Η Fiat παρουσίασε σήμερα το νέο 500, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιταλικής εταιρίας που διαθέτει εξελικτικό σχεδιασμό σε σύγκριση με τη προηγούμενη γενιά.

1

Βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα και έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις, καθώς είναι μακρύτερο κατά 6 εκατοστά, πλατύτερο κατά 6 εκατοστά, με το ύψος να έχει αυξηθεί κατά 4 εκατοστά και το μεταξόνιο να έχει μεγαλώσει κατά 2 εκατοστά. Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 3,63 μέτρα, το πλάτος του τα 1,69 μέτρα, και το ύψος του τα 1,48 μέτρα.

2

Μηχανικά φορά έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 118 ίππων που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 42 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αμαξώματος. Η κίνηση στέλνεται στον μπροστά άξονα και τα 0-50 χλμ/ώρα τα κάνει σε 3,1 δευτ., ενώ τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 9 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 150 χλμ/ώρα.

Η αυτονομία του είναι 320 χλμ. σε κύκλο WLTP, ενώ για την φόρτιση του με 7,4 kW wallbox χρειάζεται περίπου 6 ώρες. Με χρήση ταχυφορτιστή 85 kW, το 80% της φόρτισης γίνεται σε 35 λεπτά, ενώ με χρήση οικιακού ρεύματος απαιτούνται 14 ώρες για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας.

Το ηλεκτρικό 500 διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Το πρώτο είναι το Normal, ένα ακολουθεί το Range που επιτρέπει στον οδηγό να κινείται με τη χρήση του ενός πεντάλ (λειτουργία one pedal), ενώ το τρίτο ονομάζεται Sherpa και ρυθμίζει έτσι όλες τις παραμέτρους του αυτοκινήτου ώστε να προσφέρει κάποια επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας, όταν η μπαταρία είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα φόρτισης. Έτσι, στο Sherpa η ανώτατη ταχύτητα θα περιορίζεται σε μόλις 80 χλμ/ώρα.

3

Στο εσωτερικό, η κεντρική οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι 10,25 ιντσών και φέρει το λειτουργικό σύστημα Uconnect 5, με τον πίνακα οργάνων να είναι ψηφιακός 7″.

Το νέο Fiat 500 εξοπλίζεται με αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 2, διαθέτοντας ενεργό cruise control και με σύστημα διατήρησης και ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας. Το σύστημα Intelligent Speed Assist διαβάζει τα όρια ταχύτητας, ενώ το σύστημα Urban Blind Spot προειδοποιεί για εμπόδια που βρίσκονται ή κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο. Το σύστημα Attention Assist προειδοποιεί σε περίπτωση που διαγνώσει κόπωση του οδηγού, ενώ τέλος οι περιμετρικοί αισθητήρες προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου και των πιθανών εμποδίων από ψηλά ώστε να διευκολυνθούν οι ελιγμοί.

4

Η Fiat ξεκινά από σήμερα να δέχεται παραγγελίες για το 500 Convertible La Prima, που ξεκινάει από τις €37.900, και συμπεριλαμβάνει το wallbox. Θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 500 μονάδων και διαθέτει ταπετσαρίες οικολογικού δέρματος, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, LED φωτιστικά σώματα και χρωμιομένα διακοσμητικά.

5

Αρχικά το νέο 500 θα προσφέρεται μόνο στην ανοικτή, Convertible έκδοση, ενώ αργότερα θα παρουσιαστεί και η έκδοση με την κλειστή οροφή. Η Fiat σκοπεύει να διατηρήσει τη σημερινή γενιά του 500 για τουλάχιστον 2 χρόνια στην αγορά, πουλώντας παράλληλα με το νέο 500, και το παλιό, το οποίο θα εξοπλίζεται με κινητήρες βενζίνης (0,9 και 1,2 λίτρων) και με έναν υβριδικό.

Κατά την παρουσίαση του μοντέλου η Fiat παρουσίασε και τρία one-off 500, που κατασκευάστηκαν με την βοήθεια των Bvlgari, Kartell και Giorgio Armani.

