Η Mazda κατέθεσε πρόσφατα ένα νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στην Ιαπωνία, στο οποίο περιγράφει ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης αποτελούμενο από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης στο μπροστά μέρος του αυτοκινήτου και από έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.

Επιπλέον στον μπροστινό άξονα υπάρχουν 2 ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε τροχό, που αντλούν ενέργεια από έναν πυκνωτή, με την Mazda να υποστηρίζει πως αυτό το προηγμένο σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης εξοικονομεί βάρος σε σχέση άλλες υλοποιήσεις τετρακίνησης.

Σύμφωνα με την Mazda, το σύστημά της χρησιμοποιεί και μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 3,5 kW που λειτουργεί στα 48 volt. Η μπαταρία φορτίζει μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, όταν η τάση μεταξύ των ακροδεκτών του πυκνωτή φτάσει σε ένα ορισμένο επίπεδο φόρτισης. Στη περίπτωση που ο οδηγός χρειάζεται επιπλέον δύναμη και ο πυκνωτής δεν έχει αρκετή ενέργεια για να τροφοδοτήσει τους ηλεκτροκινητήρες στους μπροστά τροχούς, τότε η μπαταρία αναλαμβάνει να τους τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια.

Η εξοικονόμηση βάρους οφείλεται από την χρήση του πυκνωτή που είναι ελαφρύτερος από μια μπαταρία, ενώ λόγω του πυκνωτή, καλώδια υψηλής τάσης συνδέουν μόνο τους ηλεκτροκινητήρες στους μπροστινούς τροχούς και τον πυκνωτή που βρίσκεται τοποθετημένος στον χώρο του κινητήρα. Όσο πιο κοντά βρίσκονται ο πυκνωτής και οι ηλεκτροκινητήρες, τόσο λιγότερη καλωδίωση απαιτείται, επομένως τόσο μικρότερο είναι το βάρος.

Επίσης, λόγω της διάταξης των ηλεκτροκινητήρων, του πυκνωτή και του κινητήρα εσωτερικής καύσης, το κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται στον πίσω άξονα, κάτι που επιτρέπει στην Mazda να δημιουργήσει μια πιο “κεντρική και συμμετρική θέση οδήγησης”, ενώ η τοποθέτηση του κιβωτίου ταχυτήτων στο πίσω μέρος, βοηθά προκειμένου το αυτοκίνητο να έχει καλύτερη κατανομή βάρους.

Όταν το αυτοκίνητο ξεκινά και κινείται με χαμηλές ταχύτητες, λειτουργεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας, με τους ηλεκτροκινητήρες στους εμπρός τροχούς να ενεργοποιούνται μόνο όταν απαιτείται μεγαλύτερη ταχύτητα και επιπλέον δύναμη.

Στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας η Mazda υποστηρίζει πως το σύστημα της μπορεί να υλοποιηθεί με περιστροφικούς κινητήρες, με κινητήρες σε σειρά αλλά και με V κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά τονίζει πως οι περιστροφικοί κινητήρες ταιριάζουν περισσότερο στη συγκεκριμένη υλοποίηση, λόγω των συμπαγών τους διαστάσεων.