqual Yarn, ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο από την Seaqual Initiative που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά. Αυτό το υλικό τοποθετείται για πρώτη φορά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, και κατασκευάζεται μετατρέποντας τα πλαστικά που συλλέγονται από τη θάλασσα σε νήμα και στη συνέχεια σε ύφασμα. Κατά τη φάση δημιουργίας του υφάσματος το πλαστικό από τις θάλασσες συνδυάζεται με ίνες φυσικής προέλευσης και από άλλα ανακυκλωμένα υλικά.