Η ακύρωση του GP της Αυστραλίας αναγκάζει την Pirelli να καταστρέψει 1.800 ολοκαίνουργια ελαστικά. Συγκεκριμένα, τα ελαστικά θα καούν σε ένα εργοστάσιο παραγωγής τσιμέντου στο Oxfordshire της Αγγλίας.

Η τρέχουσα γενιά των ελαστικών και των ζαντών δεν επιτρέπει την αφαίρεση των ελαστικών από τις ζάντες, λόγω πιθανής ζημιάς σε αυτά και επειδή τα ελαστικά βρίσκονται στην Αυστραλία πρέπει να φύγουν από εκεί μέσω αεροπλάνων, που απαιτούν την αφαίρεση του ελαστικού πάνω από την ζάντα. Στην Ευρώπη τα αχρησιμοποίητα τοποθετημένα ελαστικά μπορούν να μεταφερθούν οδικώς, μέσω φορτηγών, σε άλλα GP και γι’αυτό τον λόγο δεν καταστρέφονται.

1

Η Pirelli έχει συνηθίσει να καταστρέφει αχρησιμοποίητα τοποθετημένα ελαστικά μετά από εκείνα τα Grand Prix που απαιτούν την χρήση αεροπλάνου για την απομάκρυνση του εξοπλισμού. Συνήθως καταστρέφει 560 ελαστικά όταν δεν υπάρχει βροχή κατά την διάρκεια ενός GP, αλλά η ακύρωση του GP της Αυστραλίας οδηγεί στην καταστροφή και των 1.800 ελαστικών που έχει μεταφέρει στη Μελβούρνη.

Ήδη η ιταλική εταιρία έχει στείλει μέσω πλοίων 1.800 ελαστικά στο Μπαχρέιν και άλλα 1.800 ελαστικά στο Βιετνάμ. Δεν έχουν τοποθετηθεί πάνω στις ζάντες και θα παραμείνουν εκεί μέχρι να υπάρξει απόφαση για το αν οι δύο αγώνες γίνουν κατά την διάρκεια της χρονιάς, μετά την αναβολή τους. Αν δεν διεξαχθούν τότε θα μεταφερθούν σε άλλα GP που θα χρησιμοποιηθούν οι ίδιες γόμες.

2

Ο Mario Isola, το αφεντικό του αγωνιστικού τμήματος της Pirelli δήλωσε σε συνέντευξη του:

Ολοκληρώσαμε την τοποθέτηση των ελαστικών την Πέμπτη το απόγευμα και μετά την ακύρωση του GP πρέπει να αφαιρέσουμε όλα τα ελαστικά πάνω από τις ζάντες.

Ο λόγος που δεν μπορούμε να ξαναχρησιμοποιήσουμε τα συγκεκριμένα ελαστικά είναι πως κατά την αφαίρεση τους από την ζάντα, ασκούμε μεγάλη πίεση στο χείλος τους και έτσι δεν είμαστε σίγουροι πως μπορεί να τοποθετηθεί εκ νέου με ασφάλεια, εξαιτίας των τεράστιων δυνάμεων που παράγουν τα μονοθέσια πάνω τους. Έτσι δεν θέλουμε να αναλάβουμε κανένα κίνδυνο.

Στο μέλλον, λαμβάνοντας υπόψη ότι θα έχουμε έναν μοναδικό προμηθευτή και ένα στάνταρ σχεδιασμό για τις ζάντες, θα προσπαθήσουμε να συνεργαστούμε για να βρούμε έναν τρόπο ώστε να μπορεί να αφαιρεθεί και να ξανατοποθετηθεί με ασφάλεια ένα ελαστικό χωρίς να παίρνουμε κανένα κίνδυνο.

Τόσο τα χρησιμοποιημένα, όσο και τα αχρησιμοποίητα ελαστικά τα θρυμματίζουμε και τα στέλνουμε στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου τα καίμε σε υψηλή θερμοκρασία σε ένα εργοστάσιο παραγωγής τσιμέντου στο Didcot του Oxfordshire. Από αυτά παράγεται ενέργεια αλλά όχι ρύπανση.

Εξετάζουμε πολλούς πιθανούς τρόπους για την ανακύκλωση των ελαστικών της Formula 1, αλλά μέχρι στιγμής αυτός είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος σύμφωνα με τις αναλύσεις μας.