Η Audi σχεδόν 2 μήνες μετά την παρουσίαση του νέου A3 Sportback, παρουσίασε σήμερα την τετράπορτη sedan έκδοση του νέου A3, με την γερμανική εταιρία θα ετοιμάζει ακόμη 5 διαφορετικές εκδόσεις του A3.

1Πλατφόρμα/Διαστάσεις

To νέο A3 Sedan βασίζεται στην πιο πρόσφατη εκδοχή της MQB πλατφόρμας, προσφέροντας καλύτερη οδική συμπεριφορά και ακόμη πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Το μήκος του νέου Audi A3 Sedan αγγίζει τα 4,50 μέτρα (+4 εκατοστά) και το πλάτος του τα 1,82 εκατοστά (+2 εκατοστά). Το ύψος αυξήθηκε κατά 1 εκατοστό στα 1,43 μέτρα, με το μεταξόνιο των 2,64 μέτρων να παραμένει αμετάβλητο.

2

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω αλλαγών, αλλά και της χαμηλότερης θέσης των μπροστά καθισμάτων, το νέο A3 Sedan προσφέρει 2 εκατοστά περισσότερο χώρο για τα κεφάλια των μπροστά επιβατών. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 425 λίτρα, αμετάβλητος σε σύγκριση τη προηγούμενη γενιά.

3Σχεδίαση

Η σχεδίαση του νέου A3 ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Audi και είναι εξελικτική, με τα μπροστινά LED φωτιστικά σώματα να τα συναντάμε από τον βασικό εξοπλισμό, ενώ στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχουν full Matrix LED προβολείς.

4

Η ευρεία μάσκα Singleframe και οι μεγάλες είσοδοι αέρα στο μπροστινό τμήμα τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Ο ώμος του αμαξώματος εκτείνεται σε ομαλή γραμμή από τους προβολείς ως τα πίσω φώτα. Η πλαϊνή επιφάνεια είναι καμπύλη προς τα μέσα – ένα νέο στοιχείο του σχεδιασμού της Audi που προσθέτει δυναμισμό και δίνει μεγαλύτερη έμφαση στους θόλους των τροχών.

Ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι βελτιωμένος κατά 0,04 Cd και ανέρχεται στα 0,25 Cd.

5Εσωτερικό

Το εσωτερικό του μοντέλου είναι ολοκαίνουργιο, συνδυάζοντας την λειτουργικότητα και τους χώρους με υλικά υψηλής ποιότητας και έξυπνα χαρακτηριστικά. Για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται ταπετσαρίες καθισμάτων από ανακυκλωμένα φιαλίδια PET, διακοσμημένες με ραφές σε χρωματική αντίθεση για ακόμα πιο δυναμικό οπτικό αποτέλεσμα.

Το τριάκτινο τιμόνι είναι νέο, με το A3 να διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων το Virtual Cockpit 10,25″ (διαθέσιμος και με οθόνη 12,3″). Υπάρχει ηλεκτρικά ελεγχόμενο χειρόφρενο, μια μεγάλη γκάμα βοηθητικών συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με την καμπίνα να έχει γίνει πιο premium, έχοντας κρυφό LED φωτισμό με 10 διαθέσιμα χρώματα, καλύτερης ποιότητας υλικά, ενώ έχει ελάχιστα φυσικά κουμπιά.

6

Ο shift-by-wire επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου S Tronic είναι πολύ μικρός και μπροστά του υπάρχει σύστημα ασύρματης φόρτισης για smartphone. Η κεντρική οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας υποστηρίζει gestures και προσφέρεται σε δύο διαστάσεις 8,25″ και 10,1″. Στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχει head-up display, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να υποστηρίζει φυσικές φωνητικές εντολές.

Το νέο A3 διαθέτει έως και 5 θύρες USB-C, κλιματισμό Climatronic τριών ζωνών, keyless σύστημα, με τον οδηγό, μέσω του νέου πολυλειτουργικού τιμονιού να μπορεί να εκτελεί 14 διαφορετικές λειτουργίες χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι.

7Μονίμως online

Το νέο A3 είναι πάντα συνδεδεμένο στο internet, με την online μονάδα διασύνδεσης OCU (online connectivity unit) να βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό και να έχει ενσωματωμένη την eSIM. Χάρη στην online σύνδεση, η πλοήγηση εκτελείται σε πραγματικό χρόνο με όλα τα οφέλη της βέλτιστης διαδρομής, του κυκλοφοριακού, της αποθήκευσης ενδιαφέροντων σημείων (POI) και άλλων λειτουργιών όπως π.χ. η κράτηση σε ένα εστιατόριο. Το μοντέλο φέρει και ένα ολοκληρωμένο Wi-Fi hotspot.

Το A3 Sedan συνδέεται στο smartphone μέσω της εφαρμογής myAudi, του Apple CarPlay ή του Android Auto, καθώς και μέσω του Audi phone box. Το τελευταίο συνδέει τη συσκευή με την κεραία του αυτοκινήτου και φορτίζει επαγωγικά. Το Audi connect key, το οποίο επιτρέπει στον πελάτη να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο και να ξεκινάει τον κινητήρα μέσω του Android smartphone του και η Amazon Alexa, θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα.