6

Ο οίκος Giorgio Armani χρησιμοποιώντας τεχνολογία λέιζερ, έκανε μικροχαρακτική στην επιφάνεια του αμαξώματος φέρνοντας το όσο πιο κοντά γίνεται στην υφή υφάσματος. Το αποτέλεσμα ενισχύεται από το γκρι-πράσινο χρώμα με υφή μεταξιού. Το ίδιο το χρώμα είναι ένα προϊόν που κατασκευάζεται από οξείδιο του τιτανίου, το οποίο απορροφά τους αέριους ρύπους και καθαρίζει την ατμόσφαιρα. Η ποσότητα βαφής που χρησιμοποιείται προσφέρει καθαρισμό αέρα αντίστοιχο με εκείνο 10 τ.μ. φύλλων, περίπου όσων έχει ένα μεγάλο δέντρο.

7

Αντίστοιχα στο εσωτερικό τα καθίσματα έχουν επένδυση από οικολογικό δέρμα από την Poltrona Frau, ενώ το ταμπλό έχει επένδυση από ξύλο και αλουμίνιο με σχεδιασμό εμπνευσμένο από τη σειρά Armani/Casa.

8

Το B.500 “Mai Troppo” by Bvlgari αντλεί έμπνευση από τους χρωματισμούς του ηλιοβασιλέματος στη Ρώμη. Η βαφή “saffron” (το χρώμα από του στήμονες του Κρόκου Κοζάνης), περιλαμβάνει σκόνη χρυσού η οποία προκύπτει κατά την κατασκευή κοσμημάτων. Παράλληλα με τη «χρυσή» βαφή, το B.500 διαθέτει γυαλιστερά στοιχεία στο αμάξωμα, στους τροχούς, το σχήμα των οποίων είναι το ιστορικό σήμα της Bvlgari, ενώ στο κέντρο τους το όνομα Β.500 σχηματίζεται από διαμάντια.

9

Στο εσωτερικό η φιλοσοφία της επαναχρησιμοποίησης υλικών συνεχίζεται με την εφαρμογή μεταξένιων φουλαριών στο ταμπλό από τις παλαιότερες συλλογές της Bvlgari. Αντίστοιχα η επένδυση των καθισμάτων έχουν το σχέδιο “Diva” καθώς και στοιχεία από χρυσό και μετάξι. Τέλος ένα ιδιαίτερο κόσμημα με ημιπολύτιμους λίθους που δημιουργήθηκε από τους αριστοτέχνες χρυσοχόους της Bvlgari κοσμεί το κέντρο του τιμονιού.

10

Το 500 Kartell έχει μια μονοχρωματική άποψη χρησιμοποιώντας πολλά διαφορετικά υλικά –μέταλλο, γυαλί, λάστιχο, πλαστικό και ύφασμα- στο ίδιο όμως χρώμα, το Kartell blue που είναι εμπνευσμένο από το Yves Klein blue, το σήμα κατατεθέν της μάρκας. Οι επιφάνειες του αμαξώματος στην ίδια απόχρωση έχουν το εφέ καθρέπτη, που επετεύχθη με τη χρήση φιλικής προς το περιβάλλον βαφής χρωμίου. Τα λογότυπα των δύο μαρκών ξεχωρίζουν από το αμάξωμα χάρη σε μια ιδιαίτερη μέθοδο αμμοβολής που δημιουργεί την αίσθηση βάθους.

11

Το πιο ξεχωριστό κομμάτι του αμαξώματος μαζί με τη βαφή είναι τα στοιχεία (εμπρός γρίλια, καλύμματα τροχών και εξωτερικών καθρεπτών) που έχουν κατασκευαστή από ανακυκλωμένα πλαστικά που προέρχονται από παλιά συστήματα προβολής. Το σχέδιο είναι εμπνευσμένο από το σχέδιο του διάσημου φωτιστικού Kabuki της Kartell που δημιουργήθηκε από τον Ferrucio Laviani. Το σχήμα του φωτιστικού Kabuki αποτελεί κυρίαρχο χαρακτηριστικό και στο εσωτερικό με ένα κάλυμμα από διάφανο πολυκαρβονικό να καλύπτει το ταμπλό.

12

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για τα υφάσματα προέρχονται από 100% ανακυκλωμένο πολυπροπυλένιο, όπως ακριβώς και οι καρέκλες της πρόσφατης συλλογής της Kartell.