Χθες ξεκίνησαν οι πρώτες δοκιμές εξέλιξης της φετινής σεζόν της Formula 1, αλλά ένα σημερινό onboard πλάνο από την Mercedes W11 του Lewis Hamilton αποκάλυψε ένα παράξενο σύστημα που έχει αναπτύξει η Mercedes.

Ο Hamilton τραβά το τιμόνι προς τα πίσω στις ευθείες, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζει την γωνία σύγκλισης/ανοίγματος των μπροστινών τροχών, ενώ όταν το σπρώχνει ξανά προς τα τα μέσα, η γωνία επιστρέφει στην αρχική της ρύθμιση. Με τον τρόπο αυτό τα ελαστικά ζεσταίνονται ομοιόμορφα σε όλο το πλάτος τους κατά την διάρκεια που το μονοθέσιο κινείται σε ευθείες.

Επίσης μειώνονται οι αεροδυναμικές αντιστάσεις στην ευθεία, ενώ χαμηλώνει και ελάχιστα το ύψος του μονοθεσίου από την αλλαγή της γεωμετρίας. Παράλληλα, το μονοθέσιο γίνεται πιο σταθερό στην ευθείες όταν συγκλίνουν οι τροχοί, ενώ όταν οι τροχοί επιστρέφουν στην αποκλίνουσα θέση, το μονοθέσιο αποκτά μεγαλύτερη ευελιξία στις στροφές.

Το σύστημα φαίνεται πως είναι πλήρως μηχανικό και ενεργοποιείται με την κίνηση “μέσα-έξω” της κολόνας του τιμονιού. Μένει να δούμε εάν το συγκεκριμένο σύστημα είναι νόμιμο και αν η Mercedes το υιοθετήσει και στους αγώνες.