8Κινητήρες

Το νέο Audi A3 Sedan θα κυκλοφορήσει αρχικά στην Ευρώπη με τον 1.5 TFSI απόδοσης 150 ίππων που μπορεί να συνδυαστεί τόσο με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, όσο και με 7-τάχυτο S tronic αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με τον κινητήρα, όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο να διαθέτει και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.

Διαθέσιμος και ο 2.0 TDI απόδοσης 150 ίππων που συνδυάζεται με το 7-τάχυτο S tronic αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Λίγο μετά το λανσάρισμα, η Audi θα παρουσιάσει και άλλες εκδόσεις κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων των εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης και των εκδόσεων quattro. Επίσης θα παρουσιαστούν και οι γρήγορες εκδόσεις S3 και RS3.

9

Ανάμεσά τους θα συναντάμε τον τρικύλινδρο 1.0 TFSI 115 ίππων, αλλά και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, με την πρώτη να συνδυάζει τον 1.4 TSI κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν συνδυαστικά 204 άλογα με 350 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh.

Η δεύτερη plug-in υβριδική έκδοση θα συνδυάζει τον ίδιο 1.400άρη TSI κινητήρα (EA211 TSI), απόδοσης 150 ίππων, με έναν δυνατότερο ηλεκτροκινητήρα 85 kW (115 ίππων). Συνολικά, η απόδοση του ανέρχεται σε 245 άλογα και 400 Nm.

Θα γίνει διαθέσιμος και ο 2.0 TDI των 116 ίππων που θα συνδυάζεται με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

10Ανάρτηση

Η ανάρτηση του νέου A3 , αποτελείται από ανεξάρτητη τεσσάρων συνδέσμων στον οπίσθιο άξονα για κινητήρες από 150 ίππων και ημιάκαμπτο άξονα στα μοντέλα με χαμηλότερες ιπποδυνάμεις. Προαιρετικά, η ανάρτηση διατίθεται με Προσαρμοζόμενο Έλεγχο Απόσβεσης (Adaptive Damper Control), που χαμηλώνει ταυτόχρονα το αμάξωμα κατά 10 χιλιοστά. Η σπορ ανάρτηση, η οποία βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό όταν συνδυάζεται με το S line πακέτο, μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 1,5 εκατοστά.

11Συστήματα ασφαλείας

Το νέο A3 εξοπλίζεται με 9 αερόσακους, ανάμεσά τους και αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού και πίσω πλευρικοί αερόσακοι, ενώ φέρει μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας, όπως ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, turn assist, traffic warning, area view, side assist, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων, βοηθό μποτιλιαρίσματος και αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Επίσης φέρει τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, Collision Avoidance Assist και Exit Warning. Σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με έναν πεζό, ποδηλάτη ή άλλο όχημα, το νέο Assist Avoidance Assist (Αποφυγής Σύγκρουσης) υποβοηθά τον οδηγό σε έναν ελεγχόμενο ελιγμό αποφυγής του ατυχήματος.

Το σύστημα Exit Warning (Προειδοποίησης Εξόδου) επιτρέπει στον οδηγό να γνωρίζει εάν άλλο όχημα ή ποδηλάτης πλησιάζει από πίσω όταν ανοίγει την πόρτα του αυτοκινήτου.

12Travel Assist

Το νέο A3 φέρει το Travel Assist, μια τεχνολογία ενεργητικής υποβοηθούμενης οδήγησης. Η συγκεκριμένη τεχνολογία στρίβει, επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα όταν κινείται σε κάποιον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης που χρησιμοποιεί το ενεργό cruise control και το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, με τον οδηγό να χρειάζεται να κρατά τουλάχιστον με το ένα χέρι το τιμόνι.

13

Χρησιμοποιώντας το σύστημα Hands-on Detect, το αυτοκίνητο, μέσω αισθητήρων, είναι σε θέση να ελέγχει εάν ο οδηγός έχει τα χέρια του στο τιμόνι ή αν δεν τα έχει λόγω μιας πιθανής αδιαθεσίας του. Αν δεν το ακουμπά για περισσότερα από 15 δευτερόλεπτα, το αυτοκίνητο ειδοποιεί ακουστικά και οπτικά τον οδηγό, ενώ ενεργοποιεί στιγμιαία τα φρένα για να “τραντάξει” τον οδηγό. Εάν αυτός εξακολουθεί να μην τοποθετεί τα χέρια του στο τιμόνι και δεν αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος, τότε το σύστημα Emergency Assist φρενάρει αυτόματα το A3 και το παρκάρει με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου.

14Πωλήσεις

Το νέο Audi A3 αναμένεται να λανσαριστεί στην Ελλάδα το φθινόπωρο. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα του μοντέλου στην Ελλάδα.

Στη Γερμανία ξεκινά από τις 27.700 ευρώ και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν από τα τέλη του μήνα, με παραδόσεις του να ξεκινούν από το καλοκαίρι.